Spasta's Race Zip SP2000

Spasta

6.74 @ 150 meter
Hierbij een nieuwe projectpage van mijn kant.
Na de sprint Slider en sprint Sonic nu eens wat anders, een circuit racer.

Ik had het wel zo’n beetje gezien op de sprints, erg leuke tijd gehad maar je stond meer aan te schuiven dan dat je aan het rijden was (niet moeilijk natuurlijk als je maar +- 7 sec aan het rijden bent 8P)

Lang getwijfeld over het type scooter maar dan toch besloten om een Piaggio Zip SP 2000 op te bouwen. Best irritant als je van Minarelli ineens helemaal moet overschakelen naar Piaggio.
Hiermee doel ik dan op alle kleine, maar nuttige, spulletjes die je in de loop der tijd verzameld hebt.

Zo gezegd, zo gedaan.

Men koopt een frame met Malossi radiator:
DSC01986.jpg


Zadel vlakken:
buddy%20gevlakt.jpg


Buddy isoleren:
buddy%20isolatie.jpg


DSC01861.jpg


Klaar:
DSC01863.jpg


NG remschijf + wielnaaf:
NG%20remschijf.jpg


2de sp’98 velgenset:
velgenset%201.jpg


Laten coaten:
DSC02098.jpg


Cartersetje stralen:
DSC02387.jpg


DPR … crashpijp met extra demper:
DSC02407.jpg


Stage 6 Team 85mm krukas:
DSC02410.jpg


Blok zelf getuned en krukas gemonteerd:
DSC02411.jpg


Cilinder die ik terug kreeg van de “Tjoener”:
DSC02418.jpg


Stage 6 Racing modulair cilindertje erop:
DSC02425.jpg


Malossi Overrange icm stage 6 torque control:
DSC02432.jpg


Bijna klaar:
DSC02434.jpg


Alles lekker vers:
DSC02440.jpg


Stage 6 PVL:
DSC02500.jpg


HPE subframe bussen in het subframe geperst:


Ding in elkaar gezet
DSC02504.jpg


DSC02509.jpg


RS 24/10 setje over genomen van Timmy:
DSC02505.jpg


Crash carterkap:
DSC02506.jpg


Schokdempers laten aanpassen en afstellen bij WP Supspension:
DSC02574.jpg


Mikuni TM24 laten verbussen bij Pieter Smidt, waarbij de afwerking te wensen over liet:
DSC_4171.jpg


Na de carburateur zelf afgewerkt te hebben ed. eens gaan banken bij Timmy/Thunderrancing
DSC02920.jpg


Toen werd het natuurlijk tijd om de eerste meters te gaan maken op het circuit. (spa-francorchamps)
Net voor ik het circuit op ging: SUPER zenuwachtig
DSC_4674.jpg


Lekker een 45tal min aan het rondtuffen tot ik een lekke band reed vooraan (zoals je op de foto kan zien):
DSC_4693.jpg


Verzwaringsplaat monteren en velgstickertjes plakken:
DSC02933.jpg


Een week later nog een keer gaan rijden maar nu een hele dag (spa).
Lekker dagje gehad, ook even achter Tom #86 aan proberen te rijden maar dat was natuurlijk vrij kansloos na 3 uurtjes gereden te hebben :p, was wel leerrijk.
DSC_4698.jpg


DSC_4710.jpg


Scooter liep lekker en bleef op een constante temperatuur dus dat was wel leuk, achteraf bleek wel dat ik wat stukken had gemaakt.

Effe schrikken toen ik de cilinderkop er af haalde:
DSC02950.jpg


Zuigertje:
DSC02943.jpg


Nog meer wand weg bij diezelfde spoelpoort:
DSC02942.jpg


En dan hier de oorzaak: (zoek het missende deel)
DSC02944.jpg


Dat is via deze weg boven de zuiger gekomen:
DSC02948.jpg


Lekker zo’n slotspeling van meer als 1mm :p
DSC02946.jpg


Raar maar waar… geen krassen in de wand.
Ik ben dus ook nog niet gevallen, wat er wel een aantal keer zat aan te komen tijdens het rijden.
Dat zal dus ook niet lang meer duren :p.

Hier nog even de setuplijst:
- SP2000 carters (zelf bewerkt)
- Stage 6 Racing modulair met ophoogplaat (ABT en achteraf zelf nog wat bewerkt)
- Stage 6 Team 85mm krukas
- Stage 6 PVL Digitaal
- DPR …. Crash pijp
- Malossi MHR overrange
- Malossi Ventilvar
- Stage 6 Torque Control
- Stage 6 Team koppelingshuis
- Malossi 14/14 vertanding
- Malossi VL 13 (zelf bewerkt)
- Malossi MHR 22-28mm (zelf bewerkt)
- Mikuni TM24 verbust (Pieter smidt en achteraf nog zelf bewerkt)

Ophanging:
- Dunlop TT92 vooraan
- Dunlop TT91 achteraan
- RS24/10 set (aangepast en afgesteld door WP Suspension)

Zo dat was het tot nu toe.
De laatste training zaten er ook echte fotografen op het circuit maar hiervan heb ik nog geen gegevens kunnen bemachtigen… Hij heet blijkbaar Eric Coyette ofzoiets, als iemand meer informatie heeft, let me know.

Het is dus de bedoeling om eerst ervaring op te doen en daarna in de Belgische en mogelijk de Nederlandse wedstrijden mee te rijden.

Verder moet je niet op de kappen letten, deze ga ik nog niet spuiten voordat ik een beetje kan rijden.

Project Powered by:
- www.scootshop.be
- www.thunderracing.nl
- www.alphametal.be


Grtz Hans
 
Advertisement - register to remove this

Ziet er erg netjes uit allemaal!

Dat met die zuigerveer heb ik ook 2 x gehad met een athena zuiger. Ga je de cilinderkop vervangen of blijf je hiermee rijden?
 
Lekker bezig Hans, ziet er allemaal netjes uit weer ;), succes met racen. Zal veel oefenen/ vallen en opstaan worden, maar moet vast goed komen allemaal.
 
ziet er allemaal netjes uit hans !
grtz

Thx :)

Ziet er erg netjes uit allemaal!

Dat met die zuigerveer heb ik ook 2 x gehad met een athena zuiger. Ga je de cilinderkop vervangen of blijf je hiermee rijden?

Deze cilinderkop zal waarschijnlijk nog een training gaan dienen. Hij was niet op voorraad en zoveel boeit het verder ook niet. Op dit moment heb ik nog niets aan vermogen.

Het is ziet er goed verzorgd uit, Hans. Wil je ermee mee gaan doen in de s6 Basic klasse?

Ik wil mogelijk wel wat losse races gaan meerijden, zoals in Veldhoven ed. (lekker dichtbij). Mag dit wel met deze onderdelen? Sowieso niet voor de punten maar dat maakt niet uit.
Volgens Tom lukte het mss al wel om met de b's mee te rijden maar eerst wil ik nog wat trainen.

Lekker bezig Hans, ziet er allemaal netjes uit weer ;), succes met racen. Zal veel oefenen/ vallen en opstaan worden, maar moet vast goed komen allemaal.

thx, het bevalt me erg goed dus dat komt wel goed :D.
 
Hey hans,
Ziet er leuk uit!

Jammer van de cilinder maar goed kan al eens gebeuren. Al gedacht om kunstoffen valdopjes te monteren?

AdioZZzz :W
 
Hey hans,
Ziet er leuk uit!

Jammer van de cilinder maar goed kan al eens gebeuren. Al gedacht om kunstoffen valdopjes te monteren?

AdioZZzz :W

Kan idd gebeuren... Weinig aan te doen achteraf natuurlijk :).
Ik heb Kunststof valdoppen in mijn stuur en heb er ook op mijn treeplank gemaakt aan de zijkant.

De gebruikte stuur valdoppen:
HPE_003.jpg


Grtz
 
wat een mooie kleurboek :p

scooter staat netjes nu nog wat sturen en dan komt het helemaal voor elkaar ;)

ik zie je binekort wel eens aan de startgrind
 
Die uitlaat mag je niet gebruiken en de carb ook niet in de basic. Voor rest klopt het wel.

Ik zou voor zekerheid je zuigerslotje laten verzetten. Je veer hapt in de spoeler waardoor deze afbreekt. De spoelpoort is tever naar achter gefreest.
 
erg leuk om zo een beetje te leren racen! kon je zomaar het circuit op? of had je nog iets nodig?

en je cilindertje? ligt het aan mijn of is hij erg grof/slordig bewerkt?
 
wat een mooie kleurboek :p

scooter staat netjes nu nog wat sturen en dan komt het helemaal voor elkaar ;)

ik zie je binekort wel eens aan de startgrind

Haha, ik moet nog leren binnen de lijntjes te kleuren :p.
We zien elkaar nog wel, dan kan ik nog eens achter u rijden maar nu kan ik al ietsje beter volgen, laatste training veel geleerd!

Ziet er goed uit! Netjes met mooie parts opgebouwd! Zonde van je cilinder.. Ach even opknappen en knallen maar weer :W

Lekker vers werkt het beste :). Helaas ook het duurste x|

Die uitlaat mag je niet gebruiken en de carb ook niet in de basic. Voor rest klopt het wel.

Ik zou voor zekerheid je zuigerslotje laten verzetten. Je veer hapt in de spoeler waardoor deze afbreekt. De spoelpoort is tever naar achter gefreest.

Kan ik die onderdelen niet gewoon laten zitten en niet voor het dag klassement meerijden? Of is dat niet toegestaan?

Zuigerslotje verzetten was ik zelf ook al aan het denken maar kan je dit zelf?
Heb dit nooit zelf gedaan en vind er eigenlijk ook niet zoveel over op internet.
Te ver naar achter gefreesd: welke kant op dan?
Ik denk dat er al een stukje nicasil verdwenen is tijdens het banken en dat er daardoor een scherpe hoek was, daar is de veer net in blijven hangen vermoed ik.

Toch maar een projectpagina! Maarja ik heb hem natuurlijk al irl gezien :+.

Suc6 met trainen!

Projectpagina is altijd leuk natuurlijk :).

erg leuk om zo een beetje te leren racen! kon je zomaar het circuit op? of had je nog iets nodig?

en je cilindertje? ligt het aan mijn of is hij erg grof/slordig bewerkt?

Je kan zomaar het circuit op.
Je moet een daginschrijving nemen en daar zit dan een verzekering bij...
Verder zorg je natuurlijk voor je eigen veiligheid ivm borgen. Ook is het verplicht om met water te rijden ipv koelvloeistof.
Technische controle is er wel niet daar.

Ivm cilinder: dat het uitlaatkanaal grof is maakt niet uit maar als je goed kijkt zie je dat er een stukje nicasil mist!


Grtz Hans
 
Ziet er heel tof uit Spasta. Ben benieud hoe het je volgend jaar vergaat :)

En met die onderdelen mag je meerijden met een daglicentie alleen niet in de S6 Basic dan wel Pro. Het word dan altijd de open70 voor jou. In de SOBW en in het BK maakt het niet uit daar kennen ze alleen een 70 klasse zonder verdere uitdijing.

Ben je van plan deze week ook naar Spa te gaan?
 
Ik vroeg me hetzelfde af Maick. Voor de rest natuurlijk kwaliteit zoals we van jou gewend zijn :D

Dank je :).

Dikke racert hoor:)
Is mijn oude cartersetje ofniet?
Succes verder

Jep, klopt.

Ziet er heel tof uit Spasta. Ben benieud hoe het je volgend jaar vergaat :)

En met die onderdelen mag je meerijden met een daglicentie alleen niet in de S6 Basic dan wel Pro. Het word dan altijd de open70 voor jou. In de SOBW en in het BK maakt het niet uit daar kennen ze alleen een 70 klasse zonder verdere uitdijing.

Ben je van plan deze week ook naar Spa te gaan?

In open 70 kan ik natuurlijk nog helemaal niets gaan doen!
In belgië is dat inderdaad geen probleem.

Ik had nochtans gehoord dat je er gewoon mee mocht rijden in de stage 6 cup maar dan niet voor het dag klassement... Niet meer als logisch natuurlijk.

Normaal ga ik donderdag weer naar spa ja, het wordt wel 32°C!
Jij gaat ook?
 
Kan ik die onderdelen niet gewoon laten zitten en niet voor het dag klassement meerijden? Of is dat niet toegestaan?

Zuigerslotje verzetten was ik zelf ook al aan het denken maar kan je dit zelf?
Heb dit nooit zelf gedaan en vind er eigenlijk ook niet zoveel over op internet.
Te ver naar achter gefreesd: welke kant op dan?
Ik denk dat er al een stukje nicasil verdwenen is tijdens het banken en dat er daardoor een scherpe hoek was, daar is de veer net in blijven hangen vermoed ik.

Alleen voor open 70, bij stage 6 pro moet je ook een stage 6 uitlaat hebben en voor basic ook nog een std 19mm. Misschien dat ze voor een keer een uitzondering willen maken, zou je even moeten overleggen.

Kan wel zelf, is wel rot klusje. Heb het paar keer moeten doen.
Ik bedoel dat de poort tever richting de boostpoort gefreest is.

Ws zijn tim en ik er donderdag ook wel ja.
 
Back
Top