Spasta's Race Zip SP2000

Wat betrefd dat slotje, als je er een zuiger inlegt die midden over de booster loopt dan hoeft die verbouwde spoeler geen probleem meer te zijn denk ik?

Wie heeft overigens die spoelers zo recht op elkaar gericht?
 
Alleen voor open 70, bij stage 6 pro moet je ook een stage 6 uitlaat hebben en voor basic ook nog een std 19mm. Misschien dat ze voor een keer een uitzondering willen maken, zou je even moeten overleggen.

Kan wel zelf, is wel rot klusje. Heb het paar keer moeten doen.
Ik bedoel dat de poort tever richting de boostpoort gefreest is.

Ws zijn tim en ik er donderdag ook wel ja.

Hmm, een keer navragen dan.
Ivm de poort: deze is zogoed als onbewerkt denk ik. (zie ook volgende quote reactie).

Leuk dat jullie er ook zijn, stukje hoger niveau wellicht maar dat boeit verder niet. Altijd leuk als er meer (bekende) mensen zijn.

Wat betrefd dat slotje, als je er een zuiger inlegt die midden over de booster loopt dan hoeft die verbouwde spoeler geen probleem meer te zijn denk ik?

Wie heeft overigens die spoelers zo recht op elkaar gericht?

Het zuigerslotje komt net over die poort, meer bepaald net over het stuk waar die nicasil zo hoekig weg is.

De cilinder is getuned door ABT, aan de spoel en boostpoort is verder weinig aangepast denk ik.
Nadat het stukje nicasil er af was geschoten stelde hij me voor de keuze:
Hij wilde de spoel- en boostpoorten wel volledig aanpassen maar dan moest er wellicht een nieuwe wand in omdat dat bij stage 6 nogal een probleem is blijkbaar, of hij deed niets aan de spoel- en boostpoorten.

De keuze was voor mij natuurlijk snel gemaakt.
 
Ah oke, ik bedoelde eigenlijk er bijvoorbeeld een speed zuiger in te zetten, waardoor je slotje midden over het boostpoort loopt en niet lans de rand zodat de ene kant van je veer ondersteuning heeft en de andere kant lekker kan happen.
 
Eindelijk :p. Ik dacht vorig jaar al zowiets van wanneer bouwt hij nu een racer :p, Succes ermee ik ga je volgen. Gr Fouad
 
Vet. Ik heb al in maanden geen projectpage meer bekeken maar zo'n racer blijft toch mooi spul.
Succes met de brommer en het racen.

Dank u :).

Ah oke, ik bedoelde eigenlijk er bijvoorbeeld een speed zuiger in te zetten, waardoor je slotje midden over het boostpoort loopt en niet lans de rand zodat de ene kant van je veer ondersteuning heeft en de andere kant lekker kan happen.

Als er een andere zuiger in komt of het zuigerslotje verplaatst wordt dan probeer ik het slotje net over een stukje complete wand te laten glijden, dan kan het sowieso niet happen normaal.

Eindelijk :p. Ik dacht vorig jaar al zowiets van wanneer bouwt hij nu een racer :p, Succes ermee ik ga je volgen. Gr Fouad

Het ding staat hier al enige tijd maar ik wilde pas een projectpage maken wanneer ik ook al daadwerkelijk gereden had :).

Grtz Hans
 
Hmm, een keer navragen dan.
Ivm de poort: deze is zogoed als onbewerkt denk ik. (zie ook volgende quote reactie).

Leuk dat jullie er ook zijn, stukje hoger niveau wellicht maar dat boeit verder niet. Altijd leuk als er meer (bekende) mensen zijn.

Aan de poort is aardig wat gedaan, standaard komt slotje gewoon over wand heen. Beste is om slotje stukje te verzetten in dit geval.

Wand van stage6 is wat slijtgevoeliger, maar verder niks mis mee. Enigste wat ik weleens gezien heb is dat stukje wand op de uitlaatspijl losgaat met frezen, heb dat zelf overigens nog niet mee gemaakt.

Malossi zuiger zou ik niet doen, moet cilinder volledig voor verandert worden.
 
Eindelijk het ding rijdend :p Ziet er goed uit, zal van de week ff langs komen snorren met de 100cc +ralf+

Yes yes :).
Ahh zijde hem gaan halen, ben benieuwd.
Als ge met het 100cc blok blijft rijden dan heb ik hier nog wel een leuke polini vario liggen daarvoor +pippi+.

Aan de poort is aardig wat gedaan, standaard komt slotje gewoon over wand heen. Beste is om slotje stukje te verzetten in dit geval.

Wand van stage6 is wat slijtgevoeliger, maar verder niks mis mee. Enigste wat ik weleens gezien heb is dat stukje wand op de uitlaatspijl losgaat met frezen, heb dat zelf overigens nog niet mee gemaakt.

Malossi zuiger zou ik niet doen, moet cilinder volledig voor verandert worden.

Malossi zuiger komt er sowieso niet in.
Zuiger slotje verplaatsen ga ik eens wat informatie over opzoeken.
 
Aan de poort is aardig wat gedaan, standaard komt slotje gewoon over wand heen. Beste is om slotje stukje te verzetten in dit geval.

Ik heb hier een originele stage 6 racing in m'n handen en ook hierbij komt het slotje maar net over/net niet over de poort.

Hoe dan ook: goed kut! het slotje zou net 2 mm meer naar de boostpoort toe moeten.
 
Hoe krijg je het voor elkaar om op zo afgedraaide kelk een luchtfilter te krijgen :D?

Ik vraag me hetzelfde af, cilinder is om te janken trouwens.

That's Magic guys :7
Nee is niet waar hoor, op die afgedraaide kelk is het inderdaad niet mogelijk om een filter te monteren.
In afwachting op een filterbox, welke ik nog aan het maken ben, heb ik er een ander carburateur-deel opgezet, van een originele TM
Onaangepast, waar ik dus wel nog een filter op kan bevestigen.



Ook botten besteld: (diegene die ik nu had waren van Timmy)
1735120.jpg


Grtz Hans
 
Bij deze nog eens een update.
Er is vanalles gebeurd, hier een aantal foto's daarvan.

Tent:
DSC02972_klein.jpg


Super handige paddock:
DSC02975_klein.jpg


Polini zwevende remschijf:
DSC03242_2.jpg


Nieuwe thermostaat, met bypass:
DSC03363_2.jpg


Toen eindelijk werk gemaakt van het 'kleurenpallet'... kappen spuiten.
Helaas heb ik deze thuis in de garage gespoten waardoor er wel wat stof in zit en ze dus niet helemaal goed zijn.

Aantal kapjes:
DSC03319_2.jpg


Voorkap:
DSC03372_2.jpg


Voorspatbord:
DSC03371_2.jpg



En dan krijg je uiteindelijk dit:
DSC_6032.jpg


DSC_6066.jpg


DSC_6067.jpg


DSC_6079.jpg


DSC_6080.jpg


DSC_6085.jpg


DSC_6058.jpg


Planning:
- Nog een aantal kapjes spuiten zoals het rooster in de voorkap bv.
- Remklauw borgen
- Stickers laten maken
- Knallen
- Crashen :X :p

Grtz Hans.
 
Last edited:
Dik ding man! Ziet er echt netjes uit, riskant om met zo'n kappenset het circuit op te gaan.. Succes!

Ja klopt maar dan ziet het er toch al iets deftiger uit.
Zelfs deze set met krassen en scheuren zal er beter uit gaan zien dan de vorige kleurplaat denk ik :p.

Echt vet ding man, Erg straks gemaakt als je hier mee over circuit gaat mag je wel veel vertrouwen hebben.
Succes verder

Mvg Patrick

Helaas is dat vertrouwen er nog niet echt :p.
Ik heb nog niet zoveel op dat ding gezeten maarja, het moet er ooit van komen he :).

ziet er netjes uit hans.

thx.
Morgen rijden in Spa?
 
Back
Top