Spasta
6.74 @ 150 meter
Hierbij een nieuwe projectpage van mijn kant.
Na de sprint Slider en sprint Sonic nu eens wat anders, een circuit racer.
Ik had het wel zo’n beetje gezien op de sprints, erg leuke tijd gehad maar je stond meer aan te schuiven dan dat je aan het rijden was (niet moeilijk natuurlijk als je maar +- 7 sec aan het rijden bent 8P)
Lang getwijfeld over het type scooter maar dan toch besloten om een Piaggio Zip SP 2000 op te bouwen. Best irritant als je van Minarelli ineens helemaal moet overschakelen naar Piaggio.
Hiermee doel ik dan op alle kleine, maar nuttige, spulletjes die je in de loop der tijd verzameld hebt.
Zo gezegd, zo gedaan.
Men koopt een frame met Malossi radiator:
Zadel vlakken:
Buddy isoleren:
Klaar:
NG remschijf + wielnaaf:
2de sp’98 velgenset:
Laten coaten:
Cartersetje stralen:
DPR … crashpijp met extra demper:
Stage 6 Team 85mm krukas:
Blok zelf getuned en krukas gemonteerd:
Cilinder die ik terug kreeg van de “Tjoener”:
Stage 6 Racing modulair cilindertje erop:
Malossi Overrange icm stage 6 torque control:
Bijna klaar:
Alles lekker vers:
Stage 6 PVL:
HPE subframe bussen in het subframe geperst:
Ding in elkaar gezet
RS 24/10 setje over genomen van Timmy:
Crash carterkap:
Schokdempers laten aanpassen en afstellen bij WP Supspension:
Mikuni TM24 laten verbussen bij Pieter Smidt, waarbij de afwerking te wensen over liet:
Na de carburateur zelf afgewerkt te hebben ed. eens gaan banken bij Timmy/Thunderrancing
Toen werd het natuurlijk tijd om de eerste meters te gaan maken op het circuit. (spa-francorchamps)
Net voor ik het circuit op ging: SUPER zenuwachtig
Lekker een 45tal min aan het rondtuffen tot ik een lekke band reed vooraan (zoals je op de foto kan zien):
Verzwaringsplaat monteren en velgstickertjes plakken:
Een week later nog een keer gaan rijden maar nu een hele dag (spa).
Lekker dagje gehad, ook even achter Tom #86 aan proberen te rijden maar dat was natuurlijk vrij kansloos na 3 uurtjes gereden te hebben , was wel leerrijk.
Scooter liep lekker en bleef op een constante temperatuur dus dat was wel leuk, achteraf bleek wel dat ik wat stukken had gemaakt.
Effe schrikken toen ik de cilinderkop er af haalde:
Zuigertje:
Nog meer wand weg bij diezelfde spoelpoort:
En dan hier de oorzaak: (zoek het missende deel)
Dat is via deze weg boven de zuiger gekomen:
Lekker zo’n slotspeling van meer als 1mm
Raar maar waar… geen krassen in de wand.
Ik ben dus ook nog niet gevallen, wat er wel een aantal keer zat aan te komen tijdens het rijden.
Dat zal dus ook niet lang meer duren .
Hier nog even de setuplijst:
- SP2000 carters (zelf bewerkt)
- Stage 6 Racing modulair met ophoogplaat (ABT en achteraf zelf nog wat bewerkt)
- Stage 6 Team 85mm krukas
- Stage 6 PVL Digitaal
- DPR …. Crash pijp
- Malossi MHR overrange
- Malossi Ventilvar
- Stage 6 Torque Control
- Stage 6 Team koppelingshuis
- Malossi 14/14 vertanding
- Malossi VL 13 (zelf bewerkt)
- Malossi MHR 22-28mm (zelf bewerkt)
- Mikuni TM24 verbust (Pieter smidt en achteraf nog zelf bewerkt)
Ophanging:
- Dunlop TT92 vooraan
- Dunlop TT91 achteraan
- RS24/10 set (aangepast en afgesteld door WP Suspension)
Zo dat was het tot nu toe.
De laatste training zaten er ook echte fotografen op het circuit maar hiervan heb ik nog geen gegevens kunnen bemachtigen… Hij heet blijkbaar Eric Coyette ofzoiets, als iemand meer informatie heeft, let me know.
Het is dus de bedoeling om eerst ervaring op te doen en daarna in de Belgische en mogelijk de Nederlandse wedstrijden mee te rijden.
Verder moet je niet op de kappen letten, deze ga ik nog niet spuiten voordat ik een beetje kan rijden.
Project Powered by:
- www.scootshop.be
- www.thunderracing.nl
- www.alphametal.be
Grtz Hans
Na de sprint Slider en sprint Sonic nu eens wat anders, een circuit racer.
Ik had het wel zo’n beetje gezien op de sprints, erg leuke tijd gehad maar je stond meer aan te schuiven dan dat je aan het rijden was (niet moeilijk natuurlijk als je maar +- 7 sec aan het rijden bent 8P)
Lang getwijfeld over het type scooter maar dan toch besloten om een Piaggio Zip SP 2000 op te bouwen. Best irritant als je van Minarelli ineens helemaal moet overschakelen naar Piaggio.
Hiermee doel ik dan op alle kleine, maar nuttige, spulletjes die je in de loop der tijd verzameld hebt.
Zo gezegd, zo gedaan.
Men koopt een frame met Malossi radiator:
Zadel vlakken:
Buddy isoleren:
Klaar:
NG remschijf + wielnaaf:
2de sp’98 velgenset:
Laten coaten:
Cartersetje stralen:
DPR … crashpijp met extra demper:
Stage 6 Team 85mm krukas:
Blok zelf getuned en krukas gemonteerd:
Cilinder die ik terug kreeg van de “Tjoener”:
Stage 6 Racing modulair cilindertje erop:
Malossi Overrange icm stage 6 torque control:
Bijna klaar:
Alles lekker vers:
Stage 6 PVL:
HPE subframe bussen in het subframe geperst:
Ding in elkaar gezet
RS 24/10 setje over genomen van Timmy:
Crash carterkap:
Schokdempers laten aanpassen en afstellen bij WP Supspension:
Mikuni TM24 laten verbussen bij Pieter Smidt, waarbij de afwerking te wensen over liet:
Na de carburateur zelf afgewerkt te hebben ed. eens gaan banken bij Timmy/Thunderrancing
Toen werd het natuurlijk tijd om de eerste meters te gaan maken op het circuit. (spa-francorchamps)
Net voor ik het circuit op ging: SUPER zenuwachtig
Lekker een 45tal min aan het rondtuffen tot ik een lekke band reed vooraan (zoals je op de foto kan zien):
Verzwaringsplaat monteren en velgstickertjes plakken:
Een week later nog een keer gaan rijden maar nu een hele dag (spa).
Lekker dagje gehad, ook even achter Tom #86 aan proberen te rijden maar dat was natuurlijk vrij kansloos na 3 uurtjes gereden te hebben , was wel leerrijk.
Scooter liep lekker en bleef op een constante temperatuur dus dat was wel leuk, achteraf bleek wel dat ik wat stukken had gemaakt.
Effe schrikken toen ik de cilinderkop er af haalde:
Zuigertje:
Nog meer wand weg bij diezelfde spoelpoort:
En dan hier de oorzaak: (zoek het missende deel)
Dat is via deze weg boven de zuiger gekomen:
Lekker zo’n slotspeling van meer als 1mm
Raar maar waar… geen krassen in de wand.
Ik ben dus ook nog niet gevallen, wat er wel een aantal keer zat aan te komen tijdens het rijden.
Dat zal dus ook niet lang meer duren .
Hier nog even de setuplijst:
- SP2000 carters (zelf bewerkt)
- Stage 6 Racing modulair met ophoogplaat (ABT en achteraf zelf nog wat bewerkt)
- Stage 6 Team 85mm krukas
- Stage 6 PVL Digitaal
- DPR …. Crash pijp
- Malossi MHR overrange
- Malossi Ventilvar
- Stage 6 Torque Control
- Stage 6 Team koppelingshuis
- Malossi 14/14 vertanding
- Malossi VL 13 (zelf bewerkt)
- Malossi MHR 22-28mm (zelf bewerkt)
- Mikuni TM24 verbust (Pieter smidt en achteraf nog zelf bewerkt)
Ophanging:
- Dunlop TT92 vooraan
- Dunlop TT91 achteraan
- RS24/10 set (aangepast en afgesteld door WP Suspension)
Zo dat was het tot nu toe.
De laatste training zaten er ook echte fotografen op het circuit maar hiervan heb ik nog geen gegevens kunnen bemachtigen… Hij heet blijkbaar Eric Coyette ofzoiets, als iemand meer informatie heeft, let me know.
Het is dus de bedoeling om eerst ervaring op te doen en daarna in de Belgische en mogelijk de Nederlandse wedstrijden mee te rijden.
Verder moet je niet op de kappen letten, deze ga ik nog niet spuiten voordat ik een beetje kan rijden.
Project Powered by:
- www.scootshop.be
- www.thunderracing.nl
- www.alphametal.be
Grtz Hans