compressie gemeten met gas 0 bar zonder gas 2 bar. nee gemonteerd getest.Je zou eens met een compressie meter moeten meten , voel je hem wel zuigen aan de inlaatkant van de carburateur , of lucht inlaat .
Had je de cilinderkop gedemonteerd voor de test met benzine ? Het enigste wat ik zou kunnen bedenken , is dat door het leegrijden van de tank , er rotzooi uit de tank in de sproeiers is gekomen. Anders staat het vullen van de tank hierbuiten , en is het toeval dat dit gebeurt.
Dat is ook al vreemd , zou met vol gas juist meer moeten zijn , voel je hem ook tijdens de compressie slag ergens blazen in de in / uitlaat ?compressie gemeten met gas 0 bar zonder gas 2 bar
Het blazen bij in/uitlaat zou ik ff kijken vanmiddag. Carterstop is idd losgehaald, zou het nog een keer proberen met carterstopDat is ook al vreemd , zou met vol gas juist meer moeten zijn , voel je hem ook tijdens de compressie slag ergens blazen in de in / uitlaat ?
Hoor je iets blazen in het carter , als je de peilstok eruit draait ? En 2 bar is veel te weinig , je zal de kop moeten demonteren voor inspectie.
Had je de carterstop los gehaald dat er vanuit de inlaat , er een plasje onder ligt , dan lekt de reiniger vanuit het inlaat kanaal via de klep langs de zuiger naar beneden.
Het blazen bij in/uitlaat zou ik ff kijken vanmiddag. Carterstop is idd losgehaald, zou het nog een keer proberen met carterstop
Oke, aleen het lopend krijgen is een klus, maar moet lukken.valse lucht kun je controleren door als hij loopt , met remmenreiniger ronde de carb aansluiting , en spruitstuk te spuiten . Gaat hij dan beter of anders lopen , heb je het lek. Heb je ook het membraam van de carb nagekeken op scheurtjes , en afdichten?
mits je zo'n carburateur hèbt (met zo'n dop ter grootte van een platte fietsbel bovenop) zit ie onder dat deksel.Oke, aleen het lopend krijgen is een klus, maar moet lukken.
Dat membraam zit bij de gasschuif toch? Controleer ik die vanmiddag eventjes.
Bedankt voor de reactie
Ja ik heb zo'n fietsbel dopmits je zo'n carburateur hèbt (met zo'n dop ter grootte van een platte fietsbel bovenop) zit ie onder dat deksel.
Welke schroef bedoel je ?Wel is de overloop schroef een beetje kapot, kan dit invloed hebben?
.
Als je die los draaid, gaat alle benzine via een slangetje uit je carburateur.Welke schroef bedoel je ?
als daar benzine uit loopt terwijl hij "dicht" zit is dat niet goed natuurlijk..Als je die los draaid, gaat alle benzine via een slangetje uit je carburateur.
er loopt geen benzine uit, maar ik dacht dat er mischien via daar valse lucht werd aangetrokken.als daar benzine uit loopt terwijl hij "dicht" zit is dat niet goed natuurlijk..
je zou de slang met een s-bocht of krul omhoog en dàn pas weer naar beneden kunnen leiden (mooiste is dan met transparante slang, dan heb je gelijk zicht op het peil in je vlotterbak)
oke dank u, ik ga er vanmiddag mee bezigdaar hóórt een "sloot" benzine te staan, als ie open zou zijn, loopt dat er geheid uit als je je motor afzet.
valse lucht dáárdoor lijkt me sterk.
De valse lucht test lukt niet, heb hem met de choke aangekregen maar dan stopt hij naar 3 seconden weer.valse lucht kun je controleren door als hij loopt , met remmenreiniger ronde de carb aansluiting , en spruitstuk te spuiten . Gaat hij dan beter of anders lopen , heb je het lek. Heb je ook het membraam van de carb nagekeken op scheurtjes , en afdichten?