Welke scooter (quad) zal ik kiezen?

Wack93257

New Member
Hai, ik ben voor plan mijn eerste scooter/voertuig (50CC) te kopen. Ik ga het gebruiken om dagelijks naar school te gaan (2km) en af en toe met vrienden uit gaan. Ik heb na een hele lange tijd zoeken 4 producten gevonden die mij wel intrestant leken. Welke zullen jullie aanraden als je kijkt naar de prijs en kwaliteit? (ik sta open voor extra suggesties, mocht je nog wat extra informatie nodig hebben laat het mij gerust weten. Mij maakt niet echt uit hoe het er uit ziet en wat ik rij, lieft 4 takt maar 2 takt is ook geen probleem)




 
Advertisement - register to remove this

Is natuurlijk net wat je zelf wilt.

Zelf lijkt de quad mij het leukst van deze lijst. maar houd er wel rekening mee dat deze heel traag is zonder grotere cilinder/blok. Deze zijn overigens wel heel goedkoop te krijgen
 
Zo'n Quad ziet er mischien wel leuk uit maar het heeft de nadelen van twee werelden.
Het heeft 4 wielen maar is geen brommobiel dus je wordt er toch nat en koud op en bent verplicht de (brom)fietspaden te nemen.
Het is ook geen brommer, op gedeelde (brom)fietspaden kom je nergens langs en ben je verplicht achter de fietsers aan te hobbelen.
Nieuwe banden is het dubbele bedrag en dat ding is zwaarder dan een brommer en dat met een 50cctje.
Bovendien is er al aan gesleuteld anders zou hij geen 60kmpu rijden.
Wanneer ik uit deze 4 zou moeten kiezen zou ik toch gaan voor de twee jongste Sym's en bij voorkeur de bovenste dus de jongste met de minste kilometers.
Wel goed nakijken of laten nakijken en een lange proefrit maken, niet alleen een blokje om, zodat je weet hoe de scooter zich gedraagt als hij koud is en wanneer hij warm is.
Dus neem iemand mee die verstand van zaken heeft of op z'n minst iemand die weet hoe een brommer moet rijden.
Maak goeie afspraken met de verkoper over je voornemens en leg hem uit dat als je arriveert en de motor is warm gedraaid, je zondermeer van de koop afziet!
 
zelf 2x een MXU 50 gehad, en het is leuk om mee te spelen, zeker in de sneeuw maar daar blijft het ook wel bij, remmen zijn niet je van het en zijn eigenlijk veels te instabiel.. zou voor een scooter kiezen en dan niet te oud, en hieboven staan een paar goede punten om te overwegen.
weet niet waar je vandaan komt aangezien we een nieuw fenomeen in Nederland hebben namelijk milieu-zones waar je dus met oudere voertuigen niet meer mag komen.
 
Last edited:
Mijn ervaring met een 50cc quadje is dat het wel geinig is voor even. Daarna begin je te irriteren aan de volgende punten :

-Hoog zwaartepunt waarbij je snel kantelt in een bocht.
-Lage topsnelheid.
-Vaak staande worden gehouden door de politie.
-Mis de vrijheid die je hebt met een 2 wieler.

Een ander punt : 2 km is godverdomme helemaal niks :joycat: Dat is 10 min fietsen. De motor slijt dan harder en je verbruik ligt ook hoger.

Je zou dan beter voor een fiets of elektrisch ding kunnen kijken i.m.o.
 
Back
Top