Quad wordt erg warm

M.quad driver

Well-Known Member
Ik heb een quad met minarelli kort blok watergekoeld

nou is het probleem hij word van een kleinstukje rijden al heel erg warm

en nee het kan niet aan me koelvloeistof liggen want dat pompt als een idioot in het rond:p( tezien door doorzichtigge slangen)

wat zou het probleem kunnen zijn? ???????????!!!!

setup: simonini 70cc
Parmakit race krukas p10

21mm dell
Hebo race vario
hebo race koppeling
carbon membraan
 
Advertisement - register to remove this

ja nja ik dacht ook al dat mn radiateur misschien te klein wa maar volgens de dealer kon dat gwn:S mja hij word egt goed heet al van een klein stukje en cil is nog geen 30km oud? ( en mn temp meet ik omdat mn temp lampje begint te branden.

en heb ook al geen thermostaat meer.

en de koeling komt mooi in het rond!

-->M
 
nja dat zou kunnen dat mn radiateur te klein is dacht ik ook al maar de dealer zei dat dat gwn kon,, want hij word van een klein stukje al heel erg warm. En mn temp meet ik met het temp lampje die brand af en toe ( en mn koeling is het niet denk ik want dat pompt super in het rond:p:p

-->M
 
Hoe meet je die warmte dan, en heb je wel een goede radiateur, en wel voldoende KVS?


jha dat zou wel kunnen dat hij te klein is dacht ik ook al. maar de dealer zei dat het gwn moest kunnen.. en kvs is het denk ik niet want het pomp egt super in het rond:p

En ik weet het doordat heel af entoe mn temp lampje begint te branden:S

en de cil is nog geen 30 km oud:S

Hij word van een klein stukje al heel erg warm,, laat staan dat ik kilometers ga maken...??????

-->M
 
Je hoeft niet alles 4x te zeggen...

Maar ik zou als ik jou was zorgen dat je radiateur genoeg rijwind kan vangen, daarnaast is het misschien handig om een tempratuurmeter aan te schaffen met een nippel in je cilinder, zodat je exact weet hoe warm het daarbinnen word..

Zou evt ook nog kunnen dat ´t niet goed ontlucht is, maar als je zegt dat je alles ziet stromen lijkt me dat niet het geval....
 
echt wel.

sorry voor het 4x plaatsen van hetzelfde bericht had ff een foutje gemaakt:p

jha heb vandaag mooi wat kilometers gemaakt en ging aardig : ga ook eerst ff een temp meter aanschaffen die egt aan hoe warm die is.

maar dat hij van kleine stukjes egt gloeiend word komt niet goed..

zou het aan mn kleine radiateur kunnen liggen??

-->M
 
Hoe klein is klein? Een quad zal meer toeren moeten draaien bij dezelfde snelheid als een scooter, dus minder rijwind koeling, maar zelfs dan mag hij niet te warm worden.
Maak eens een foto van de radiateur?
 
Kvs zie je niet lopen. Tenminste bij mijn pc met waterkoeling iig niet. Bellen zie je wel gaan, en als dat zo is moet je idd ontluchten. Dat scheelt vaak veel in temperatuur.
Eerst maar de juiste temperatuur meten. Check ook of je slangen/radiator niet dicht zitten en te kleine doorlaat heeft, dat verhoogt de druk en snelheid van de vloeistof ook.
De ideale koeling gaat niet te langzaam, maar ook niet te hard. De vloeistof moet de warmte wel kunnen opnemen, én afgeven.
 
Back
Top