scooter naar 'quad' ombouwen

malin geessinck

New Member
ik heb een peugeot elystar 50cc
en wil der een frame van maken dat er 4 wielen onder passagier,
mijn vragen zijn ,

kan dit met 50cc of moet er meer cc komen?

heb ik een differentieel meganisme nodig voor, voor en achter?

ook hoor ik graag tips als je jullie die natuurlijk hebben.

zelf heb ik al wel rond gezocht op het internet maar heb niet echt iets kunnen vinden, ik zat er wel aan te denken om een 'voor ass' en een 'achter ass' van een quad te gebruiken.
 
Advertisement - register to remove this

heb ik een differentieel meganisme nodig voor, voor en achter?
niet per se
kan dit met 50cc of moet er meer cc komen?
Aangezien dit project sowieso al illegaal is maakt dat niks meer uit.


Het is een leuk project, maar er gaat heel veel tijd en geld in zitten. En helaas is het dan ook nog eens niet legaal. Beste lijkt mij, als je een quad wilt hebben, er een te kopen
 
kan dit met 50cc of moet er meer cc komen?
@4slaf4life , TS bedoelt vermoedelijk hiermee of het 50cctje krachtig genoeg is om die constructie op een acceptabele snelheid te krijgen.
Een beetje rare vraag want wij kennen de exacte plannen niet noch hoeveel ijzer hij aan deze constructie gaat toevoegen.

Feit is wel dat je met een 50cctje niet erg ver komt als het gaat om een quadachtige constructie.
 
@4slaf4life , TS bedoelt vermoedelijk hiermee of het 50cctje krachtig genoeg is om die constructie op een acceptabele snelheid te krijgen.
Een beetje rare vraag want wij kennen de exacte plannen niet noch hoeveel ijzer hij aan deze constructie gaat toevoegen.

Feit is wel dat je met een 50cctje niet erg ver komt als het gaat om een quadachtige constructie.
Er zijn best veel 50cc quads, sommige zelfs 4t.
Iemand op mijn oude school hat eed 50cc 2t. Hilarisch hoeveel lawaai daar vanaf komt en hoe langzaam dat ding dan gaat.

Had ooit het plan een kleine stationair dieselmotor in een quad te bouwen. Maar leek me uiteindelijk zo duur dat ik er niet aan begonnen was.
 
Back
Top