ontsteking moet je gewoon in het midden zetten , dan is het altijd goed en geeft het zeer goeie prestaties ,vaak word er veel te veel mee gekloot!!
of afstellen op 2,2 , maar dan met een een afstellampje voor contactpunten omdat je anders niet precies kunt afstellen. mja , die heeft niet iederen.
in het midden is altijd perfect.
bij een puch maxi kan zoveel zijn , klassieke problemen zijn slechte contactpunten , condensator , spoel , en kan daardoor wel lopen maar minder..
ook cilinder en zuigerspeling is belangrijk ,en dat is bij puch HEEL vaak niet goed , en dat kun je niet zien maar moet worden gemeten met een goeie micrometerset.
verder heb je @ maxi nog dingen zoals lekkende pakkingen , maar ook vaak kromme spruitstukken ,uitgeboord (dus vernaggeld) , lekkende carbs op het spruitstuk , slechte keerringen e.d.
alles moet goed zijn , en dat begint dus met je krukas al ,het hart van de motor.
ik pak zo'n blok altijd gewoon uit elkaar ,nieuwe lagers en keerringen , nieuwe contactpunten en condensator minimaal en ik meet de cilinder op , kijk of het spruitstuk recht is en niet versleten , de kop goed is , tapeinden etc..
kost je nu een beetje geld maar dan heb je in 1 keer een goed blok , terwijl de meesten gewoon om het probleem heen sleutelen , en dan veel te veel loshalen steeds , gevolg is kapot draad etc. en dan ben je verder van huis.