Puch Maxi aanloop geen grip.

PoMMeRaNSKi

New Member
Goedenavond iedereen,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb een Puch Maxi met een E50 blok. In de lange versie is wat context wat misschien helpt. Daarnaast zijn er ook twee foto's inbegrepen

*korte versie*

als het probleem is wat ik denk dat het is dan heeft de koppelingschaal geen grip op de achterkant van het koppelingsegment.

*lange versie*

Mijn brommer startte altijd zonder problemen, metertje lopen en aan was die. Een tijd terug na een stukje te hebben gereden startte hij niet meer. Ik liet het blok afkoelen en hij deed het weer. Dat bleef hij een tijdje doen totdat hij onlangs helemaal niet meer wilde starten (zelfs niet met een koud blok).

Ik heb nu het hele blok gereviseerd met een nieuwe krukas, koppeling, koppelingschaal, lagers, keerringen etc. , maar het probleem blijft zich voordoen. Ik weet niet helemaal waar het probleem hem zit, maar ik ben al wel achter een aantal gekomen: Als ik het hendeltje om het aan te lopen in knijp dan draait het vliegwiel 1 slag mee en daarna niet meer. (kabel is al strakker gezet helpt niet). als ik de koppelingkant openmaak zie je de koppelingschaal en als ik dat 'dopje' indruk (wat ook gebeurt als je de kabel indrukt) draait het vliegwiel weer 1 slag mee en daarna niet meer. de koppelingschaal lijkt geen grip te hebben de achterkant van de koppeling. Is dat de bedoeling? en hoe is het op te lossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Thomas

koppelingschaal.jpg &
achterkant koppeling.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top