puch maxi 50cc wil niet optrekken

puchcrosser321

Well-Known Member
Set up:
50cc blok
12mm bing
Proma gp uitlaat
Tandwielverhouding 13-45

Hallo ik heb een puchje om mee te crossen, hij reed eerst goed maar na een paar keer crossen (onverhard stuk land) wilde hij niet meer op trekken, ik moet er eerst een stuk meelopen voordat hij iets optrekt. Hij heeft het vermogen maar kan het niet kwijt. De gasnaald heb ik versteld hij staat nu in het bovenste gleufje van de vier.
 
Advertisement - register to remove this

Set up:
50cc blok
12mm bing
Proma gp uitlaat
Tandwielverhouding 13-45

Hallo ik heb een puchje om mee te crossen, hij reed eerst goed maar na een paar keer crossen (onverhard stuk land) wilde hij niet meer op trekken, ik moet er eerst een stuk meelopen voordat hij iets optrekt. .

Als de Puch eerst goed reed , ... kan opeens de sproeier toch niet te groot of te klein zijn ?
 
Set up:
50cc blok
12mm bing
Proma gp uitlaat
Tandwielverhouding 13-45

Hallo ik heb een puchje om mee te crossen, hij reed eerst goed maar na een paar keer crossen (onverhard stuk land) wilde hij niet meer op trekken, ik moet er eerst een stuk meelopen voordat hij iets optrekt. Hij heeft het vermogen maar kan het niet kwijt. De gasnaald heb ik versteld hij staat nu in het bovenste gleufje van de vier.

Het kan ook simpelweg een verstopte cabarateur zijn vanwege al dat zand op een onverharde weg of anders zou ik denken een kapotte zuigerveer...
 
Het kan ook simpelweg een verstopte cabarateur zijn vanwege al dat zand op een onverharde weg of anders zou ik denken een kapotte zuigerveer...

Hoe kan ik dat het beste zien, ik rij op een klein stukje land en hij rijd een stuk of drie, vier rondes goed daarna trek hij niet meer op en slaat af. Dat afslaan is er nog bijgekomen. Aan de cabarateur kan het niet liggen pas uitmekaar gehad en schoongemaakt + pakkingen vervangen.
 
Last edited:
Hoe kan ik dat het beste zien, ik rij op een klein stukje land en hij rijd een stuk of drie, vier rondes goed daarna trek hij niet meer op en slaat af. Dat afslaan is er nog bijgekomen. Aan de cabarateur kan het niet liggen pas uitmekaar gehad en schoongemaakt + pakkingen vervangen.

Dan heb ik eerlijk gezegd geen idee meer waar het aan kan liggen, heel raar probleem. Het enige wat je nog kunt proberen is een totale rivisie van het blok en alles wat iets versleten is vervangen.
 
Wat voor benzine gooi je er in ? Smeer je zelf ? of tank je bijv: Shellina / Brommix bij de Pomp.

Als je zelf smeert smeert / Mixed , kan het zijn dat er wat fout is gegaan ... te schraal ?... Warmloper..

Teveel Olie toegevoegt ? Benzine is te vet , en verbrand niet goed.

Verders kan je ook de contactpunten eens nakijken , of die 0,4 mm staat , of dat de punten ingebrand / verbrand zijn .
 
Als i veel rookt dan heb je te veel smeerolie erbij in gedaan erin gedaan (denk ik) op mijn 50cc tsx gebruik ik 1:50 en vaak 100ml in een 5liter tank
 
Back
Top