Puch Maxi S wil niet starten

Bartje22

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb vandaag een Puch Maxi S gekocht. Hij heeft een tijdje stil gestaan.
Nu probeer ik hem aan de praat te krijgen maar hij geeft geen kik.
Hij vonkt wel, en de benzine stoomt ook gewoon door de caburateur heen.
Dus in theorie zou hij moeten lopen. Maar ondanks dat er wel benzine door de caburateur heen gaat, is de bougie niet nat.

Wat kan het probleem zijn??

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

als ie vonkt en benzine krijgt zal ie moeten lopen , anders doet ie 1 van de 2 niet..

en omdat je al aangeeft dat de bougie niet nat word denk ik dat de sproeier niks of te weinig door laat , dus maak de carburateur even schoon , hall m los blaas deze en de sproeier door met een blaaspistool. daarnaast kan het zijn dat de brandstof minder is geworden waardoor het minder ontbrand , tevens zal de olie minder worden , dus even de tank leeg maken en nieuwe benzine erin.

wat is overigens de kleur van de vonk?
 
hallo,

Er is nu ook brandstof. Dus nu zijn beide er, de vonk en de brandstof. Kleur van de vonk is lichtblauw. Wij denken zelf dat de bougie onder druk niet vonkt, dus proberen we een andere.

P.S.: er komt wel blokolie langs de uitlaat druppelen.
 
tja , het is en blijft moeilijk met zon oud beestje , voor het zelfd geld is de cilinder gewoon versleten oid..

keerringen lek e.d.
 
goed nieuws. hij heeft zojuist even gelopen. alleen niet erg mooi, ik had het gas ongeveer 30-40% open staan maar hij veranderde de hele tijd van toerental. hij liep dus erg onregelmatig. en op een gegeven moent sloeg hij af en kregen we hem niet meer aan de loop. Iets mis met de ontsteking??
 
Nieuwe pakkingen bij de cilinder, onder spruitstuk, enz, als je alles netjes maakt ben je ook veel sneller achter de oorzaak. Ontsteking op tijd zetten kan ook nodig zijn bij die oude dingen. En choke gebruiken als hij nog koud is kan geen kwaad
 
daarom pak ik 9 van de 10 keer gewoon heel het blok uit elkaar , nieuwe lagers en keerringen (die zijn meestal hard geworden) , nieuwe olie , nieuwe pakkingen, spruitstuk even vlakken (zijn ook vaak net zo krom als maar kan) , contactpunten en condensator niieuw (van Bosch meestal , is gewoon beter) en ik kijk de cilinder en cilinderkop na , cilinders zijn vaak ook al een eind heen , dit moet je meten met een micrometerset overigens , dit kun je zo niet zien.

is zo gebeurd , kost niet al te veel en je hebt een fris blok waar je lang mee kunt rijden zonder te sleutelen..
 
daarom pak ik 9 van de 10 keer gewoon heel het blok uit elkaar , nieuwe lagers en keerringen (die zijn meestal hard geworden) , nieuwe olie , nieuwe pakkingen, spruitstuk even vlakken (zijn ook vaak net zo krom als maar kan) , contactpunten en condensator niieuw (van Bosch meestal , is gewoon beter) en ik kijk de cilinder en cilinderkop na , cilinders zijn vaak ook al een eind heen , dit moet je meten met een micrometerset overigens , dit kun je zo niet zien.

is zo gebeurd , kost niet al te veel en je hebt een fris blok waar je lang mee kunt rijden zonder te sleutelen..

oke, de caburateur is schoon en er is niets mis met de brandstoftoevoer.
Er zit geen choke meer op de carb. maar dat doen wij gewoon met de vinger op de luchtinlaat. Zouden die keerringen iets te maken kunnen hebben met de blokolie die bij het uitlaatspruitstuk eruit komt?
Zuiger was aardig nieuw, er zat nog geen roetaanslag op(dat zwarte)
Hij loopt(nou ja, lopen doet ie dus nog niet) trouwens op 25:1 mengsmering, dat had ik nog staan
 
choke kost geen drol , en bovendien werkt de vinger op de carburateur niet zoals het hoort..

dus maak als eerste de choke in orde..

1:25 mengsmering is zeer slecht en verklaard ook dat oliegesmeer , gewoon 1:50 erin...

dat de zuiger nieuw was betekent niet dat de cilinder en zuiger goed zijn , het gaat om de speling tussen zuiger en cilinder , dat kun je alleen maar meten , niet zien..
 
choke kost geen drol , en bovendien werkt de vinger op de carburateur niet zoals het hoort..

dus maak als eerste de choke in orde..

1:25 mengsmering is zeer slecht en verklaard ook dat oliegesmeer , gewoon 1:50 erin...

dat de zuiger nieuw was betekent niet dat de cilinder en zuiger goed zijn , het gaat om de speling tussen zuiger en cilinder , dat kun je alleen maar meten , niet zien..


ook niet voelen? want hij heeft zat compressie:)

mag ik alstublieft een verklaring voor de slechtheid van 25:1 mengsmering?
Ik ben er trouwens nog steeds van overtuigd dat het blokolie is, want het is bruin en mijn mengsel is blauw(putoline).
En ook graag even een verklaring van de vinger op de luchtinlaat


Dank u!
 
dat voel je idd niet..

ben je nou echt zo dom verder? als olie vermengt word met benzine , vuil en andere zooi in en buiten je blok en word verbrand denk je toch niet serieus dat het blauw is of wel dan 8P

je vingers op de inlaat houden doen lompe boeren , een serieus iemand bouwt er gewoon de originele en GOEIE onderdelen op ..

verder , 1:25 is VEEL te veel , ik rijdt met een scooter op het corcuit met zo'n 14.000 toeren per minuut met 1:40 , laat staan een puch maxi die mischien een keer 5000 tpm draait ...

maar ga maar fijn door met je gepruts als je zo graag de lompe boer uit wilt hangen , adieu!!
 
nou leuk is dat, maar goed. Dat jij niet snapt dat bepaalde olien kleur hebben boiet mij dus geen reet, maar dan hoef je nog niet te zeggen dat dat niet zo is. Putoline is blauw van kleur, Shell is meestal geel. En van 25:1 krijg je alleen maar meer koolaanslag en idd minder hoog toerental, maar helaas voor jou gebruik ik full syntetische olie en dan heb je lang zo veel last niet van koolaanslag.
En waarom is vinger op de inlaat voor lompe boeren dan? Als het helpt waarom is het dan niet goed? En een puch maxi is heel wat anders dan een plastic voorwerp dat met 14000 over het circuit heen jaagt, dus in dit geval geen goeie vergelijking.
Als jij me niet wil helpen, geen probleem want het is toch al bijna gefixt
 
Het komt niet in je op dat je mengsel onbrandbaar wordt met al die olie erin? Daarom is het slecht. En ja netjes werken voorkomt een hoop ergenis en je kan er vaak een heleboel dingen al door uitsluiten.

Had je overal al nieuwe pakkingen onder gestoken, en hem al een keer warm gereden om te zien wat hij dan doet? En ontsteking opnieuw op tijd gezet? Verse bougie en kabel uiteraard ook geplaatst? En tja gewoon dat onbrandbare mengsel eruit laten lopen en fatsoenlijke erin doen
 
Oke, maar ik zit niet op van die domme antwoorden van mensen te wachten, want het is mijn eerste brommer en ik had gedacht dat mensen daar wel rekening mee hielden.
Ik heb gisteravond de bougiekabel goed in de spoel gedraait(mijne heeft nog geen bobine) en de bougie van de grasmaaier geprobeert, uiterraard was deze iets langer en kon er dus niet helemaal in worden gedraaid. Even vlotteren en na 1 kick liep hij.
Hij was wel verzopen maar toen hij warm was heb ik hem schoongebrand.
Hij liep wel goed alleen als ik ging rijden en ik wilde volgas hoorde je dat hij te weinig kreeg. Na een inspectie van de naald in de carb. zag ik dat deze los zat en hij was ook heel erg versleten. Vandaag komt er een andere naald, of carb. op
 
domme reacties krijg je door domme uitspraken...

ik probeerde je te helpen maar je luisterd absoluut niet ,als ik zeg dat iets slecht is neem dat dan ook aan ipv er dom tegen in te gaan!!
 
Back
Top