puch maxi rijd slecht

citta1234

Well-Known Member
heey

ik heb een puch maxi s.
hij loopt stationair zonder gas geven alleen met het stationer schroef helemaal in gedraaid.
en hij rijd alleen lekker al heb ik alleen de choke plaatje erin zonder de choke hendel in de carb.
al sta ik stil en geef vol gas slaat ie af.
ik kan alleen rustig gas geven.

wat is dit probleem?
 
Advertisement - register to remove this

als je alleen de chokeplaat erin hebt klopt het dat ie niet goed loopt , het pennetje moet erin zitten anders blijft de choke niet bovenin hangen en dat moet wel anders loopt ie inderdaad niet goed.
 
ja dat is wel zo maar met de choke plaat alleen erin dan rijd ie beter dan anders.
als ik dan gas geef slaat ie af.
en met choke plaatje erin zonder choke pen loopt ie beter.
zou het aan de benzine liggen?
want ik heb laatst getankd en dat was 1:50.
nu rookt mijn puch veel meer en komt het zelfs uit de cilinder
bougie kleur = koffie bruin
 
dan heb je dus een te kleine sproeier , daarom moet je eerst die pen er weer in zetten , en dan gaan afstellen..

of je hebt last van valse lucht...

bougiekleur kun je pas wat van op aan als de brommer goed loopt..

je moet de brommer zo laten/maken zoals het hoort en niet zomaar dingen eruit gaan slopen die er in horen te zitten ;)
 
ja klopt maar ik heb er ook niet aan geprutst alleen verse peut ingedaan met mogelijk teveel olie.
maar zou het ook aan de zuigerveren liggen?
hij rookt ook bij mijn cilinder en veel uit mijn uitlaat
 
Als ie bij de cilinder rookt, dan heb je waarschijnlijk een lekke pakking.
Beter even het blokje en cilinder met nieuwe pakkingen opnieuw in elkaar zetten.
Uitlaat met nieuwe pakking vastzetten.
Ook de carb dan helemaal in orde maken, zoals ie helemaal hoort, en dan afstellen.
 
dat ga ik morgen kijken (spruitstuk zit er ook niet lekker op)
maar ik ga eerst kale peut erin gooien want toen deed hij het beter,
als dat niet werkt dan ga ik kijken of de zuiger goed zit.
 
gewoon goeie olie kopen , en dit 1:50 mengen ..

je kunt ook een nieuw spruitstuk kopen , die kosten geen ruk meer!!
 
ik heb nu benzine erin zitten met 75 ml mengsmering erin zitten (1:25).
Hij loopt nu beter en rijd normaal.
dankje wel jongens!

effies een klein vraagje dan, ik heb een standaart setup maar ik ben van plan i.p.v 12 mm carb 15mm carb erop te zetten.
welke maat sproeier zou er dan in moeten zitten om de bougie koffiebruin te laten worden?
 
1:25 is VEEL te vet , 1:50 is meer dan zat voor een puch...

met eeen standaard setup zou ik geen 15mm monteren , je gaat er 0,0 op vooruit ,en een imitatiecarburateur zou ik helemaal niet nemen , dus ben je veel geld kwijt voor helemaal niks..
 
1:25 is minder vet dan 1:50.
in totaal 75 ml 2 takt olie.
met 1:50 heb ik met 3 liter 150 ml veel vetter dus.
Met 1 op 50 heb je met 3,5 liter benzine 70ml olie.
Wel goed rekenen he.
3500 ml / 50 = 70 ml.
Niet x 5 doen en dan delen door 10, dan zit je op de 1 op 20.
Echt delen door 50!!!

1 op 25 is 2 keer zoveel olie dan 1 op 50. ;)

Ik rij zelf Tomos, en ik meng zelf bij de (lekkere goedkope Shell, €1,58 p/l) pomp, met (lekkere goedkope volsynthetische ISO L-EGD, €6,95 p/l) Hema olie. Dus ik moet elke keer dat ik tank uitrekenen hoeveel ik moet toevoegen. Houdt je scherp. :p En ja, dat is minder dan €1,75 per liter gemengd. ;) Haal dat maar eens bij de mengpomp.
 
Last edited:
idd , 1:25 is juist HEEL erg vet , TE vet ook..

mengen is vrij makkelijk , je deelt gewoon 1000 (cc) door wat je wilt hebben , dus 50 bijv. van 1:50 , dus 1000 : 50 is 20 , dus 20Ml (staan vaak ML'sop de bus) olie per liter. dus heb je bijv. 5 liter doe je eerst 100ML olie in je tankje en dan doe je er benzine bij , even schudden en klaar...
 
Melf heeft gelijk, 1 cc = 1 ml. ;) 1 cl is 1/100 liter.
De pomp heeft normaal gesproken altijd 1 op 50 mengsmering, al geloof ik niet dat het altijd exact 1:50 is, en de kwaliteit van de olie is ook onbekend.
Daarom meng ik zelf.
 
Het is beter om niet bij de pomp te tanken, beter zelf mengen. Wat er voor olie in de pomp bij het tankstation zit is vaak maar afwachten namelijk.
 
Back
Top