Hoe laat ik mijn Puch Maxi harder lopen?

Status
Not open for further replies.
inderdaad,
ik vind het prachtbrommers!

En volgens mij trekken ze gewoon minder hard op dan de gemiddelde scooter, want heb hem vergeleken met een andere originele puch, en hij trok even snel op. Heb trouwens een bullet uitlaat.
 
Een scooter heeft een variomatic.
Die past zich aan het hele toerental aan voor de maximale power.
Tandwielen blijven natuurlijk gewoon even groot zitten, en zullen goed zijn voor bijv alleen optrekken. (kan je zo maken (klein voor, groot achter).
Bij het optrekken bij een scooter is het ook klein voor, groot achter, maar op top juist het tegenover gestelde.

Daarom loopt een scooter veel harder.
 
Een scooter heeft een variomatic.
Die past zich aan het hele toerental aan voor de maximale power.
Tandwielen blijven natuurlijk gewoon even groot zitten, en zullen goed zijn voor bijv alleen optrekken. (kan je zo maken (klein voor, groot achter).
Bij het optrekken bij een scooter is het ook klein voor, groot achter, maar op top juist het tegenover gestelde.

Daarom loopt een scooter veel harder.

Dat is niet de reden dat een scooter harder LOOPT, hij trekt door dit principe alleen veel harder OP dan een puch.
Uiteindelijk, op topsnelheid heeft een scooter natuurlijk ook een bepaalde vertanding, net als een puch.
 
Dat is niet de reden dat een scooter harder LOOPT, hij trekt door dit principe alleen veel harder OP dan een puch.
Uiteindelijk, op topsnelheid heeft een scooter natuurlijk ook een bepaalde vertanding, net als een puch.[/quote]

Hmm ja dat bedoel ik, bedankt voor de verbetering.
Maar in principe zit een scooter veel sneller aan een bepaalde snelheid dan een puch.
Voordat je een puch 80 laat lopen heb je al veel gedaan.
Bij een scooter zit je al best hoog [ik weet niet of dat 80 is] als je de varioring en de prop uit de uitlaat haalt.
 
Dat is niet de reden dat een scooter harder LOOPT, hij trekt door dit principe alleen veel harder OP dan een puch.
Uiteindelijk, op topsnelheid heeft een scooter natuurlijk ook een bepaalde vertanding, net als een puch.
Alleen word een cilinder van een puch berekent voor een hele brede powerband, en een scooter op een hoog piekvermogen en een smalle powerband. Dat zijn nou juist de verschillen waardoor de een hard loopt en de ander meer "trekt". (in principe trekt de puch dus harder dan een scooter, alleen door de overbrenging merk je dit niet)
 
Ten eerste rijdt een originele Puch nooit harder als 45 km per uur, en trekt traag op.
Je zegt al dat er een Bullet uitlaat onder zit, dit zijn relatief goede uitlaatjes.

Wat voor carburateur heb je onder de brommer? origineel zit er een 12mm bing op. Je kun deze uitboren tot 15mm of ander voor 2 tientjes op marktplaats een 15mm Bing aanschaffen.

Heb je het tuitje al van het filter afgehaald? Er zit op het originele filter namelijk een begrenzer, tuitje er afzagen en een maatje grotere sproeier erin en hij gaat al ong. 5 km harder, en trekt iets beter op.

als het je nu nog te zacht gaat zou ik gaan kijken voor een andere cilinder.
-50cc airsal snel: kwalitatief een super cilinder kost maar €50 en loopt ongeveer 70, trekt nog niet heel hard.
-70cc K Star/DMP: kwaliteit gelijk aan Airsal, rijd ook ongeveer 70 op top maar trekt met 15mm Bing net zo hard als een originele scooter. kost ook €50
-70 Airsal: Airsal=kwaliteit, trekkracht tussen 50cc Airsal en 70cc K star in. op top is 75-80 te halen, en kost ook maar €50

verdere vragen zou je op www.puchforum.com kunnen stellen

groeten Leendert

ps. ik ben select user op het puchforum
 
Lekker op puchforum blijven dan..
WTF?! Hij komt hier een andere user helpen en stuurt hem door naar een plek waar meer mensen met verstand ervan zitten (lijkt mij dat daar meer mensen met Puchjes zitten dan hier iig) en jij zegt dat hij daar maar moet blijven? Hij helpt hier toch ook gewoon mensen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top