Hoe laat ik mijn Puch Maxi harder lopen?

Status
Not open for further replies.

bloemkolen

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een puch maxi gekocht. Hij loopt nu ongeveer 40 km/u. Het liefst zou ik hem ongeveer 55 willen laten lopen. Omdat ik de ballen verstand heb van scooters heb ik jullie hulp nodig. Wat kan ik (laten) doen om hem iets harder te laten lopen, zonder nieuwe dingen aan te schaffen. Ik kom vaak tegen dat wanneer je de vario ring eruit haalt hij ook al een stukje harder loopt.

Is dat ook bij een Puch Maxi zo, en verknal ik op die manier niet mijn cilinder+zuiger of andere onderdelen?

Ik hoor wel!
 
Advertisement - register to remove this

Een Puch Maxi is geen scooter, en heeft dus geen vario. Enige manier is een ander pijpje eronder.
 
Oh, haha, dat wist ik niet. En als ik de prop uit de uitlaat haal, gaat hij dan ook een stukje harder?

zijn er geen andere manieren om hem iets harder te laten lopen?
 
Als die erin zit wel ja. :)

Je kan altijd de overbrenging iets langer maken (andere tandwielen) maar dan zal hij ook minder hard optrekken.

En anders kom je op andere cilinder, carburateur etc.
 
Nou hij trekt al tergend langzaam op dus een langere overbrenging is niet helemaal de oplossing. Dus als ik me niet vergis heeft de vario (ring) niets met de koppeling te maken? Of is dit erg dom wat ik zeg.

Hoe kom ik erachter of er een prop in mijn uitlaat zit, en hoe haal ik die eruit?
 
Nou hij trekt al tergend langzaam op dus een langere overbrenging is niet helemaal de oplossing. Dus als ik me niet vergis heeft de vario (ring) niets met de koppeling te maken? Of is dit erg dom wat ik zeg.

Hoe kom ik erachter of er een prop in mijn uitlaat zit, en hoe haal ik die eruit?

zo ver ik weet heeft een puch geen prop in zjn uitlaat, om wat meer uit het blokje te krijgen kun je het beste een andere uitlaat kopen en die afstellen(carburateur).

Groetjes
 
zo ver ik weet heeft een puch geen prop in zjn uitlaat, om wat meer uit het blokje te krijgen kun je het beste een andere uitlaat kopen en die afstellen(carburateur).

Groetjes

Wat een raar geouwehoer.. je weet niet eens watvoor uitlaat onder de brommer zit! Als het een standaard sigaar is wordt deze begrenst, voor paar 10tjes kan je ook een bullet oid kopen wat ook leuk loopt of zelf de sigaar openknutselen en de begrenzing verwijderen... voor de rest moet een puchje wat in redelijke staat is makkelijk de 50 halen op een std. cilinder. Dus zorg eerst dat alle basics in orde zijn.. zorg dat je ontsteking op tijd staat.. je cil & zuiger in goede staat zijn en je carb. afstelling goed is. Daarnaast je tandwielen goed in 1 lijn (achterwiel afstellen), en de ketting op de juiste spanning.. olie op peil en de juiste mengverhouding in de tank.. ga dan nog maar eens rijden :)

Kijk hier eens: http://www.puchmaxi.nl/index.php en dan onder het kopje sleutelen.
 
Nou hij trekt al tergend langzaam op dus een langere overbrenging is niet helemaal de oplossing. Dus als ik me niet vergis heeft de vario (ring) niets met de koppeling te maken? Of is dit erg dom wat ik zeg.

Hoe kom ik erachter of er een prop in mijn uitlaat zit, en hoe haal ik die eruit?

70cc (tuned)
17,5 carb.
een homoet uitlaat
misschien wat aan de vertanding doen.


en als je het hem helemaal snel wilt laten lopen, bouw je hem om tot membraam blokje.

succes!
 
En dan zet je er een andere voorvork in en een wiel met een schijfrem zodat je fatsoenlijk kan remmen.......
 
Een krul uitlaat (zoals Techno Circuit) is wel een goede voor het optrekken.
Een Proma GP daarintegen is een lekker uitlaatje voor de top.
Een 70cc erbij, goed afstellen en het zal sowieso al harder lopen.
 
70cc airsal
15mm bing
technigas cc (vroeger proma cc)
15-45 vertandig

gaat 70 en trekt wel lekker en is niet duur (tip www.puchshop.de daar hebben ze prachtige acties)

Is dat een Technigas/ Proma CIRCUIT?
Wat ik al zei, dat is een lange uitlaat en zorgt voor meer trekkracht.
De Proma GP voor top.
Hij wilt een hogere top, dus de GP zou een betere optie zijn naar mijn mening.
Die vertanding zit wel goed. Niet een te hoge reductiefactor en niet een te lage.
 
een puch opvoeren icm 'het mag niks kosten' is vrij moeilijk realiseerbaar, is mijn ervaring. Zoek eerst eens uit waarom hij zo tergend langzaam optrekt(of laat dit doen)Normaal doet een ander uitlaatje en een ander tandwiel wonderen.
 
get a life!!
en koop een echte scooter en geen bejaarden brommertje.

Waar slaat dit nou weer op?
Ik zelf vind een scooter mooi omdat hij kappen enzo heeft.
Erg mooi, en door de variomatic kan het lopen als een kanonskogel.
Maar een puch is een frame op wielen.
Hier kan je ook veel moois van maken.
En als hij dat nou mooi vindt?

Beetje onnodige reactie...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top