Puch maxi, choke gaat automatisch omhoog

Joey023

New Member
Ik heb een Puch maxi s uit 1970. Nu heb ik het probleem dat tijdens het rijden mijn choke automatisch omhoog gaat. Dit is heel vervelend aangezien mijn Puch teveel brandstof krijgt en te weinig compressie. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

heeft ie een Bing carburateur? daarvan wordt de choke automatisch mee omhoog getrokken met de gasschuif, weet ik nog van mijn Kreidler.
(gelukkig maar zo ver als je gas geeft en springt tenminste niet meteen eraf zoals bij de dellorto van m'n Tomos)
als je geen zin/middelen hebt om het compressie verhaal op te lossen: sproeiernaald in de gasschuif omhoog, gaat ie ook rijker lopen, grotere hoofdsproeier (uitboren/prikken)
als je per sé wilt dat je choke erop blijft: nokje wat de choke meesleept met de gasschuif ombuigen of afzagen..
 
heeft ie een Bing carburateur? daarvan wordt de choke automatisch mee omhoog getrokken met de gasschuif, weet ik nog van mijn Kreidler.
(gelukkig maar zo ver als je gas geeft en springt tenminste niet meteen eraf zoals bij de dellorto van m'n Tomos)
als je geen zin/middelen hebt om het compressie verhaal op te lossen: sproeiernaald in de gasschuif omhoog, gaat ie ook rijker lopen, grotere hoofdsproeier (uitboren/prikken)
als je per sé wilt dat je choke erop blijft: nokje wat de choke meesleept met de gasschuif ombuigen of afzagen..
Ah ja is een bing carburateur dus zal wel horen, maar merk toch dat je met de choke open minder lekker loopt. Zal de compressie ff nalopen
 
Zou je dat ding dan niet gewoon eens goed afstellen? Meestal is het bij Tomos en Puch starten met je choke (aan) naar beneden en zodra je gas geeft gaat je choke dicht(omhoog) dus zal zo horen
 
Ik heb een Puch maxi s uit 1970. Nu heb ik het probleem dat tijdens het rijden mijn choke automatisch omhoog gaat. Dit is heel vervelend aangezien mijn Puch teveel brandstof krijgt en te weinig compressie. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
ik lees het nu pas goed: je wilt dat je choke er op blijft "omdat je Puch teveel brandstof krijgt en te weinig compressie"?!
mèt choke krijgt ie nòg méér brandstof, en ik vraag me af of je niet "lucht" met "compressie" verwart want een motor krijgt geen compressie, die hééft ie of hééft ie niet (wordt bepaald door de staat van cilinder, zuiger, zuigerveren en de compressieruimte)., tenzij je luchtfilter dicht zit, dan krijgt ie geen lucht en bouwt ie geen compressie op, en vormt dat luchtfilter ook nog een permanente choke, maar dan moet je dáár wat aan doen.
Meestal is het bij Tomos en Puch starten met je choke (aan) naar beneden en zodra je gas geeft gaat je choke dicht(omhoog) dus zal zo horen
andersom: een (echte, zoals op een Puch of Tomos) choke (luchtklep vóór de gasklep) zet je voor de koude start DICHT (waardoor je vacuüm creëert en je motor harder aan de sproeiers trekt) en als je 'm "uit" zet gaat ie open. letterlijk. sorry:innocent:
.
 
Back
Top