Project: Gilera Runner

JourneY

@ gilera
ook even een projectje:)

Het begon allemaal toen ik 16 was en mn certificaat haalde:) even nog doorsparen en ik kon een 2dehands honda x8rs kopen.
op mijn 15 had ik trouwens een cr125 uit '93


cr125.JPG



ik heb een tijdje alleen met een multivar rondgereden omdat het geld gewoonweg opwas.

later werd de setup:

Athena Alu 70cc
Yasuni R
Dell'ortho 17,5mm
Polini membraan
Polini secundaire vertanding
Malossi Flyclutch
Malossi Multivar
Malossi kevlar belt

mooizij.jpg

let niet op die mooie achterband trouwens:D
achterlijpeshit.jpg

mooivoor.jpg


Dit reed aardig leuk, maar natuurlijk wil je harder. De honda was een aardig leuk ding alleen baalde
ik ervan dat die cdi maar tot de 9500 toeren ging. Aangezien mijn cilinder +uitlaat meer willen draaien, stotterde dat ding als een gek rond de 95 km/u.
Na een tijdje bij 'Hall of fame' rondgekeken te hebben, leek me dit zelf ook wel een uitdaging.

Gereedschap was het probleem iig niet.

Nadat ik mijn honda verkocht had, wou ik een gilera runner, dit vond ik altijd al één van de mooiere scooters...
(hier in twente zie je ze iig niet zo gek veel:D)

Voor een leuke prijs heb ik toen deze runner gekocht:


vooroud.jpg

achteroud.jpg

Zoek het missende stuk kap:)
zijkantoud.jpg

mooi rood is niet lelijk:)
motorisch.jpg

(leovinci navigator, oude eigenaar had hem overgespoten nadat ie in de pekel gereden had....

één grote drama bak dus...alleen de stuurkap kap was heel en wanneer je 60 stopte het motortje er gewoon mee:S



De setup moest en is geworden;

*Hebo Manston 70cc (binnenkop aangepast)
*Hebo Racing 2 Auspuff
*Hebo Clutch
*Hebo Vario
*Hebo Powerfilter
*Hebo V-Snaar
*Hebo 2 Kleps membraan
*Hebo afstelzooi
* Dell'ortho 22mm
*Externe waterpomp
* Doppler S1R Pen 12mm Krukas Met SKF c4 lagers

binnekant_cilinder2.jpeg

Manston1 70:)

Naja, toen maar begonnen met het uit elkaar halen van de scooter.

Carter was echt ranzig:)

carter.jpg

cartervoor.jpg


Carterkap zag er ook behoorlijk afgebladerd uit:
car2.jpg


Dat heb ik dus allemaal gestraald.. zie hier het resultaat:

pic11.jpeg

pic12.jpeg


Blanke lak op:
IMG0322.jpg

IMG0319.jpg

Kappen waren er ook allemaal af.. ook de voorvrk is eruit geweest, hier geen foto's van:'(

Ook de carterkap heb ik gepolijst, dit heeft me heel wat werk gekost, maar het is mislukt....Ik kreeg de putjes er niet uit...

polischkap.jpg


Dus die werd wit:

carterkap001.jpg





maar okej, doppler asje erin gelegd, vertanding weer terug en verder met de kappen / velgen

Aangezien ik geen nieuwe kappen wou kopen heb ik geprobeert de kappen maar te repareren met glasvezel

IMG0251.jpg

IMG0254.jpg

bij de gele lijn hoorde dus een stuk kap te zitten:p

Dit heb ik opgevult met PUR, en later in de vorm geschuurd...pokkewerk zeg:)
daarna afgeplakt... en glasvezel matjes erop..

3.jpg

IMG0367.jpg

achterkantkap.jpg


zo ging ik de rest van de kappen ook af.

Zie hieronder het glasvezel resultaat, blauw gespoten ;

glasvezelkap.jpg


glasvkap.jpg



De kleur werd dus blauw....ik wist al dat ik erg graag witte velgen wilde, dit vind ik persoonlijk supervet:)
Later heb ik de kappen blauw gespoten met de compressor, zeer goed gelukt, al zeg ik het zelf:D


Voorvorkje er weer in...remklauw enz, allemaal gepoetst. nieuwe olie, nieuwe blokjes...enz
beenkapje en velgen tussendoor wit gespoten:)


zonderkappen.jpg


Even om te kijken hoe het staat, met kappen?
voorkant.JPG


motorisch was ook alles op zn plaats, alleen de slangen nog aansluiten..

Ik zou met de olietank gaan rijden (mengsmering), en deze zit heel houterig in de weg,
ook aangezien ik een onderkap wel mooi vind, kon de olie tank wel in de buddy
De 8 liter benzine tank ging er ook uit, teveel gewicht op het voorwiel:D

Voor de onderkap eerst een uitlag getekent, daarna in een alu plaat uitgeknipt(let niet op die zooi:)):
goed2.JPG


Zoals je kunt zien moest het stuurkapje nog gespoten worden, dat is nu ook gebeurd

forum1.JPG


zijkantnieuw.JPG


IMG0370.JPG


Ik heb er ook al op gereden, maar de waterpomp werkt niet meer, gelukkig zag ik dit optijd.

Ik moet zien dat ik aan een electronische waterpomp kom, dan zullen hier ook filmpjes staan;)

Ook ga ik binnekort beginnen met uitplotten van stickers...en de lampjes mogen van mij ook zwart:)

Greetz

Koen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Pics doen het niet, maar in general al een pic er van gezien meen ik ;). Mooie Runner iig, met leuke setup. Trouwens een idee om je binnenkappen wit te spuiten (Ik meen dat ze zwart waren) Wij hebben met KEST :p Runner namelijk ook blauwe buitenkappen (wel lichtere tint) en de binnenkappen ben ik zelf wit aan het maken. Ziet er leuk uit vind ik zelf.

keep on going in ieder geval :)
 
jah, homestead:

This member's Web site has exceeded its maximum bandwidth limit for the day. The bandwidth limit will be reset on a daily basis.

doet het morgen wel weer denk ik
 
nou de foto's doen het, ik heb ff een tripod lycos account aangemaakt..........en die howto was trouwens behoorlijk handig....

maar bedankt voor de berichtjes:)

tips natuurlijk altijd welcome :cool:

Greetz

Koen
 
hij is uber wat was ut een wrak man damn zag er nie uit maar die kappen heb je heel vet gemaakt zo man en zeer uber gespoten van jou kunnen ze hier nog iets leren
 
Back
Top