ook even een projectje
Het begon allemaal toen ik 16 was en mn certificaat haalde even nog doorsparen en ik kon een 2dehands honda x8rs kopen.
op mijn 15 had ik trouwens een cr125 uit '93
ik heb een tijdje alleen met een multivar rondgereden omdat het geld gewoonweg opwas.
later werd de setup:
Athena Alu 70cc
Yasuni R
Dell'ortho 17,5mm
Polini membraan
Polini secundaire vertanding
Malossi Flyclutch
Malossi Multivar
Malossi kevlar belt
let niet op die mooie achterband trouwens
Dit reed aardig leuk, maar natuurlijk wil je harder. De honda was een aardig leuk ding alleen baalde
ik ervan dat die cdi maar tot de 9500 toeren ging. Aangezien mijn cilinder +uitlaat meer willen draaien, stotterde dat ding als een gek rond de 95 km/u.
Na een tijdje bij 'Hall of fame' rondgekeken te hebben, leek me dit zelf ook wel een uitdaging.
Gereedschap was het probleem iig niet.
Nadat ik mijn honda verkocht had, wou ik een gilera runner, dit vond ik altijd al één van de mooiere scooters...
(hier in twente zie je ze iig niet zo gek veel)
Voor een leuke prijs heb ik toen deze runner gekocht:
Zoek het missende stuk kap
mooi rood is niet lelijk
(leovinci navigator, oude eigenaar had hem overgespoten nadat ie in de pekel gereden had....
één grote drama bak dus...alleen de stuurkap kap was heel en wanneer je 60 stopte het motortje er gewoon mee:S
De setup moest en is geworden;
*Hebo Manston 70cc (binnenkop aangepast)
*Hebo Racing 2 Auspuff
*Hebo Clutch
*Hebo Vario
*Hebo Powerfilter
*Hebo V-Snaar
*Hebo 2 Kleps membraan
*Hebo afstelzooi
* Dell'ortho 22mm
*Externe waterpomp
* Doppler S1R Pen 12mm Krukas Met SKF c4 lagers
Manston1 70
Naja, toen maar begonnen met het uit elkaar halen van de scooter.
Carter was echt ranzig
Carterkap zag er ook behoorlijk afgebladerd uit:
Dat heb ik dus allemaal gestraald.. zie hier het resultaat:
Blanke lak op:
Kappen waren er ook allemaal af.. ook de voorvrk is eruit geweest, hier geen foto's van:'(
Ook de carterkap heb ik gepolijst, dit heeft me heel wat werk gekost, maar het is mislukt....Ik kreeg de putjes er niet uit...
Dus die werd wit:
maar okej, doppler asje erin gelegd, vertanding weer terug en verder met de kappen / velgen
Aangezien ik geen nieuwe kappen wou kopen heb ik geprobeert de kappen maar te repareren met glasvezel
bij de gele lijn hoorde dus een stuk kap te zitten
Dit heb ik opgevult met PUR, en later in de vorm geschuurd...pokkewerk zeg
daarna afgeplakt... en glasvezel matjes erop..
zo ging ik de rest van de kappen ook af.
Zie hieronder het glasvezel resultaat, blauw gespoten ;
De kleur werd dus blauw....ik wist al dat ik erg graag witte velgen wilde, dit vind ik persoonlijk supervet
Later heb ik de kappen blauw gespoten met de compressor, zeer goed gelukt, al zeg ik het zelf
Voorvorkje er weer in...remklauw enz, allemaal gepoetst. nieuwe olie, nieuwe blokjes...enz
beenkapje en velgen tussendoor wit gespoten
Even om te kijken hoe het staat, met kappen?
motorisch was ook alles op zn plaats, alleen de slangen nog aansluiten..
Ik zou met de olietank gaan rijden (mengsmering), en deze zit heel houterig in de weg,
ook aangezien ik een onderkap wel mooi vind, kon de olie tank wel in de buddy
De 8 liter benzine tank ging er ook uit, teveel gewicht op het voorwiel
Voor de onderkap eerst een uitlag getekent, daarna in een alu plaat uitgeknipt(let niet op die zooi):
Zoals je kunt zien moest het stuurkapje nog gespoten worden, dat is nu ook gebeurd
Ik heb er ook al op gereden, maar de waterpomp werkt niet meer, gelukkig zag ik dit optijd.
Ik moet zien dat ik aan een electronische waterpomp kom, dan zullen hier ook filmpjes staan
Ook ga ik binnekort beginnen met uitplotten van stickers...en de lampjes mogen van mij ook zwart
Greetz
Koen
Het begon allemaal toen ik 16 was en mn certificaat haalde even nog doorsparen en ik kon een 2dehands honda x8rs kopen.
op mijn 15 had ik trouwens een cr125 uit '93
ik heb een tijdje alleen met een multivar rondgereden omdat het geld gewoonweg opwas.
later werd de setup:
Athena Alu 70cc
Yasuni R
Dell'ortho 17,5mm
Polini membraan
Polini secundaire vertanding
Malossi Flyclutch
Malossi Multivar
Malossi kevlar belt
let niet op die mooie achterband trouwens
Dit reed aardig leuk, maar natuurlijk wil je harder. De honda was een aardig leuk ding alleen baalde
ik ervan dat die cdi maar tot de 9500 toeren ging. Aangezien mijn cilinder +uitlaat meer willen draaien, stotterde dat ding als een gek rond de 95 km/u.
Na een tijdje bij 'Hall of fame' rondgekeken te hebben, leek me dit zelf ook wel een uitdaging.
Gereedschap was het probleem iig niet.
Nadat ik mijn honda verkocht had, wou ik een gilera runner, dit vond ik altijd al één van de mooiere scooters...
(hier in twente zie je ze iig niet zo gek veel)
Voor een leuke prijs heb ik toen deze runner gekocht:
Zoek het missende stuk kap
mooi rood is niet lelijk
(leovinci navigator, oude eigenaar had hem overgespoten nadat ie in de pekel gereden had....
één grote drama bak dus...alleen de stuurkap kap was heel en wanneer je 60 stopte het motortje er gewoon mee:S
De setup moest en is geworden;
*Hebo Manston 70cc (binnenkop aangepast)
*Hebo Racing 2 Auspuff
*Hebo Clutch
*Hebo Vario
*Hebo Powerfilter
*Hebo V-Snaar
*Hebo 2 Kleps membraan
*Hebo afstelzooi
* Dell'ortho 22mm
*Externe waterpomp
* Doppler S1R Pen 12mm Krukas Met SKF c4 lagers
Manston1 70
Naja, toen maar begonnen met het uit elkaar halen van de scooter.
Carter was echt ranzig
Carterkap zag er ook behoorlijk afgebladerd uit:
Dat heb ik dus allemaal gestraald.. zie hier het resultaat:
Blanke lak op:
Kappen waren er ook allemaal af.. ook de voorvrk is eruit geweest, hier geen foto's van:'(
Ook de carterkap heb ik gepolijst, dit heeft me heel wat werk gekost, maar het is mislukt....Ik kreeg de putjes er niet uit...
Dus die werd wit:
maar okej, doppler asje erin gelegd, vertanding weer terug en verder met de kappen / velgen
Aangezien ik geen nieuwe kappen wou kopen heb ik geprobeert de kappen maar te repareren met glasvezel
bij de gele lijn hoorde dus een stuk kap te zitten
Dit heb ik opgevult met PUR, en later in de vorm geschuurd...pokkewerk zeg
daarna afgeplakt... en glasvezel matjes erop..
zo ging ik de rest van de kappen ook af.
Zie hieronder het glasvezel resultaat, blauw gespoten ;
De kleur werd dus blauw....ik wist al dat ik erg graag witte velgen wilde, dit vind ik persoonlijk supervet
Later heb ik de kappen blauw gespoten met de compressor, zeer goed gelukt, al zeg ik het zelf
Voorvorkje er weer in...remklauw enz, allemaal gepoetst. nieuwe olie, nieuwe blokjes...enz
beenkapje en velgen tussendoor wit gespoten
Even om te kijken hoe het staat, met kappen?
motorisch was ook alles op zn plaats, alleen de slangen nog aansluiten..
Ik zou met de olietank gaan rijden (mengsmering), en deze zit heel houterig in de weg,
ook aangezien ik een onderkap wel mooi vind, kon de olie tank wel in de buddy
De 8 liter benzine tank ging er ook uit, teveel gewicht op het voorwiel
Voor de onderkap eerst een uitlag getekent, daarna in een alu plaat uitgeknipt(let niet op die zooi):
Zoals je kunt zien moest het stuurkapje nog gespoten worden, dat is nu ook gebeurd
Ik heb er ook al op gereden, maar de waterpomp werkt niet meer, gelukkig zag ik dit optijd.
Ik moet zien dat ik aan een electronische waterpomp kom, dan zullen hier ook filmpjes staan
Ook ga ik binnekort beginnen met uitplotten van stickers...en de lampjes mogen van mij ook zwart
Greetz
Koen
Last edited: