MHR D.H. Tuning
21,2 pk runner
Hier dan ook maar is mijn project. Zit al heel wat jaartjes in de scooter en bromfietswereld.
En heb vele projecten gehad.
Het begon met een NRG MC2, had al groot gedeelte van de setup, maar vond die NRG niks.
Setup was toen:
- Malossi RHQ as
- Malossi Speed Rep.
- Dell Ortho 21mm
- Etc. Etc.
Dit was echt zo’n 4 jaar geleden ofzo, toen Mol en Joor hier nog over de vloer kwamen om toen een andere NRG op te halen :* .
Van dit ding heb ik ook niet echt foto’s.
Toen kwam ik op het idee om alles op mijn toenmalige straatscooter te zetten, en daar maar een projectje van te maken! De GILERA RUNNER!
Hier in de stripperij ! (zo’n 3 jaar geleden J)
Hier alweer iets verder.
Dit was toen wat zooi wat er op en aankwam.
Toen na weer wat maandjes verder te zijn, waren we van plan om naar Speelmansplaten te gaan, hartstikke leuk en in de stress natuurlijk om dat ding af te krijgen, naja onafgesteld naar zeeland en daar liep ik er zo bij:
Lekker ding, toch…. })
Heb om precies te zijn twee keer gesprint, omdat me keerring eruit klapte, was jammer, maar heb een top dag gehad.
Hier een foto van het volk waarmee we waren:
Maarja, na speelmansplaten, heb ik besloten om weer opnieuw te beginnen, alleen dan helemaal perfect, gelijke nieuwe setup, en alles tot in de puntjes netjes uitgevoerd!
Nieuwe setup:
- MHR Speed 04
- Mhr Team as
- Team/ Speed 04 piep
- Malossi rotor met eprom
- Complete overrange
- Hebo verstelbaar/ deltaclutch
- Malossi Wingbell met ribjes
- Koso 28mm D-slide
- Vl 13 membraampje
- 25 recht
- Prim: 14/39
Sec: 13/48
Dit was het wel zo’n beetje, het meeste van wat hierboven staat heb ik wel of is onderweg.
Wat nog binnen moet komen is:
- Wingbell
- Koso
- Vertanding zooi
Ik ben alvast begonnen met het frame grondig aan te pakken, eerst het overboden eraf geslepen en er daarna voor gezorgd dat het rood werd.
Wil altijd al een F32s hebben, maar het geld voor deze voorvork was er nog niet helemaal, dus daar om maar een nieuwe std voorvork aangepast:
Toen maar weer iets verder opgebouwd:
Hier van de zijkant:
Van de voorkant:
Ondertussen kwam de zeer gezellige meneer Rudi van Vliet langs (The one) die nog iets leuks voor me mee nam namelijk een:
precies zo AIM geval....
Update 2
Heb het de laatste tijd beetje druk gehad met school, o.a. tentamenweek... |(
Maar ondertussen heb ik een beetje aan me binnenkap gewerkt. Hier het resultaat:
Contactslot is zo goed als klaar, is 90% glad
Ben nu bezig met benzineklepje, en daarna pak ik het koelvloeistofgat. Daar later meer pics over!
Ook heb ik nog maar een paar pics gemaakt van mijn "onbewerkte" setup.
Dat "onbewerkte" is niet voor lang meer, want tuner is voor 90% geregeld.
Hier de pics:
De beloofde pics van het carter laten nog even op zich wachten omdat ze nog bij de straler liggen, die haal ik morgen wel fftjes op!
Update!!
Carters opgehaald bij de straler, blokken hebben last gehad van flinke corrossie, zitten vel putjes en dergelijke in.
Pics:
Gezellig samen :henko:
Weer gezellig samen:
Dit is het weer!
UPDATE.
Heeft weer ff geduurd maar heb nou al een groot gedeelte van me rijwielgedeelte bij elkaar! Hier de velgjes en de RS24 achterveer voor een DNA, die d.w.z. met een home made adapter passend is op de runner. Of het staat is een tweede, ben bang dat de kont veelste hoog staat. Maar dat bepaal ik als de kappen erop zitten dus dat duurt wel ff...
Hier de pic:
Binnekort hoop ik wat aantrekkelijkere foto's te hebben 8P
Kleine Update:
Kleine bestelling binnen gehad:
En pics worden op dit moment gerepareerd!
Dennis
UPDATE
Nieuwe 2005 styling })
UPDATE:
Ik heb een paar dingen te melden, ten eerste, blok en cilinder komen iets later dan geplant.
ten tweede, alles is zo'n beetje aangeschaft wat nodig was.
ten derde, verveling slaat toe.....
Nu ben ik dus maar verder gegaan met de dingen waar ik mee verder KON gaan.
Hier het binnekapje, die nou aardig afgewerkt is:
nog 1:
Zo staat het "ding" er nu bij:
en nog eentje op de bank:
tot snel -:-
UPDATE!!
Nou eindelijk is hier dan de lang beloofde "Update"!!
Vorige week heb ik het hele land door gereden, woensdag ben ik naar zeeland geweest om mijn spul op te halen bij Tino. Het zag er goed uit!
Mijn complimenten Tino, tot over een paar weken op de bank!
De dag daarna ben ik gezellig met een hele zooi naar Jubbega geweest! Geslaagd dagje!
Eenmaal thuis aangekomen, laatse spul besteld en ook snel binnen gekregen!
Morgen alles opbouwen en knallen maar!
Hier de fotos:
Blokje en cilinder:
Hier de laatste spulletje die ik nog nodig had, waar ik alsnog 200+ voor kwijt was |(
lagers:
Hier dan eindelijk me buddy +ralf+
Dat was het dan!
Snel nieuwe pics van opgebouwd blokje!
Nu maar ff de Grote Update:
Ik begin maar waar ik was gebleven, niet veel geouwehoer want foto's zeggen meer dan.... je weet wel 8)
De dagen voor Lint erg druk gehad met opbouwen hier de pics:
Keihin
Keihin
Nog bedankt KnapUh
Blokje al aardig opgebouwd:
Blok eronder gehangen:
Na eerste test rondje:
Hier nog een filmpje van de avond voor Lint:
http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=2ZMLKCFNXBZZH2PN38JBEWCISQ
Eindelijk was het dan zover, zondag morgen! Om half 7 me bed uit en de runners op geladen, daarna kwamen Rolf en Lucas en gingen we op weg naar Lint.Runner zat twee dagen in elkaar en was nog niet helemaal lekker afgesteld,maarja gewoon gezellig naar de meeting hier de pics!
Op Lint:
Ook toch nog maar ff op de bank geweest, had in gedachten dat ik een zeer lage score zou halen maar dat werd 18,1 PK en dat viel me dus reuze mee
Hier het filmpje op de bank in Lint:
http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=1RNJSN92RJ0F20AO6D7H3X2A12
Dit was Lint!
Net stond hij er nog zo bij :
Dit was het weer fftjes, ga nu opzoek naar een nieuwe orginele gasnaald en ga over een aantal weken weer langs Tino.
Dennis
Soon more...
P.S. Alle updates zullen hier in de 1e post terecht komen en in de laatste zodat jullie lekker kunnen ouwe hoeren
Dennis
En heb vele projecten gehad.
Het begon met een NRG MC2, had al groot gedeelte van de setup, maar vond die NRG niks.
Setup was toen:
- Malossi RHQ as
- Malossi Speed Rep.
- Dell Ortho 21mm
- Etc. Etc.
Dit was echt zo’n 4 jaar geleden ofzo, toen Mol en Joor hier nog over de vloer kwamen om toen een andere NRG op te halen :* .
Van dit ding heb ik ook niet echt foto’s.
Toen kwam ik op het idee om alles op mijn toenmalige straatscooter te zetten, en daar maar een projectje van te maken! De GILERA RUNNER!
Hier in de stripperij ! (zo’n 3 jaar geleden J)
Hier alweer iets verder.
Dit was toen wat zooi wat er op en aankwam.
Toen na weer wat maandjes verder te zijn, waren we van plan om naar Speelmansplaten te gaan, hartstikke leuk en in de stress natuurlijk om dat ding af te krijgen, naja onafgesteld naar zeeland en daar liep ik er zo bij:
Lekker ding, toch…. })
Heb om precies te zijn twee keer gesprint, omdat me keerring eruit klapte, was jammer, maar heb een top dag gehad.
Hier een foto van het volk waarmee we waren:
Maarja, na speelmansplaten, heb ik besloten om weer opnieuw te beginnen, alleen dan helemaal perfect, gelijke nieuwe setup, en alles tot in de puntjes netjes uitgevoerd!
Nieuwe setup:
- MHR Speed 04
- Mhr Team as
- Team/ Speed 04 piep
- Malossi rotor met eprom
- Complete overrange
- Hebo verstelbaar/ deltaclutch
- Malossi Wingbell met ribjes
- Koso 28mm D-slide
- Vl 13 membraampje
- 25 recht
- Prim: 14/39
Sec: 13/48
Dit was het wel zo’n beetje, het meeste van wat hierboven staat heb ik wel of is onderweg.
Wat nog binnen moet komen is:
- Wingbell
- Koso
- Vertanding zooi
Ik ben alvast begonnen met het frame grondig aan te pakken, eerst het overboden eraf geslepen en er daarna voor gezorgd dat het rood werd.
Wil altijd al een F32s hebben, maar het geld voor deze voorvork was er nog niet helemaal, dus daar om maar een nieuwe std voorvork aangepast:
Toen maar weer iets verder opgebouwd:
Hier van de zijkant:
Van de voorkant:
Ondertussen kwam de zeer gezellige meneer Rudi van Vliet langs (The one) die nog iets leuks voor me mee nam namelijk een:
precies zo AIM geval....
Update 2
Heb het de laatste tijd beetje druk gehad met school, o.a. tentamenweek... |(
Maar ondertussen heb ik een beetje aan me binnenkap gewerkt. Hier het resultaat:
Contactslot is zo goed als klaar, is 90% glad
Ben nu bezig met benzineklepje, en daarna pak ik het koelvloeistofgat. Daar later meer pics over!
Ook heb ik nog maar een paar pics gemaakt van mijn "onbewerkte" setup.
Dat "onbewerkte" is niet voor lang meer, want tuner is voor 90% geregeld.
Hier de pics:
De beloofde pics van het carter laten nog even op zich wachten omdat ze nog bij de straler liggen, die haal ik morgen wel fftjes op!
Update!!
Carters opgehaald bij de straler, blokken hebben last gehad van flinke corrossie, zitten vel putjes en dergelijke in.
Pics:
Gezellig samen :henko:
Weer gezellig samen:
Dit is het weer!
UPDATE.
Heeft weer ff geduurd maar heb nou al een groot gedeelte van me rijwielgedeelte bij elkaar! Hier de velgjes en de RS24 achterveer voor een DNA, die d.w.z. met een home made adapter passend is op de runner. Of het staat is een tweede, ben bang dat de kont veelste hoog staat. Maar dat bepaal ik als de kappen erop zitten dus dat duurt wel ff...
Hier de pic:
Binnekort hoop ik wat aantrekkelijkere foto's te hebben 8P
Kleine Update:
Kleine bestelling binnen gehad:
En pics worden op dit moment gerepareerd!
Dennis
UPDATE
Nieuwe 2005 styling })
UPDATE:
Ik heb een paar dingen te melden, ten eerste, blok en cilinder komen iets later dan geplant.
ten tweede, alles is zo'n beetje aangeschaft wat nodig was.
ten derde, verveling slaat toe.....
Nu ben ik dus maar verder gegaan met de dingen waar ik mee verder KON gaan.
Hier het binnekapje, die nou aardig afgewerkt is:
nog 1:
Zo staat het "ding" er nu bij:
en nog eentje op de bank:
tot snel -:-
UPDATE!!
Nou eindelijk is hier dan de lang beloofde "Update"!!
Vorige week heb ik het hele land door gereden, woensdag ben ik naar zeeland geweest om mijn spul op te halen bij Tino. Het zag er goed uit!
Mijn complimenten Tino, tot over een paar weken op de bank!
De dag daarna ben ik gezellig met een hele zooi naar Jubbega geweest! Geslaagd dagje!
Eenmaal thuis aangekomen, laatse spul besteld en ook snel binnen gekregen!
Morgen alles opbouwen en knallen maar!
Hier de fotos:
Blokje en cilinder:
Hier de laatste spulletje die ik nog nodig had, waar ik alsnog 200+ voor kwijt was |(
lagers:
Hier dan eindelijk me buddy +ralf+
Dat was het dan!
Snel nieuwe pics van opgebouwd blokje!
Nu maar ff de Grote Update:
Ik begin maar waar ik was gebleven, niet veel geouwehoer want foto's zeggen meer dan.... je weet wel 8)
De dagen voor Lint erg druk gehad met opbouwen hier de pics:
Keihin
Keihin
Nog bedankt KnapUh
Blokje al aardig opgebouwd:
Blok eronder gehangen:
Na eerste test rondje:
Hier nog een filmpje van de avond voor Lint:
http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=2ZMLKCFNXBZZH2PN38JBEWCISQ
Eindelijk was het dan zover, zondag morgen! Om half 7 me bed uit en de runners op geladen, daarna kwamen Rolf en Lucas en gingen we op weg naar Lint.Runner zat twee dagen in elkaar en was nog niet helemaal lekker afgesteld,maarja gewoon gezellig naar de meeting hier de pics!
Op Lint:
Ook toch nog maar ff op de bank geweest, had in gedachten dat ik een zeer lage score zou halen maar dat werd 18,1 PK en dat viel me dus reuze mee
Hier het filmpje op de bank in Lint:
http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=1RNJSN92RJ0F20AO6D7H3X2A12
Dit was Lint!
Net stond hij er nog zo bij :
Dit was het weer fftjes, ga nu opzoek naar een nieuwe orginele gasnaald en ga over een aantal weken weer langs Tino.
Dennis
Soon more...
P.S. Alle updates zullen hier in de 1e post terecht komen en in de laatste zodat jullie lekker kunnen ouwe hoeren
Dennis
Last edited: