Problemen morse code begrenzer

X_P

Well-Known Member
Ik heb zo'n morse-code begrenzer ingebouwd, alleen hij begrenst helemaal niet.
Het ledje reageert wel op mijn remsignalen en knippert 1 keer kort als ik hem op contact zet, wat is er nu dan mis?
Bijna zeker dat ik cdi -> pick up goed heb
Kan dit komen doordat ik de draad op plus contactslot op de verkeerde heb aangesloten?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dan is ie dachtik verkeerd aangesloten, ik had op me SR ook zo een ding. Als je je contact aanzette moest het ledje uitblijven dachtik. En als je de remcode heb gedaan blijft het ledje branden.
 
welke scooter heb je ?
test de spanning eens door de draden met een multimeter.
ik denk dat je hem ergens bij je pick-up verkeerd hebt zitten had ik op het begin ook. andere oorzaak kan zijn: kijk eens of het stekkertje alle pinnetjes goed aanaakt
 
over begenzers gesproken, waar kan je die dingen het best verstoppen? Ik heb zelf een aerox, als ik er een had (krijg ik nog)
zou ik hem in mijn frame doen want die is toch hol. heeft iemand een beter idee om een begrenzer te verstoppen? ik hoor het graag.

Greetzz Frederikkerd
 
BEGREBZERPLEKKEN DIE IK TOT NU TOE GEZIEN/GEHOORD HEB:

onder je treeplank plakken, zit vaak 'n holle ruimte die je vanaf de zijkant nie ziet, wel GOED vastzetten, anders rijd je je eigen begrenzer plat :)

onder je voorkap zit soms nog wat ruimte

aan de buitenkant van je helmbak
 
ik heb op dit moment een hele mooie plek. hij zit boven het driehoekje tegen de zijkant van de rand. politie moet dan eerst 3 kappen losmaken.je kunt hem ook goed onder je voorkap plaatsen. nadeel is politie maakt hem zo los en ontdekken hem dan snel. nog een tip: politie heeft ook scanners die kunnen de signalen van de begrenzer vinden,dat is te verhelpen door er aluminium folie eromheen te doen, dan kaatsen de signalen trug.(heb ze zelf trouwens nog nooit gezien met die scanners,alleen gehoord dat ze hem in enschede wel gebruikten).
 
Originally posted by X_P
Ik heb zo'n morse-code begrenzer ingebouwd, alleen hij begrenst helemaal niet.
Het ledje reageert wel op mijn remsignalen en knippert 1 keer kort als ik hem op contact zet, wat is er nu dan mis?
Bijna zeker dat ik cdi -> pick up goed heb
Kan dit komen doordat ik de draad op plus contactslot op de verkeerde heb aangesloten?

Alvast bedankt

Wat is bij jou reageren op je remsignalen? Als je de remsignalen uitvoerd mag er nog niks gaan branden. Als je wel iets ziet branden voordat je alle codes hebt uitgevoerd dan heb je een code verkeerd gedaan. Het lampje blijft gewoon branden (zoals sebas zei) als je begrenzer erop staat. Waarschijnlijk zit je massa of je plus niet goed of maakt niet goed contact.
 
Wist tot voor kort niet eens dat ik een begrenzer had... :)
Nogal goed verstopt dus...
Hij zit bij mij achter de kap gemonteerd die boven het achterwiel zit, zo'n beetje tussen de buitenkant van de buddy en het benzinetank in. Met een aan en ui schakelaar onder een kap... Moet hem alleen nog een keer goed afstellen, staat nu op 75 das wat te hard... Maar jah, weet niet wat voorn scoot je hebt he...

mzzl
 
Als X_P niet meer reageerd komen we het nooit te weten, voor de duidelijkheid: DE MASSA moet je niet aan je frame schroeven, maar ook aan EEN draadje van je cd-i

Dus reageer ff..
 
Originally posted by Aerox R :):p
nog een tip: politie heeft ook scanners die kunnen de signalen van de begrenzer vinden,dat is te verhelpen door er aluminium folie eromheen te doen, dan kaatsen de signalen trug.(heb ze zelf trouwens nog nooit gezien met die scanners,alleen gehoord dat ze hem in enschede wel gebruikten).
Dan mag jij mij vertellen welke signalen zo'n scanner kan opvangen. :| |(
 
Ik heb al wel geprobeerd hem helemaal naar en links te draaien maar dat gaf geen verschil.
Verder draad aan massa: heb ik nu aan - accu, maar moet ik hem nou aan frame maken of massadraad cdi (iets waar handleiding ook over had)

En reageert op rem bedoel ik mee lampje knippert 1 keer als ik rem en heb trouwens een SR
 
Het lijkt me ook niet dat die "scanners" bestaan, omdat de begrenzers zelf geen opvangbaar signaal afgeeft, alleen misschien 1 met afstandsbediening zou zoiets mogelijk kunnen zijn.
Maar weet iemand nou of ik massa draad aan het frame moet maken of aan de massadraad van de cdi (de handleiding geeft wel de kleur van de massadraad cdi) :? :? :? :?
 
Originally posted by black_phoenix


ik denk dat ze dat alleen bij begrenzers met afstandsbediening kunnen....het signaal van activeren/deactiveren ontvangen
Als je bij oom agent staat ga jij je begrenzer toch niet deactiveren, dan wordt er dus geen signaal verzonden.
 
Back
Top