Bassieboy

New Member
Goedemiddag,
Mijn speedfight 2 heeft de afgelopen maand al problemen. De scooter start soms gewoon niet. En als hij wel start valt hij snel uit en moet ik 5m lang weinig gas geven voordat hij rijd. Vorige week is de elec choke kapot gegaan dus dat zal wel een rede voor slecht starten zijn. De scooter start wel altijd op rem reiniger dus het is een benzine probleem. Heb al een andere carb erop gehad en andere luchtfilter, ook nieuwe membraam kleppen erop gezet. Heb keer benzineslang van varb gehaald en elec start gedaan en kwam genoeg benzine uit dus daar zit het probleem ook al niet. Nu zat ik is weer na te denken aan misschien een grotere sproeier. Want heb nu een 70cc met een originele 12mm carb. Zou dat het probleem kunnen zijn? En zoja welke sproeier en grootte moet ik hebben?
 
Advertisement - register to remove this

.."dus die vervangen we niet, we gaan kijken of we het op een andere manier kunnen oplossen, waarna we ons afvragen waarom ie dan warm weer verzuipt en k*t loopt"...
vervang nou eerst die choke, desnoods door een handbediende, voordat je de hele boel ontregelt.
Liep voordat de choke kapot ging al slecht hoor. Dit is ook 2e keer dat ik gewoon normaal een vraag stel en een of andere debiel niet gewoon normaal kan beantwoorden maar fk sarcastisch moet gaan doen
 
maar, wat denk je zelf?
hmm, hij loopt goed
choke gaat kapot
hij loopt slecht
wat gaan we doen? choke vervangen? nee, prutsen aan de andere onderdelen zodat je je afstelling naar de klote helpt
 
Liep voordat de choke kapot ging al slecht hoor. Dit is ook 2e keer dat ik gewoon normaal een vraag stel en een of andere debiel niet gewoon normaal kan beantwoorden maar fk sarcastisch moet gaan doen
er is je eerder ook al verteld dat je carburateur mogelijk te klein is en
dat je choke moet werken. maar je gaat stug door met een 12 mm zonder choke op een 70 cc.:

choke?
<https://scooterforum.net/threads/speedfight-2-valt-uit-met-koud-blok.228014
/post-3657434>
voor degenen die me kennen en weten dat ik het niet zo lullig bedoel, schrijf ik: "misschien moet je er nog een bus remmenreiniger door jagen om de smering te verarmen, zodat je helemaal geen lagers of compressie meer overhoudt."
in een poging mijn leven te beteren herschrijf ik 'm nu voor jou, daarmee het risico lopend zelf voor bangerd uitgemaakt te worden:
als je je scooter met remmenreiniger blijft starten in plaats van je choke te maken/vervangen en er een grotere carburateur op te zetten, kan je je zuiger, cilinder en ook je lagers wel eens beschadigen, doordat je alle smering steeds wegspoelt.

maar als je een beetje tussen de flauwe grappen/het "sarcasme" door leest, kan je advies (waar je om vraagt, toch?) een keer ter harte nemen en je scooter misschien wel máken...
 
er is je eerder ook al verteld dat je carburateur mogelijk te klein is en
dat je choke moet werken. maar je gaat stug door met een 12 mm zonder choke op een 70 cc.:

choke?
<https://scooterforum.net/threads/speedfight-2-valt-uit-met-koud-blok.228014
/post-3657434>
voor degenen die me kennen en weten dat ik het niet zo lullig bedoel, schrijf ik: "misschien moet je er nog een bus remmenreiniger door jagen om de smering te verarmen, zodat je helemaal geen lagers of compressie meer overhoudt."
in een poging mijn leven te beteren herschrijf ik 'm nu voor jou, daarmee het risico lopend zelf voor bangerd uitgemaakt te worden:
als je je scooter met remmenreiniger blijft starten in plaats van je choke te maken/vervangen en er een grotere carburateur op te zetten, kan je je zuiger, cilinder en ook je lagers wel eens beschadigen, doordat je alle smering steeds wegspoelt.

maar als je een beetje tussen de flauwe grappen/het "sarcasme" door leest, kan je advies (waar je om vraagt, toch?) een keer ter harte nemen en je scooter misschien wel máken...
Nou misschien vatte ik het verkeerd op, en ik heb niet vaak rem reiniger gebruikt ik rij er nu niet op. Grotere carb heb ik er ook al een keer opgezet, alleen dat mislukte. Het gewicht van de carb en powerfilter die er dan opmoet was teveel waardoor tijdens het rijden de pakking van het spruitstuk/carb is gescheurt. Daar heb ik ook een oplossing voor gezocht alleen ik kan geen luchtfilter vinden die erop past en ik vast kan maken. En over het algemeen zou een 70cc meestal prima kunnen op een 12mm zeggen meer mensen die ik vraag
 
Ik had een Athene racing 70cc
Yasuni R
Polini power filter
17.5mm dellorto
Sproeier 85 dacht ik
Tikte met gemak de 95 aan.

Ik zou beginnen met een groter carburateur eventueel gelijk een hand choke

70 cc met 12mm is vragen om problemen
 
Back
Top