Problemen met accu of iets anders?

MariekeZ

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb in juni 2022 een nieuwe La Souris Sourini 25 km/h gekocht. De scooter staat altijd in onze onverwarmde schuur gestald en vorige maand is het natuurlijk ontzettend koud geweest (dik onder 0).

Vorige week woensdag, bij het willen gebruiken van de scooter kwam ik erachter dat deze niet meer start: hij maakt een voorzichtig geluidje, maar start niet. Ook met de kickstart niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dit wel goed deed...

Ik he toen bij de Lidl een oplader gekocht, acculader die bij volle accu overschakelt op druppelladen. Hiermee de accu opgeladen, accu teruggeplaatst en de scooter startte weer. Op vrijdag wilde ik de scooter pakken en hij startte weer niet. Gisteravond nog eens de hele nacht de accu aan de lader gedaan, vanochtend de scooter gepakt. Hij startte, ik reed weg en ik voelde hem af en toe inhouden. Alsof hij even geen gas gaf, terwijl ik het gas wel open had. Na een paar honderd meter viel de scooter helemaal uit en startte hij ook niet meer.

De scooter is dus behoorlijk nieuw. Hij heeft 795 km op de teller, dus hij wordt niet heel veel gebruikt (ja, ik zie hier het leermoment). Bij 500/600 km heeft hij vanuit La Souris een onderhoudsbeurt gehad. Ik verwacht ook dat ik de accu helemaal heb leeggetrokken door de kou, het niet rijden van de winter en vervolgens een paar keer proberen te starten en ik heb begrepen dat ik de accu dan wel kan afschrijven. Het is overigens een Guyue YTX7A-BS (12V 6Ah) accu.

Ik heb een nieuwe accu besteld en hoop van harte dat dat het probleem oplost. Ik ben wel benieuwd of jullie denken dat het inderdaad een kapotte accu of toch iets anders is, op basis van deze omschrijving. Daarnaast zou ik graag tips willen ontvangen om, als het inderdaad opgelost is met een nieuwe accu, dit in de toekomst te voorkomen. Dus ook: "kleed je warm aan en rijd elke x periode x kilometer" ;-)

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Af en toe eens rijden , ook met kou , is zeker aan te raden , rijdt hem wel goed warm , verder zou je als hij lang stilstaat , de nieuwe accu , eruit kunnen halen , en binnen 's huis aan de druppellader kunnen zetten. ook zou je voor alle zekerheid , de laad spanning kunnen , of laten , meten als de scooter , versneld stationair loopt
 
Back
Top