Hanway raw 50 problemen

Nobs

New Member
Hallo,

Ik heb al bijna 2 jaar een hanway raw 50. Nu het laatste jaar zijn er problemen onstaan met het starten en is hij een keer onder het rijden uit gevallen. Vervolgens heeft de monteur de bobine cdi,ontsteking en het vliegwiel vervangen. Ik heb zelf niet veel verstand ervan, maar nu de laatste tijd start hij weer soms (ene dag wel andere dag niet, alleen met kickstart) en nu vanaf 2 weken helemaal niet. Monteur weer bericht gestuurd maar reageerd al 2 weken niet.

Zou iemand me tips kunnen geven wat ik kan doen om hem wel te laten starten? Of wat ik moet nakijken waar het aan kan liggen. Ik ben enigszins wel handig. Het olie/motorlampje brand ook. Als ik hem aanzet gaat die aan dan snel uit en dan weer aan. Misschien is daar ook een oorzaak voor?

Hoop dat iemand me erbij kan helpen!
Groetjes
Post automatically merged:

Ohja en sinds de laatste keer bij de monteur hapert die heel erg met schakelen. De ketting moet ook gespannen worden. Is het mogelijk om dit ook zelf te doen?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien is daar ook een oorzaak voor?
Dat denk ik ook, dat lampje zit er immers niet voor niks.
Ik neem aan dat het een Euro4 of Euro5 brommer is en een ECU heeft.
Het beste is als je een dealer deze laat uitlezen of als het lampje een bepaalde knippercode geeft, te achterhalen wat deze code betekent.

Wil je zelf iets doen,

Controleer of de bougie vonkt.
Controleer of de bougie vochtig/nat wordt naar een aantal tevergeefse startpogingen.
Controleer of je voldoende compressie hebt.
 
Dat denk ik ook, dat lampje zit er immers niet voor niks.
Ik neem aan dat het een Euro4 of Euro5 brommer is en een ECU heeft.
Het beste is als je een dealer deze laat uitlezen of als het lampje een bepaalde knippercode geeft, te achterhalen wat deze code betekent.

Wil je zelf iets doen,

Controleer of de bougie vonkt.
Controleer of de bougie vochtig/nat wordt naar een aantal tevergeefse startpogingen.
Controleer of je voldoende compressie hebt.
Thanks voor de snelle reactie! De bougie vonkt en is ook vochtig na een aantal keer starten. Ook heb ik het idee dat ik genoeg compressie heb.
 
Back
Top