Heb de kleppenhuis nog niet open gehaald, omdat ik eerst zeker wil weten dat het hier aan ligt. Dus kan je voor nu alleen deze foto's sturen.kun je mischien een foto laten zien hoe het eruit zien dus het kleppenhuis en de kleppen?
Ja heb de klepspeling precies gesteld zoals er voor geschreven staat. Dus hier zou het niet aan kunnen liggen.Hoe heb je de kleppen gesteld?
Beste is dit te doen als hij koud is.
Zie deze handleiding, even op de knop klikken om te downloaden.
Howto - Kleppen stellen 4 takt chinese scooters
Dit is een eenvoudige howto om kleppen te stellen van een chinees 4 takt blok. In het voorbeeld wordt de Jinlun JL50QT-5 gebruikt. Aanvullingen voor welke modellen deze how-to allemaal werkt zijn welkom :)scooterforum.net
Ja klopt!Ik neem aan dat je de krukas/nokkenas eerst op tijd hebt gezet en daarna pas de kleppen gesteld bij koude motor!
Wat doet die isolatie-tape bij je bougiekap?
Hoi seqyy ik geloof dat ik het zelfde probleem heb met de scooter wat was er uiteindelijk aan de handJa klopt!
Die isolatie tape zit daar omdat het dopje daaronder anders steeds afzakt
Heb de kleppenhuis nog niet open gehaald, omdat ik eerst zeker wil weten dat het hier aan ligt. Dus kan je voor nu alleen deze foto's sturen.
Hoi seqyy ik geloof dat ik het zelfde probleem heb met de scooter wat was er uiteindelijk aan de hand
Sinds afgelopen week heb ik problemen met mijn kleppen. Eerst heb ik ze opnieuw gesteld deed hij het 100 km goed daarna tijdens rijden vermogens verlies en viel hij uit. Nul compressie inlaatklep stond volledig dicht. Opnieuw gesteld rondje gereden opnieuw zelfde problemen met tijdens het rijden redelijk veel backfire, topsnelheid lag lager, vermogens verlies trok niet meer hoog in de toeren. Stond even later bij stoplicht hij viel uit en starte niet meer. Nu heb ik de kleppendeksel eraf gehaald wilde ik de speling controleren alleen gaat voelermaatje 20 net zo moeilijk tussen de inlaatklep als voelermaarje 10. Nu denk ik dat de klepveren te soepel zijn van de inlaat klep waardoor de speling niet te checken is. Iemand die het mij kan bevestigen of kan helpen?
Betreft hier om een:
Piaggio Zip 4t
Onlangs grote beurt gehad 500 a 1000km geleden.
50cc
Malossi CDI
Vario, trekveren en drukveren standaard.
Heb je de moer dan wel goed aangedraait?Helaas kan ik melden dat ik hetzelfde probleem heb. Kleppen goed gesteld (met moer etc.) en na een tijdje rijden en even stilzetten krijg ik hem niet meer aan de praat. Speling inlaatklep weer bijna 0. Snap niet goed wat dit te maken heeft met een lekke deksel pakking. Weet iemand wat er wel gedaan moet worden of wat de uitleg erachter is?
Moet je gewoon het juiste spul erop zetten wat er voor bedoeld is, dan heb je ook die tape niet nodig.Ja klopt!
Die isolatie tape zit daar omdat het dopje daaronder anders steeds afzakt