Sym mio 50 met problemen

Roosstx

New Member
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en heb niet super veel verstand van scooters, ik ben een paar dagen geleden bij een garage geweest die verteld heeft dat deze problemen met een storing te maken hebben, wat overduidelijk niet klopt.

Ik heb vorige week mijn eerste scooter gekocht. Een sym mio 50 van 2010, met 13000 op de kilometerstand. Ik weet niet hoeveel onderhoud aan deze scooter is gepleegd. Ik ben best blij met m'n scooter, maar er zijn toch wat klachten.

Als ik 'm' s ochtends wil starten gaat dat heel moeilijk, hij start uiteindelijk wel altijd. Dit is alleen als de motor koud is. Als ik dan weg wil rijden gaat dit heel moeilijk, hij komt een beetje vooruit, rijdt misschien een paar seconden 10 km/u en verliest dan vermogen maar slaat niet af. Als ik dan weer gas geef komt 'ie weer een stukje vooruit en verliest dan weer vermogen. Dit duurt ongeveer 5 minuten, dit is ook alleen als de motor koud is.

Als ik eenmaal aan het rijden ben, rijdt de scooter ongeveer tien seconden 20 km/u en trekt dan ineens op tot 45 km/u. Voor dit maakt het niet uit of de motor koud of warm is.

De scooter is dus opgevoerd, maar rijdt heel moeilijk een constante snelheid wat niet volgas is, bijvoorbeeld 30 km/u. Als ik volgas geef maar vervolgens wat langzamer wil rijden en dus minder gas geef, valt hij als het ware helemaal terug.

De garage waar ik geweest ben zegt dat er een storing ergens is, en als ik een paar keer schud aan het stuur dat het dan voor even opgelost is....

Kan iemand mij vertellen waar dit allemaal aan ligt? Zodat ik zelf ook weet waar het aan ligt en dat ik weet wat er moet gebeuren.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top