Seqyy

New Member
Sinds afgelopen week heb ik problemen met mijn kleppen. Eerst heb ik ze opnieuw gesteld deed hij het 100 km goed daarna tijdens rijden vermogens verlies en viel hij uit. Nul compressie inlaatklep stond volledig dicht. Opnieuw gesteld rondje gereden opnieuw zelfde problemen met tijdens het rijden redelijk veel backfire, topsnelheid lag lager, vermogens verlies trok niet meer hoog in de toeren. Stond even later bij stoplicht hij viel uit en starte niet meer. Nu heb ik de kleppendeksel eraf gehaald wilde ik de speling controleren alleen gaat voelermaatje 20 net zo moeilijk tussen de inlaatklep als voelermaarje 10. Nu denk ik dat de klepveren te soepel zijn van de inlaat klep waardoor de speling niet te checken is. Iemand die het mij kan bevestigen of kan helpen?

Betreft hier om een:
Piaggio Zip 4t
Onlangs grote beurt gehad 500 a 1000km geleden.
50cc
Malossi CDI
Vario, trekveren en drukveren standaard.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bulldog

Active Member
Hoe heb je de kleppen gesteld?
Beste is dit te doen als hij koud is.
Zie deze handleiding, even op de knop klikken om te downloaden.
 

Seqyy

New Member
Hoe heb je de kleppen gesteld?
Beste is dit te doen als hij koud is.
Zie deze handleiding, even op de knop klikken om te downloaden.
Ja heb de klepspeling precies gesteld zoals er voor geschreven staat. Dus hier zou het niet aan kunnen liggen.
 

Sparky

Well-Known Member
Ik neem aan dat je de krukas/nokkenas eerst op tijd hebt gezet en daarna pas de kleppen gesteld bij koude motor!

Wat doet die isolatie-tape bij je bougiekap?
 

Seqyy

New Member
Ik neem aan dat je de krukas/nokkenas eerst op tijd hebt gezet en daarna pas de kleppen gesteld bij koude motor!

Wat doet die isolatie-tape bij je bougiekap?
Ja klopt!

Die isolatie tape zit daar omdat het dopje daaronder anders steeds afzakt
 
Advertisement - register to remove this
Top