Scooter Gekocht met problemen als complete noob

Dean Scooter

New Member
Beste mensen, Ik ben nieuw met scooters en op dit forum. Ik hoop overigens ook dat ik dit in het juiste topic heb geplaatst.

Maargoed mijn vraag luidt als volgt:
Ik heb nu ongeveer 2 weken geleden een Sym Fiddle III Gekocht (XA05W) 50 CC
zonder een idee te hebben van waar ik op moest letten bij de aankoop. Nu heb ik al een iets beter idee maar weet nog steeds bijna niks van motoren of scooters. Dus alvast excuses als ik bepaalde termen of benamingen niet snap.
Ik gebruik de scooter om maaltijden te bezorgen (mijn werk) en het is dus wel belangrijk dat alles gewoon werkt naar behoren en dat is momenteel niet het geval.
Toen ik hem kocht had e scooter de volgende problemen:

  • Start slecht met elektrische start
  • Start af en toe ook slecht met kickstart
  • loopt niet stationair
  • bij optrekken of bij het rijden op maximale snelheid (45KM/H) Schokken
  • heel veel herrie (Waarschijnlijk uit de uitlaat)

Nu heb ik het stationair lopen al weten op te lossen door de stationairschroef af te stellen. Daarna ben ik verder gaan zoeken naar de andere problemen maar kan geen echte match vinden met mijn probleem en een oplossing. De elektrische start werkt 9/10X bij een warme motor en 4/10X bij een koude motor als ik een schatting moet geven. Kickstart werkt altijd bij een warme motor maar bij een koude motor heb ik al een paar keer meer dan 5 keer moeten trappen terwijl ik ook gas bij geef. Het is lastig want het is niet zo dat hij het nooit doet, het is wat het voor mij lijkt geheel willekeurig.