Alexander_K
New Member
Hallo,
mijn neefje heeft pas geleden een Aerox uit 2005 gekocht. Afgelopen donderdag reed hij weg van school en na ongeveer 1 kilometer viel de snelheid helemaal terug en viel hij uit. Volgens mijn neefje kwam er veel witte rook uit de uitlaat. Ik dacht dus aan de koppakking. Ik heb vandaag gekeken en de kop eraf gehaald en weet het eigenlijk niet. Lijkt me niet dat de koppakking stuk is. Zelf denk ik aan de bougie die kapot is gegaan (scheurtje) misschien aangezien het schroefdraad van de bougie ook helemaal zwart en vettig is? Bougie zat niet los.
Kan iemand aan de hand van de foto's vertellen of ik gelijk heb of dat er misschien toch iets anders aan de hand is. Morgen haal ik in ieder geval de cilinder er nog af om te kijken of de zuigerveren nog heel zijn.
De Aerox heeft de volgende spec's volgens de vorige eigenaar:
Malossi sport 50cc cilinder met kop. (klopt)
Giannelli terugloop uitlaat met volgens de vorige eigenaar prop erin, maar dat zie ik morgen als de cilinder eraf gaat
originele carburateur met ook volgens de vorige eigenaar standaard sproeier.
alle andere onderdelen zijn volgens de vorige eigenaar ook origineel.
Ik heb alleen wel het vermoeden dat met deze setup (malossi cilinder) de standaard sproeier aan de kleine kant is. Klopt dat en welke sproeier zou ik dan het beste gebruiken? Weet niet wat de standaard sproeier maat is? Zie ik morgen als ik de carb eraf haal. Alles gaat nu toch los, dan kan ik dat beter ook gelijk goed doen, want volgens mijn neefje zit er tussen de 40 en 50 geloof ik een dipje.
Alvast bedankt voor de reacties.






mijn neefje heeft pas geleden een Aerox uit 2005 gekocht. Afgelopen donderdag reed hij weg van school en na ongeveer 1 kilometer viel de snelheid helemaal terug en viel hij uit. Volgens mijn neefje kwam er veel witte rook uit de uitlaat. Ik dacht dus aan de koppakking. Ik heb vandaag gekeken en de kop eraf gehaald en weet het eigenlijk niet. Lijkt me niet dat de koppakking stuk is. Zelf denk ik aan de bougie die kapot is gegaan (scheurtje) misschien aangezien het schroefdraad van de bougie ook helemaal zwart en vettig is? Bougie zat niet los.
Kan iemand aan de hand van de foto's vertellen of ik gelijk heb of dat er misschien toch iets anders aan de hand is. Morgen haal ik in ieder geval de cilinder er nog af om te kijken of de zuigerveren nog heel zijn.
De Aerox heeft de volgende spec's volgens de vorige eigenaar:
Malossi sport 50cc cilinder met kop. (klopt)
Giannelli terugloop uitlaat met volgens de vorige eigenaar prop erin, maar dat zie ik morgen als de cilinder eraf gaat
originele carburateur met ook volgens de vorige eigenaar standaard sproeier.
alle andere onderdelen zijn volgens de vorige eigenaar ook origineel.
Ik heb alleen wel het vermoeden dat met deze setup (malossi cilinder) de standaard sproeier aan de kleine kant is. Klopt dat en welke sproeier zou ik dan het beste gebruiken? Weet niet wat de standaard sproeier maat is? Zie ik morgen als ik de carb eraf haal. Alles gaat nu toch los, dan kan ik dat beter ook gelijk goed doen, want volgens mijn neefje zit er tussen de 40 en 50 geloof ik een dipje.
Alvast bedankt voor de reacties.






