probleem met ?toerental? Aerox 70cc

DDT

Well-Known Member
Hallo medetuners....

ik heb een probleempje en niemand in mijn buurt kan mij verder helpen vandaar dat ik het hier maar is probeer.

mijn setup is: athena pro70 ( alu ovale poort), 17.5 dellortho (sproeier 96), yasuni c16, polini vario, stage 6 koppeling, en origineel membraam met carbonnen klepjes. er zitten 4.4 malossie rolletjes in. en dacht een rode drukveer en rode trekveertjes.
krukas weet ik niet.
banghead.gif


maar wat is het probleem nou? : bij het optrekken stotterd maar dat is nog net voor het punt dat de koppeling pakt zeg maar, en dan trekt hij door tot +/- 65 waarna hij terug valt in toeren
duh.gif
en zogauw hij voorbij dat punt is loopt hij niet zuiver op top +/- 85. en met niet zuiver bedoel ik telkens terug vallen in toeren, en dan niet veel maar net genoeg om erg slecht te lopen..

en een top van 85 met deze setup lijkt me ook niet echt in orde
blink.gif



ik hoop dat iemand mij kan helpen en dit probleem herkent.

gr. Dimitri
 
Advertisement - register to remove this

misschien iets met de afstelling van de carburateur?
hoogte van de gasnaald?
wat is de kleur van je bougie?
 
Lijkt idd een te grote sproeier, en is het echt een rode drukveer? (dus een malossi)
Heb zelf eens een imitatie gehad die net zo sterk als geel was namelijk.

Gebruik je een origineel filter? Dan is 96 waarschijnlijk een tikkie te groot. (zelf nog nooit groter dan 86 gehad @ roze top)
 
Haha dit probleem herken ik gedeeltelijk ZEKER want ik heb het zelf ook. Alleen niet wanneer ik hem net start. Maar na een paar minuten dan wil ie in de 1e paar kilometers totaal niet op toeren komen. Zelf ga ik dan een beetje de werking van een carb na (ofwel uitleg hier:) ) :
- Als je je scooter koud start en je trekt je carb open dan zuigt ie benzine aan, maar deze slaat gedeeltelijk neer in de carters vanwege de kou.
- Als ie warm is en je trekt hem volledig open dan slaat er totaal niets meer neer, dus het gevolg is denk ik dat ie dan tijdelijk teveel benzine krijgt, en te weinig lucht.
Zelf denk ik: ff klooien met de gasnaald, evt. stationairsproeier en luchtschroef + normale sproeier.
 
ik heb gisteren mijn gasnaald naar boven gezet, dit scheelde al een klein beetje maar nog niet genoeg.

ik zal vanmiddag even om een nieuwe bougie rijde.. kijke of ze ergens denso hebben, want die ngk zijn altijd zo snel kapot.. ik denk graad 8?

dan zal ik vanmiddag even sproeier 82 er in steken, dan weet ik gelijk of het verbeterd.

ook ff een stage 6 toeren en temp teller lenen om te kijken naar mn toeren.
ik laat wel weten hoe het verlopen is... maar ik verwacht er eigenlijk zelf niet veel mee te bereiken.. maar wie niet zaait zal niet oogsten;)
 
geen verbetering met sproeier 82 leverde wel een wit uitgeslagen bougie op. dus ben overgegaan terug naar 90, en nieuwe bougie gestoken..

vanavond even andere onsteking proberen kijken of daar het probleem in lig...



zou het kunnen dat idd de druk en/of trekveren hier iets mee te maken hebben
drukveer lijkt mij wel. miss iets sterkere proberen?
 
Ik heb pas 1x in 3 jaar een ngk bougie echt kapot gehad anders hoor? Hittegraad 8 lijkt me voldoende idd. Stotteren kan bijna niet door een verkeerde afstelling komen, tenzij je een rolletje kaduuk hebt ofzo (dan is het nog niet echt stotteren, maar scooter schokt wel enorm).
 
Van 82 naar 90 gaan? zou het niet beter zijn als je gewoon van stappen van 2 omhoog gaat, steeds opbouwen met gasnaald in het midden eh lucht 1,5.

Of heb ik het hier bij het verkeerde eind:D
 
haha nee zou eigenlijk sproeier 82 tm 96 moete halen,, maar die afzetters hier in die brommer zaak vragen 3.50 per sproeier.. maar met sproeier 90 draait hij goed
maar we zijn dr achter gekomen dat men gasschuif niet helemaal open wil gaan( door een tussen stukje halverwege in de kabel kan die nieth elemaar open) dus morge ga ik eerst een andere kabel halen, en dan nog is kijken wat het machientje doet...
k had vanavond wel nog een andere ontsteking gestoken wat niks uitmaakte en een malossie cdi wat ook niks dee.
dusja t wor steeds vager allemaal.


ik hou jullie op de hoogte..
 
ga dan ook meteen een sproeier halen ;)
als je toch bezig bent.
haal dan een sproeier 86 ofzo ergens in het midden als je te zuinig bent om meerdere sproeiers te kopen..

zijn je membraan kleppen nog heel?
 
heb andere sproeiers gehaalt.

en membraam kleppen zijn nog heel... stonden wel eenbeetje open maar k hebn ze omgedraait nu dus dat zou wel goed moeten zijn.
 
Back
Top