Derbi GPR 50
New Member
Hi lezer,
Ik heb een probleem met mijn Derbi GPR 50. Het begon toen ik terugreed van school naar huis. Ik weet niet of het relevant is, maar (uit vage herrinering) reed ik van een 'heuveltje' af en gaf weinig gas. Plots viel de brommer uit. Ik heb geprobeerd hem aan te lopen, maar tevergeefs. Wel heb ik daar een video van gemaakt, omdat hij een ploffend/puffend geluid maakt. Ik denk dat dit belangrijk is: dit doet hij wanneer ik gas geef! Ik lijk de video niet toe te kunnen voegen....
Ik heb vermoedelijk twee warmlopers gehad door oververhitting. Ik denk dat deze oververhitting komt door een verkeerd afgestelde ontsteking? Maar hier heb ik nooit aan gezeten? De eerste warmloper was al een tiental weken geleden, de tweede keer 2 a 3 weken geleden. Ik ervaarde een verlies van vermogen, ongeveer 10kmh minder hard op z'n top.
Ik ben mij verder ook bewust dat mijn keringen van mijn achterwiel erg verpest zijn, maar ik denk niet dat dat erg uitmaakt voor dit verhaal?
Ik heb mij laten vertellen dat dit ligt aan de ontsteking/spie/cdi/bougie. Ik ga zondag/maandag even checken of de bougie vonkt. Mijn vraag is: mocht de bougie niet vonken/mocht deze wel vonken, wat is dan het probleem/vervolgstap?
Dank voor de hulp!!
Ik heb een probleem met mijn Derbi GPR 50. Het begon toen ik terugreed van school naar huis. Ik weet niet of het relevant is, maar (uit vage herrinering) reed ik van een 'heuveltje' af en gaf weinig gas. Plots viel de brommer uit. Ik heb geprobeerd hem aan te lopen, maar tevergeefs. Wel heb ik daar een video van gemaakt, omdat hij een ploffend/puffend geluid maakt. Ik denk dat dit belangrijk is: dit doet hij wanneer ik gas geef! Ik lijk de video niet toe te kunnen voegen....
Ik heb vermoedelijk twee warmlopers gehad door oververhitting. Ik denk dat deze oververhitting komt door een verkeerd afgestelde ontsteking? Maar hier heb ik nooit aan gezeten? De eerste warmloper was al een tiental weken geleden, de tweede keer 2 a 3 weken geleden. Ik ervaarde een verlies van vermogen, ongeveer 10kmh minder hard op z'n top.
Ik ben mij verder ook bewust dat mijn keringen van mijn achterwiel erg verpest zijn, maar ik denk niet dat dat erg uitmaakt voor dit verhaal?
Ik heb mij laten vertellen dat dit ligt aan de ontsteking/spie/cdi/bougie. Ik ga zondag/maandag even checken of de bougie vonkt. Mijn vraag is: mocht de bougie niet vonken/mocht deze wel vonken, wat is dan het probleem/vervolgstap?
Dank voor de hulp!!