probleem met mn aerox

josah

Well-Known Member
ik reed laatst van roosendaal terug naar huis en toen ik miss 10 min aan een kwartiertje reed stopte die er ineens mee...
daarna is het me nog steeds niet gelukt om hem weer te starten.
ik heb mn bougie al schoongemaakt, maar hielp niet...
dr licht een stage 6 racing cilinder onder, net een week oud:'(

is het miss een warmloper geweest? moet ik dan een nieuwe zuiger erin doen?

weet iemand wat ik moet doen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je nog wel compressie?
Benzine tank niet leeg?
Trekt hij nog vacuum?

Gooi anders wat benzine in je bougiegat, en kijk dan wat hij doet.
 
Nieuwe bougie kan ook geen kwaad natuurlijk. Wanneer je een warm/vast loper gehad hebt ben je verder van huis, als de schade beperkt is kan je hem laten poetsen, maar als het behoorlijk wat is moet er een nieuwe wand in dus dan kan je beter een nieuwe cilinder kopen. Maar we gaan natuurlijk niet op de zaken voorruit lopen. :)
 
ik heb mn cilinderkop eraf gehaald, maar daar was niks te zien. alles er weer opgezet maar hij deed nog niks (natuurlijk :cool: ) als je hem probeerd te starten dan geeft hij zo'n soort geluidje alsof dat je hem verzuipt, maar ik gebruik dan geen gas of choke... maar de bougie blijft gewoon hetzelfde als dat ik hem erin heb gedaan.
 
heeft hij zonder die krukaskeerring al een week kunnen rijden? of kan die er zo uitvallen/losraken (lijkt mij niet zo logisch)

er zaten membraanplaten bij de cilinder, en die zitten er nu op
 
die kan er idd zo uitvallen min of meer , de keerring wil er door een 70cc nog weleens uit knallen door de hogere druk in het carter , dit gebeurd soms onder het rijden.

meespelende factoren kunnen zijn dat bijv. het mengsel vrij rijk is , onsteking die niet helemaal goed is (van bougie tot onsteking) , slechte keerringen etc. etc.

mja , daarvoor moet je even ernaar kijken.
 
gewone keerringenvoldoen normaal gesproken , zonder wat dan ook er aan toe te voegen.

echter zijn er verschillende keerringen die wat minder zijn , dus sommige imitatie
 
Back
Top