Post je huisdier(en) #2

Status
Not open for further replies.
Onze 2 katten weigeren dus ander voer dan Tom Poes brokken te eten. Nou is dat gelukkig niet duur.

Met de prijzen die Sander noemt ben ik het toch niet eens. Ik neem bijvoorbeeld altijd Catsan kattenbakkorrels. Andere merken gaan na 2 dagen al stinken en Catsan pas na een week. Scheelt toch wel flink in t werk, tis wel 2 keer zo duur mgoed.

Die van ons waren btw ook in 1 x zindelijk, amper wat aan hoeven doen gelukkig.

Verder ben ik toch zeker wel 20 euro per maand aan voeding kwijt hoor. Elke 4 a 5 dagen zo'n doosje met van die portiezakjes, wel van de LIDL of huismerk maar dat is toch 3,5 euro.

Castreren btw altijd doen, eentje van ons sproeide een keer net voordat ie gecastreerd werd, ik dacht gvd dat ik dood ging.

Denk dat je per maand zeker 25 euro per kat moet incalculeren. Als je dat teveel vindt, of als je de eventuele dierenartsrekening te hoog vind, moet je imo gewoon geen dieren nemen. Ben de afgelopen 6 maanden zelf 400 euro kwijt geweest aan de dierenarts, mja tis niet anders.
 
Last edited:
Onze 2 katten weigeren dus ander voer dan Tom Poes brokken te eten. Nou is dat gelukkig niet duur.

Met de prijzen die Sander noemt ben ik het toch niet eens. Ik neem bijvoorbeeld altijd Catsan kattenbakkorrels. Andere merken gaan na 2 dagen al stinken en Catsan pas na een week. Scheelt toch wel flink in t werk, tis wel 2 keer zo duur mgoed.

Verder ben ik toch zeker wel 20 euro per maand aan voeding kwijt hoor. Elke 4 a 5 dagen zo'n doosje met van die portiezakjes, wel van de LIDL of huismerk maar dat is toch 3,5 euro.

Castreren btw altijd doen, eentje van ons sproeide een keer net voordat ie gecastreerd werd, ik dacht gvd dat ik dood ging.

Denk dat je per maand zeker 25 euro per kat moet incalculeren. Als je dat teveel vindt, of als je de eventuele dierenartsrekening te hoog vind, moet je imo gewoon geen dieren nemen.

:D! Lekker he!
En dat ze niks anders willen eten.
Meng die favo brokjes van ze eens met het andere merk, en de verhouding stapsgewijs aanpassen..
Heeft bij ons ook geholpen, tijdje terug.
 
GF heeft thuis ook 4 katten, waarvan er 1 altijd kotst, en de andere overal tegenaan zeikt :P
Gelukkig nemen wij er 1tje mee, maar die doet tenminste normaal :P
 
:D! Lekker he!
En dat ze niks anders willen eten.
Meng die favo brokjes van ze eens met het andere merk, en de verhouding stapsgewijs aanpassen..
Heeft bij ons ook geholpen, tijdje terug.

Mja ik vind het wel best dat Tom Poes, lekker goedkoop en ik hoef niet na te denken in de winkel :D
 
Ah ok, ik dacht dat je het zo zei omdat het redelijk duur was (ken het merk overigens zelf niet). Maar als het is zoals jij het zegt, is het mooi makkelijk idd :)
 
Mn vriendin trok laatst de deur dicht, zat de kat zn staart ertussen die glipte met r mee...Moest dus 10 cm ingekort worden omdat het mogelijk kan gaan ontsteken en da's niet best. Dat was pas duur :( En t ziet er niet uit.
 
Omg. Je ziet wel eens van die katten zonder staart, of met een hele korte.
Ziet er gvd niet uit idd :D

Zonde zeg, hebben ze daar overigens geen last van met evenwicht oid?
 
Onze buren hebben ook een kat zonder staart, vrij gek ziet t eruit. Beest is een keer aangereden. Eigenlijk is t te druk in de straat om veilig katten buiten te laten lopen, er is er al 1 van ons doodgereden :( Ben blij dat we naar een rustig plekje gaan met alleen bestemmingsverkeer, is ook 30 zone en we hebben een mooie grote tuin...

Ik heb er trouwens nog weinig van gemerkt met balans, hij zit altijd in de dakgoot als het lekker weer is 8P en daar springt ie nog vrolijk op en af.
 
Ah valt mee dus.
Ja ik zelf zou denk ik nooit katten nemen als ze makkelijk de weg op kunnen, gebeurd helaas maar al te vaak dat ze overreden worden.
Hier bij ons zijn er geen dingen als een achterom oid, ze kunnen dus niet op de openbare weg komen, alleen in andere tuinen, waar ze de boel lekker onder schijten :D:D Wel relaxt :P
 
Die van mij blijven voorlopig ook mooi binnen. Als ze niet beter weten is dat ook niet zo erg. Planning is toch omstreeks deze periode volgend jaar te verhuizen naar een huis met meer ruimte en een buiten, dan zijn ze ongeveer een jaar, dus vind ik het ook mooi om ze naar buiten te laten.

Hou idd rekening met 20 a 25 per kat per maand, wordt gewoon apart gezet. Heb je gelijk ook een potje als er iets is, bijvoorbeeld dierenartskosten.

Heb nu een paar kleine zakken brokjes gekocht van allerlei verschillende merken, ga het ze gewoon allemaal proberen te voeren straks. Zacht voedsel nog niet gekocht, maar moeten we nog ff voor kijken. Dat wil ik het liefst van een huismerk hebben of idd Tom Poes.
 
Die van ons krijgen zelden zacht voedsel, gaan ze alleen maar smerig van schijten :D
Er staan gewoon altijd brokjes, en ze pakken wanneer ze willen.

Werkt prima.
 
Onze buren hebben ook een kat zonder staart, vrij gek ziet t eruit. Beest is een keer aangereden. Eigenlijk is t te druk in de straat om veilig katten buiten te laten lopen, er is er al 1 van ons doodgereden :( Ben blij dat we naar een rustig plekje gaan met alleen bestemmingsverkeer, is ook 30 zone en we hebben een mooie grote tuin...

Ik heb er trouwens nog weinig van gemerkt met balans, hij zit altijd in de dakgoot als het lekker weer is 8P en daar springt ie nog vrolijk op en af.

De ouders van mn vriendin hebben ook een kat zonder staart, beest was te groot toen het geboren werd en de moeder heeft hem er aan zn staart proberen uit te trekken wat dus niet helemaal goed ging.. het ziet er iig niet uit, lijkt wel een konijn van achteren.

Wij hebben dalijk een fret in huis, retevet zo´n beest :W
 
Haha, supervet man zo´n beest alleen vervelend slim en nieuwsgierig.. Ze hebben zo´n grote ouderwetse kast staan waarvan dat beest de deurtjes gewoon openkrijgt als je de sleutel erin laat zitten 8P Beest krijgt btw ook schuifdeurtjes open en van die deurtjes die je eerst moet indrukken voordat ze open kunnen :X
 
Ja :)

Totdat ze straks meer dan een meter zijn :W

coonbig.jpg

Wooooow! Die is f***ing Huge!
 
Haha, supervet man zo´n beest alleen vervelend slim en nieuwsgierig.. Ze hebben zo´n grote ouderwetse kast staan waarvan dat beest de deurtjes gewoon openkrijgt als je de sleutel erin laat zitten 8P Beest krijgt btw ook schuifdeurtjes open en van die deurtjes die je eerst moet indrukken voordat ze open kunnen :X

Onze katten springen tegen deurklinken aan om ze open te krijgen :P
 
Wij hadden vroeger twee ratten, die kregen ook altijd het deurtje van hun kooi open..

Weet nog wel dat ik me de eerste keer echt kapot schrok toen een van die twee beesten 's nachts ineens in mn kamer liep (ik was toen nog klein :+)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top