Politie ramt weer eens los?

LXSpeedfighterz

Fryslân Boppe
Zaterdag hier in Harlingen is er door de politie een "charge" uitgevoerd op het uitgaanspubliek wat allemaal net uit de discotheken kwam, zonder enige serieuze aanleiding werd iedereen 500 meter naar een ander deel van de stad gedreven, niemand kon zijn fiets ophalen of wat dan ook want dat resulteerde al in stokslagen of hondebeten, ze hadden op het laatst de honden gewoon losgelaten op het publiek wat niet eens wist waar het allemaal om ging :| Veel luitjes lopen nu met een stel hondebeten of blauwe plekken van de stokslagen, zonder dat ze ook maar iets gedaan hebben. 1 is zelfs afgevoerd naar het ziekenhuis!

Een gozer was eerder die avond naar huis gebracht (azielzoekerscentrum) waarna hij weer terug was gegaan naar de discotheek waar hij wegkwam, alleen dit keer met een flink mes om verhaal te gaan halen.....
Hij werd ingerekend door de politie, echter op één of andere manier stond het ineens blauw van de politie (terwijl er vreemd genoeg normaal op zaterdagnacht maar 2 auto's dienst hebben, nu waren er busjes en auto's met honden). Veel jongeren stonden buiten aangezien ze ook niet wisten wat er was. Nadat een paar zich met de politie bemoeiden (volgens de politieberichten werd het eerder "hinder" genoemd wat wel een beetje overdreven is!) ging de politie over tot een charge, om iedereen weg te drijven. Compleet met honden en wapenstok dreven ze iedereen richting Trebol (zalencentrum), ongeveer 500 tot 700 meter verder. Natuurlijk aarzel je wel eens als je compleet niet weet wat er gebeurd of je wil je fiets halen ofzo, of gewoon richting je huis wat net de andere kant op is, je hoefde maar aanstalte te maken of stil te staan of je kreeg een schop, slag van de gummyknuppel of als ergste moest je het met een hondebeet bekopen. 1 Jongen was afgevoerd met de ambulance, hij lag op de grond, met een hond aan z'n been te kauwen (ze hadden de honden losgelaten op het publiek!). Ook zijn er 6 personen gearresteerd, waarvan een paar gewoon naar huis liepen en totaal niet wisten wat er gaande was.....

In Harlingen zijn hier nu al hele discussie's over, politie wou er niks over kwijt en de lokale TV heeft het er ondertussen elke dag over.

Is dit nu de politie van tegenwoordig? Charge's met flink geweld tegen jongeren????

Advertisement - register to remove this

Dit is echt absurd:O
hier in Tilburg hebben ze ook wel is zoiets gedaan maar toen werd je alleen gefoeileerd(als je het zo schrijft)
maar hondenbeten en stokslagen,
nee srry maar nou gaan ze echt te ver vind ik.

Is jammer dat de aanleiding er niet staat. Ik ben er voorstander van MITS er een goede aanleiding is. sommige mensen hebben nergens meer respect voor. Als het niet normaal kan worden opgelost dan maar zo. Als er echt niks aan de hand was, vindt ik het zeer triest.

Dmnz... klinkt ernstig... maar ik weet niet wat de achterliggende reden was....
Hier gaat het er niet zo aan toe nee ;)

Afgelopen vrijdag heb ik hier in Tilburg na het uitgaan wel een politieagent op een scooter zien rijden, met motor-wout erachteraan om de snelheid te klokken. Ook fijn dus... ben je even lekker weesten stappen... en dan: 'zeg jongeman mag ik even op je scooter rijden' :| (ze stonden 50 meter voor de fietsenstalling)

Er zal vast wel een reden zijn geweest
Anders ken je de politie gewoon aanklagge
Ik wist dat joden soms triest kunne zijn maar als dit geen reden had is dat zker nog veel triester

hebben ze 2 jaar geleden geloof ik ook hier in Papendrecht gedaan met oudjaarsavond iedreen die er stond ook al waren het gewoon voorbij gangers werden gewoon geknuppeld:| misschien frustraties afreageren dat ze geen betere baan konden krijgen ofzo

aanleiding was dat een paar jongeren zich stomdronken gingen bemoeien met de arrestatie van de azielzoeker, die tamelijk klein was en met behoorlijk wat man een busje in was gesleept. Feit is alleen wel dat ze zich alleen maar ermee hebben bemoeid, ze hebben geen fysiek contact gehad of zich er fysiek mee bemoeid......

Dat ze dan die stomdronken mensen oppakken en niet de mensen die er een gezellige avond van proberen te maken...

Hier in Hengelo waren een paar maand geleden een groep uitsmijters van een discotheek een groepje jongens (die in de minderheid waren) in mekaar aan het slaan terwijl de politie er naast stond en niets deed..

En dan willen ze nog meer blauw op straat.., Nederland *zucht*

mja politie laat zomaar die honden los.....denk toch eens na man ....weet je aan hoeveel regels die lui gebonden zijn....die laten echt niet "zomaar" die honden los...of slaan "zomaar" in het rond met die knuppels...|)

mja politie laat zomaar die honden los.....denk toch eens na man ....weet je aan hoeveel regels die lui gebonden zijn....die laten echt niet "zomaar" die honden los...of slaan "zomaar" in het rond met die knuppels...|(

nee maar als ze eenmaal beginnen zijn ook onschuldige mensen die worden geknuppeld daar moet wel beetje mee uitgekeken worden vind ik

tja als je leven ervan afhangt voor 1500 euro per maand en er gaat iemand een mes trekken tja dan kunnen er klappen gaan vallen, onschuldige mensen moeten gewoon uit de buurt blijven als er een fittie dreigt te komen heel simpel!

Dit NL politie gedoe is nog HEEL soft. Check America dan:

Als je daar niet meewerkt met bijv een alcohol test dan sleuren ze je LETTERLIJK uit je auto (in nl: Meneer ik vraag het nog 10 x stap uit de auto)

hier in nederland doet de politie geen reet! alleen als het heeeeeeeel erg uit de hand loopt! (en dan sta je alsnog de volgende dag weer buiten dus)

Vage shit dit, moet ik niet meemaken, kom je lekker uit een kroegje wordt je ineens gemept door de politie. Ik zou behoorlijk flippen.

Iedereen zou flippen maar LXSpeedfighterz ik denk niet dat jij het hele verhaal weet , er zal vast wel meer aan de hand geweest zijn.

Zoals het nu in je verhaaltje staat ziet het er wel overdreven uit , maar het werd een keer tijd dat de politie wat strenger word in Nederland.

In het buitenland lachen ze ons uit omdat we zoveel criminaliteit hebben en dat we van die simpele wetten hebben waarbij zowat geen straffen uitgedeeld worden.

Voorbeeld : Als je hier een scooter jat hoef je hem pas terug te geven als je er afstand van doet , ze moeten je dan gewoon een paar harde tikke op je kop geven en die scooter mee nemen...

Ik wil wel eens het hele verhaal horen...

Precies hetzelfde verhaal is hier in Den Haag ook voorgekomen een keer.. Op de pier in scheveningen was een Gala georganiseerd voor de scholen in den haag.. er was een vechtpartij aan de gang waarbij ik en vrienden bij betrokken waren, veel mensen gingen zich ermee bemoeien, en toen kwam er politie, met heel veel busjes, 0t0's en honden naar de Pier.. gevolg: iedereen kreeg stokslagen, schoppen of inderdaad hondebeten.. mn broer en nog wat vrienden hadden allemaal beten en moesten naar het ziekenhuis...:|:|

Dit soort dingen gebeuren regelmatig maar dan in het klein. Mensen die gewoon worden aangepakt om niks. Wat er dan vervolgens wordt gezegd als je een aanklacht indient is dat je dat maar moet accepteren omdat er een apv(Algemene Politie Verordening) geld in dat uitgaansgebied en de politie het recht heeft om eerst te handelen en dan vragen te stellen.......

:|

Back