Polini eprom rotor

cvz

Well-Known Member
Heeft iemand al wat ervaringen / weet iemand al wat over dit ding? Kon in de search niks vinden, ken ook niemand die hem heeft..

Hoorde wel dat die niet onder voor de malossi deed, hij is ook van dezelfde prijs en zou speciaal voor evo cils zijn gemaakt (hoe kan dit? voor hun toerengebied oid?)
 
Advertisement - register to remove this

Ja maar waarom is dit? Hoe kan een curve nou speciaal ontwikkeld zijn op een cilinder? Alsof alle evos hetzelfde doen.. en dit zou dan beteken dat Malossi speciaal voor Speed/cross (en team dan?) is gemaakt?
 
ricksplace said:
ik ga hem ook aanschaffen. de curve is speciaal ontwikkeld op evo cilinders.

dus zal het wel goed doe op een evo
Beetje gelul, en ookal zouden ze testen @ std. evo.
Uitlaatkeuze/carbkeuze is bepalend voor toeren e.d.
 
ricksplace said:
ik ga hem ook aanschaffen. de curve is speciaal ontwikkeld op evo cilinders.

dus zal het wel goed doe op een evo

Als je dit nou leest , kan je jezelf dan nog wel serieus nemen?

Heb je enig idee wat het doel van een ontsteking is?
Op een sprinter zou je in principe zelfs met een standaard ontsteking kunnen rijden als de cdi het gewenste toerental aankan.
 
Vriend van me had toen ie ze scooter nog had (1,5 jaar terug) die Polini Selettra.

Curve zal ongetwijfeld iets anders zijn, maar voor de rest liep het precies als de Malossi Selettra. Alleen andere kleur stator.
 
RonaldV Quote:
Originally Posted by ricksplace
ik ga hem ook aanschaffen. de curve is speciaal ontwikkeld op evo cilinders.

dus zal het wel goed doe op een evo


Beetje gelul, en ookal zouden ze testen @ std. evo.
Uitlaatkeuze/carbkeuze is bepalend voor toeren e.d.

Ja dat snap ik ook nog wel sappie maar dat is bij een malossi rotor het zelfde verhaal. Zij hebben hun curve ook ontwikkeld op speed, team en cross. Die polini curve zal zeker anders zijn en meer afgestemd op de evo.
 
De curves verschillen alleen maar in het ontstekingstijdstip per toerental , dat heeft geen fuck te maken de cilinder keuze.

Elk bedrijf heeft zn eigen ideeen over de juiste ontstekingstijdstippen. Polini wil @13k 20graden en malossi denkt dat het bij 13k 23graden is. Nix meer nix minder

Getallen zijn even als voorbeeld
 
ricksplace said:
RonaldV Quote:
Originally Posted by ricksplace
ik ga hem ook aanschaffen. de curve is speciaal ontwikkeld op evo cilinders.

dus zal het wel goed doe op een evo


Beetje gelul, en ookal zouden ze testen @ std. evo.
Uitlaatkeuze/carbkeuze is bepalend voor toeren e.d.

Ja dat snap ik ook nog wel sappie maar dat is bij een malossi rotor het zelfde verhaal. Zij hebben hun curve ook ontwikkeld op speed, team en cross. Die polini curve zal zeker anders zijn en meer afgestemd op de evo.


Ja maar leg nou eens uit hoe je in godsnaam een onsteking kan afstemmen op een cilinder?
 
Johnb : natuurlijk heeft dat wel te maken met de cilinder neem de uitlaatpoort timing de spoelpoort timing compressie verhouding. die is bij een evo effe een stukje anders als bij een malossi.
 
ik heb momenteel zon onsteking in mijn bezit, hij zit alleen nog niet op mijn scooter gemonteerd omdat ik de vooronsteking nog niet weet.
weet iemand toevallig de vooronsteking van een polini rotor? :L
 
Voorontsteking moet op 3,1 staan . Ik heb em zelf ook , Ik heb ermee gereden en ik moet zeggen dat de gasreactie om te smullen is.Verder kan ik er weinig concrete dingen over vertellen.Inmiddels ligt de scoot weer uitelkaar.Als jullie nog dingen willen weten roep maar , misschien heb ik er een antwoord op.

EDIT: Ik heb geen grafiek want ik heb niet gebankt.
 
Back
Top