Piaggo zip 4t kleppen staan binnen 4 dagen weer dicht

Ik heb een piaggo zip 4t heb 4 dagen geleden de kleppen gesteld heb 2 x gereden er mee stond halve wege stil ga ze nu nakijken kan de voeler van 0.10 er niet meer eens door hoe is dit mogelijk ik weet zeker dat alles vast zat help wat moet ik nu doen

Dit is al de 2 de x nu
 
Advertisement - register to remove this

Sparky

Well-Known Member
Hopelijk zijn de klepstelen niet krom en komen de kleppen weer goed en vlot in hun zitting als er niet meer op gedrukt wordt door de "klepstoters".

Kan ook zijn dat er viezigheid tussen de kleppen gezeten heeft die nu weg is.

Ik zou ze inderdaad opnieuw stellen, je ervan vergewissen dat ook de contramoer goed aangedraaid is.

Daarna met de hand de krukas een groot aantal keren draaien en tussentijds kijken of je verschil merkt in de speling elke keer als de kleppen vrij gegeven worden door de klepstoters.
Mocht het weer gebeuren zou ik de kop demonteren en bijkijken.
 
Thanks voor je uitleg

Die moet voor het afstellen zit echt vast

Die 4 moeren voor bij de kleppen te komen zie ik zitten gewoon los draaien dan kom je bij de kleppen dan kan ik zien wat er mee aan de hand is

Moet ik dan nog op een instelling letten met het terug monteren
 

Sparky

Well-Known Member
Ik zou even doen wat ik in mijn vorige post heb voorgesteld.
Als de contramoer goed vast zit is dit in iedergeval niet de oorzaak.

Als je variatie in speling meet bij bovenvermeldde test kun je altijd de kop eraf halen.

Kop eraf halen is iets meer dan jij beschrijft.
Dit is alleen de klepstoterbrug loshalen.

En ja, als je de nokkenasbrug of kop eraf hebt gehad moet je alles weer op tijd zetten.

Mij lijkt het beste dat je eens een aantal Youtube filmpjes bekijkt.
Zoek maar eens op "Big bore GY6".

Hierover vind je meerdere filmpjes waarin ze laten zien hoe je de kop verwijdert maar ook hoe je de boel weer op tijd zet.
 
Hopelijk zijn de klepstelen niet krom en komen de kleppen weer goed en vlot in hun zitting als er niet meer op gedrukt wordt door de "klepstoters".

Kan ook zijn dat er viezigheid tussen de kleppen gezeten heeft die nu weg is.

Ik zou ze inderdaad opnieuw stellen, je ervan vergewissen dat ook de contramoer goed aangedraaid is.

Daarna met de hand de krukas een groot aantal keren draaien en tussentijds kijken of je verschil merkt in de speling elke keer als de kleppen vrij gegeven worden door de klepstoters.
Mocht het weer gebeuren zou ik de kop demonteren en bijkijken.
Hoi ik heb een filmpje van GY6 big gezien snap het prima wat tie doet van het weekend ga ik even de kop er af halen hij legt het heel mooi uit .

Een vraag heb ik nog hij zet de kop met een moment sleutel vast kan dat ik met vast is vast de gezegde
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Beste is denk ik om alle onderdelen uit de kop te halen.. En alles even te inspecteren. Misschien kom je ergens schade tegen.. Kan je ook meteen de zetting en de rest van de kop even goed schoonmaken. Controleer dan ook even het nokkenas lager of dat deze geen speling heeft.
 

Broos

Member
Let goed op dat je de kleppen stelt als de zuiger op het BDP staat.
Dat kan je zien door een timingmark op het tandwiel van de distributieketting, ook door de bougie eruit te nemen en dan te kijken of ( voelen met een sateprikker).

Staat de zuiger boven in maar is er geen speling dat net zolang de krukas draaien tot er wel speling is.
Ik denk dat je de kleppen hebt gesteld op het verkeerde punt.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Waar kan je het beste van omgeving aalsmeer zo'n tang halen om die veer los te maken of is daar een truukje voor

Ik bestel zoiets liever online.. (omdat dit makkelijker zoeken is) Anders even dealers afbellen of ze iets hebben liggen.
 
Hoi heb even alles er af gehaald het puntje staat goed op de zo als jij op de foto aangeeft

Maar op het plastic van het vliegwiel staat 2 t en 4 t maar hij staat op de 2 van 2 takt zie bijgaande foto is dat goed

Heb 4 dagen geleden de inlaad klep op 0.10 gezet niet mee gereden alleen een paar x gekikt en een keer gestart de inlaad klep staat nu al weer dicht
 

Attachments

Ik zou even doen wat ik in mijn vorige post heb voorgesteld.
Als de contramoer goed vast zit is dit in iedergeval niet de oorzaak.

Als je variatie in speling meet bij bovenvermeldde test kun je altijd de kop eraf halen.

Kop eraf halen is iets meer dan jij beschrijft.
Dit is alleen de klepstoterbrug loshalen.

En ja, als je de nokkenasbrug of kop eraf hebt gehad moet je alles weer op tijd zetten.

Mij lijkt het beste dat je eens een aantal Youtube filmpjes bekijkt.
Zoek maar eens op "Big bore GY6".

Hierover vind je meerdere filmpjes waarin ze laten zien hoe je de kop verwijdert maar ook hoe je de boel weer op tijd zet.

aangeeft

Maar op het plastic van het vliegwiel staat 2 t en 4 t maar hij staat op de 2 van 2 takt zie bijgaande foto is dat goed

Heb 4 dagen geleden de inlaad klep op 0.10 gezet niet mee gereden alleen een paar x gekikt en een keer gestart de inlaad klep staat nu al weer dicht
 

Attachments

Hap

Active Member
Je hebt toch een 4-takt? dus lijkt mij 4 t .
Lees het service-handboek van jou scoot er even op na.
 
Advertisement - register to remove this
Similar threads





Top