Marktplaats piaggo zip aankoop hulp

Stefanvroom

New Member
Beste forum leden,

Recentelijk zat ik te zoeken naar iets "leuks & snels" maar ook redelijk daily. Ik kwam neer op een prachtige piaggo zip 100c 4 takt orgineel. De teller is ook orgineel, alles uit de fabriek omdat die zippies vroeger zo orgineel waren gemaakt. 25M blok dus ook.

Tevens vind ik wat vreemd. De prijs. Waarom is zijn vraagprijs maar 1450 voor zo een mooi ding?
Ik denk dat er een addertje onder het gras zit.

Verder kunnen jullie de beschrijving natuurlijk ook lezen.

https://link.marktplaats.nl/m200668...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Verkoper beweerd zelf monteur te zijn geweest & scooters koopt, opknapt en doorverkoopt. Daarom verteld hij mij ook dat hij het op de "monteur style" aanpakt en alles zeer netjes afhandeld. Daardoor is de Ducati geel cdi ook niet doorgezaagd b.v.
 
Advertisement - register to remove this

100cc op het standaard bromblok? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk dat het gewoon een 80cc is.

Edit: ik zie dat er ook een 100cc versie bestaat. Dus er is blijkbaar een ander blok onder gekomen. Daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen, bij een politiecontrole kan je daar gedoe mee krijgen.

Verder ziet ie er wel mooi uit op de plaatjes. € 1.450 vind ik overigens niet heel goedkoop voor een 7 jaar oude Zip.
 
Last edited:
100cc op het standaard bromblok? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk dat het gewoon een 80cc is.

Edit: ik zie dat er ook een 100cc versie bestaat. Dus er is blijkbaar een ander blok onder gekomen. Daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen, bij een politiecontrole kan je daar gedoe mee krijgen.

Verder ziet ie er wel mooi uit op de plaatjes. € 1.450 vind ik overigens niet heel goedkoop voor een 7 jaar oude Zip.
Over het politie verhaal, daarvan zie ik alle gevolgen van dien in. Geen probleem. Van harte bedankt wel voor deze disclaimer! Overigens heb je wel een goed punt inderdaad. Zip uit 2016 is inderdaad lagere prijs. Dat klopt. Toch vond & misschien nog steeds vind ik deze prijs wel erg laag voor een "orginele, mooie, geen mankementen, altijd onderhouden door de zaak" 100cc zip. Maar goed, misschien is mijn perspectief wat krom haha.

Edit: Wat ik er nu wel bij krijg te horen is dat de elektra start het niet doet, en er een nieuwe startmotor in moet. Ik heb al eens eerder een scooter gekocht waarbij de elektra start het niet deed & hele slechte ervaring mee. Bleek hele kabelboom te zijn.
 
Hier in de buurt rijdt er ook een Skipper met een 125 cc blok en een blauwe kentekenplaat.
Dat hoor je echt niet, en die dikke uitlaat valt ook niet op.
Post automatically merged:

Beste forum leden,

Recentelijk zat ik te zoeken naar iets "leuks & snels" maar ook redelijk daily. Ik kwam neer op een prachtige piaggo zip 100c 4 takt orgineel. De teller is ook orgineel, alles uit de fabriek omdat die zippies vroeger zo orgineel waren gemaakt. 25M blok dus ook.

Tevens vind ik wat vreemd. De prijs. Waarom is zijn vraagprijs maar 1450 voor zo een mooi ding?
Ik denk dat er een addertje onder het gras zit.

Verder kunnen jullie de beschrijving natuurlijk ook lezen.

https://link.marktplaats.nl/m200668...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Verkoper beweerd zelf monteur te zijn geweest & scooters koopt, opknapt en doorverkoopt. Daarom verteld hij mij ook dat hij het op de "monteur style" aanpakt en alles zeer netjes afhandeld. Daardoor is de Ducati geel cdi ook niet doorgezaagd b.v.
Hij is perfect, maarrrr de startmotor is defect.
Zie je ook vaak in advertenties : "rijdt goed, start niet".
 
Het is altijd een risico om een tweedehands scooter te kopen zelfs bij een ´ erkend bedrijf´.
Als je er verstand van hebt valt het mee , zelf koop ik vaak bewust een scooter waar wat mee aan de hand is voor weinig en koop er dan de nieuwe benodigde onderdelen voor er bij.
Deze haal ik dan uit elkaar om te zien wat goed is en wat niet en bouw zo weer een goede scooter op.
Zo weet ik ook hoe het in elkaar zit en of alles wel goed vast zit en dergelijke en het scheelt geld,
en als bonus geeft het een trots gevoel als je een scooter goed heb gekregen na hoe die er eerder bij stond.

Trouwens wel apart dat die zip 1450 Euro kost wat al niet goedkoop is dat de startmotor niet werkt,
zo zou ik geen scooter durven verkopen voor zon hoge prijs, dan moet alles wel 100% in orde zijn.
 
Hier in de buurt rijdt er ook een Skipper met een 125 cc blok en een blauwe kentekenplaat.
Dat hoor je echt niet, en die dikke uitlaat valt ook niet op.
Post automatically merged:


Hij is perfect, maarrrr de startmotor is defect.
Zie je ook vaak in advertenties : "rijdt goed, start niet".
Rijdend weg gezet. Oke, ten eerste geloof ik je niet, want dan zet je hem niet weg. Maar dan nog, zegt dat nog niets. Kan nog steeds helemaal total loss zijn.
Rijd goed, maar start nu niet, zie je inderdaad ook wel eens. Nee, rijd helemaal niet goed, want hij rijd niet.
Het is maar een klein probleempje! (zag laatst iemand die letterlijk zei dat het aan de bougie lag) o_O Oke, als het zo simpel is, waarom los je het dan niet gewoon even op, en verkoop je hem voor een veel betere prijs?

Nee, wat dat betreft geloof ik echt niets meer van wat verkopers zeggen. Ik beoordeel het zelf met de foto's, en het gesprek, als het dan interessant lijkt ga ik een keer kijken. En dan nog, zelf kijken, wat ze zeggen trek ik me eigenlijk niets van aan.
Iedereen heeft altijd geweldige verhalen, ook vaak dingen zoals een nieuwe cilinder, nieuwe vario, vaak ook van dure merken natuurlijk. Tot je goed gaat kijken, of het een keer uit elkaar haalt, en dan zal je vaak zien dat dat juist de dingen zijn die versleten zijn.

Maar misschien heb ik vooral pech gehad, zou heel goed kunnen, ben wel een beetje een pechvogel. En een cynische lul. Maar in mijn ervaring zijn bijna al mijn scooter aankopen op die manier gegaan, op 1 of 2 na denk ik, van minimaal 20. Ik zoek dan ook wel altijd opknappers uit, dus dat helpt natuurlijk ook niet.

Startmotor vind ik dan eigenlijk wel net weer iets anders. Elektrische start interesseert me ook helemaal niets. Als hij maar loopt met 1-2 keer kicken. Keertje aan kicken is net zo makkelijk als elektrisch starten.
Maar ja, als je dan voor iets van 30-50 euro gewoon kan zeggen dat hij perfect is, zou ik er waarschijnlijk ook wel een nieuw startmotortje op zetten.

1 van mijn hele goede aankopen was een viva met iets van 5000km, had wel wat werk nodig, had een aanrijding gehad. Wist niet eens dat hij zo weinig gelopen had toen ik hem kocht, maar zag wel dat hij behoorlijk netjes was, onder de laag stof etc.
Helemaal netjes gemaakt, accu was ook niet echt nodig, maar daar heb ik toch gewoon een nieuwe in gezet. Als je dan een nette scooter te koop zet voor een behoorlijke prijs, moet ook alles gewoon in orde zijn.

@Twinky De slechtste scooter ooit kwam bij mij van een erkend bedrijf af. Wel verkocht zonder garanties etc, opknapper, bla bla. Dus eerlijk is eerlijk. Maar dat is wel de slechtste scooter die ik ooit gekocht heb.
Ik haalde er hoe dan ook mijn geld wel uit qua onderdelen etc, daar zorg ik dan ook wel voor, maar dat was natuurlijk toch wel een teleurstelling. Was echt niets meer aan op te knappen, die was echt voor onderdelen.
Maar ik koop inderdaad ook eigenlijk alleen maar opknappers, ik vernieuw zelf toch bijna alles. Weet je inderdaad zelf dat het gewoon goed in elkaar zit. Precies mijn werkwijze.

Heel verhaal geworden :tearsofjoy:
 
Last edited:
Hier in de buurt rijdt er ook een Skipper met een 125 cc blok en een blauwe kentekenplaat.
Dat hoor je echt niet, en die dikke uitlaat valt ook niet op.
Skipper met een blauwe plaat, ja da's heel geloofwaardig. :sweatsmile:

Sowieso vind ik het vreemd dat er zoveel 'afgeronde' projectjes op MP staan. Allemaal met een gloednieuwe 70cc+, alleen nog effe afstellen en inrijden volgens de advertentie...
 
Skipper met een blauwe plaat, ja da's heel geloofwaardig. :sweatsmile:

Sowieso vind ik het vreemd dat er zoveel 'afgeronde' projectjes op MP staan. Allemaal met een gloednieuwe 70cc+, alleen nog effe afstellen en inrijden volgens de advertentie...
“Alleen even afstellen”.
Oftewel, ik krijg hem niet fatsoenlijk lopend.
 
Back
Top