verkeerde aankoop marktplaats, wat nu?

Roozzz2102

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en weet niet of er al een soortgelijke vraag is geweest.

Een week geleden heb ik een Baotian via marktplaats gekocht. Op het eerste oog leek de scooter geen mankementen te hebben en de eigenaar gaf aan dat hij kort geleden nog een grote beurt had gehad.

Na een paar dagen valt ineens het vermogen weg tijdens het rijden en blijft vervolgens op 23 km/u hangen. Ik ben met veel moeite thuis gekomen.
Ook hoorde ik iets rammelen (in de buurt van de vario?) en constateerde ik een lege achterband. Toen ik de scooter kocht liep hij mooi stationair, maar vanaf het moment dat het vermogen weg is gevallen, loopt hij eerst te hoog en dan weer te laag. Verder heb ik er helaas geen verstand van.

De scooter bleek over te zijn gezet van dochter op moeder, waardoor ik in eerste instantie niet de juiste tenaamstelling mee heb gekregen.
Inmiddels heb ik de juiste code binnen, maar heb de scooter nog niet overgeschreven vanwege bovenstaande problemen.

Graag zou ik hier wat advies in willen winnen.
Is het verstandig de scooter over te schrijven?
Is het verstandig de scooter te laten repareren?
Zou ik nog iets kunnen richting de verkoper?

Alvast bedankt!

P.s. reacties dat het dom is geweest deze scooter aan te schaffen kan ik me voorstellen, maar heb ik niets aan. Dus aub alleen advies.
 
Advertisement - register to remove this

Die 250 komt natuurlijk bovenop het aankopbedrag.
Als je hem niet laat repareren moet je toch het transport, kleppenstellen en onderzoekskosten betalen vrees ik.

Even verder opgeteld:
Koppeling 40 euro
Band 25 euro
Snaar 10 euro
Bougie 5 euro
2 werkplaats uren 100 euro minstens en dan nog transport 80 euro.

U heeft "te snel gespeeld". Een van de forumleden had het vast wel voordeliger gekund.
 
Die 250 komt natuurlijk bovenop het aankopbedrag.
Persoonlijk reken ik niet zo.
Ik tel bedragen niet op.
Scooter rijden kost nou eenmaal geld.
Mijn redernatie: Aanschaf ben je kwijt en zie je nooit meer terug, reparatie/onderhoud idem dito...
Conclusie: Lekker blijven rijden met wat je hebt of verkopen en het "verlies" nemen...
Als je hem niet laat repareren moet je toch het transport, kleppenstellen en onderzoekskosten betalen vrees ik.
Mee eens...
U heeft "te snel gespeeld". Een van de forumleden had het vast wel voordeliger gekund.
Moet je wel de leden persoonlijk kennen en deze moeten ook nog eens in de buurt wonen... :smirk:
 
Het valt best mee met die "chinese rommel".
Als ik zie dat er voor een roestige, afgetrapte Mio uit 2007 vlot 650 euro wordt betaald. En ik vraag voor een volledig nagekeken Grande Retro zonder roest 450, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Het blijft altijd een momentopname. Wat vandaag goed loopt kan morgen een mankement hebben. Dan kom je gewoon even langs en zoeken we een eerlijke oplossing.

In dit geval vind ik wel dat het tenaamstellen slordig is gebeurt. Van beide partijen.


Ik zou het er niet voor uit geven.. Paar jaar geleden in de buurt van een bedrijf een peugeot kisbee gekocht uit 2011.. Waarvan wel wat moet opknappen. Maar ben wel blij met het ding waarvan ik weet wat ik heb staan.
Voor een grande retro zou ik dat nooit betalen.
Post automatically merged:

Zojuist een telefoontje gehad van de scooterzaak.

De koppeling achter is stuk, de kleppen stonden te strak, de bougie, v-snaar en achterband moeten vervangen worden,
De kosten hiervoor zijn, inclusief transport en diagnose stellen, 250 euro.
Ik denk er dit weekend nog over na of ik hem laat maken of niet.

Heb in mijn kisbee ook minstens 700 euro aan materiaal in zitten.. Van een scooter die wat afgetrapt is heb je altijd een hoge rekening van, geen andere is daarop een uitzondering. Ga je voor een andere 2ehandse, dan zit je weer op het zelfde noodlot te wachten.
Wil je ongestoord kunnen scooteren kan je beter voor een nieuwe kijken. Ben nog nooit een tweede handse tegen gekomen die 100% naar wens was.
Post automatically merged:

Op de achterband na is dit ook allemaal best makkelijk zelf te doen. Ik weet niet of je hier de kennis voor hebt of iemand kent die het kan doen? Scheelt je zo honderd euro

Als je niet om de velgen geeft is de achterband ook wel te doen zelf.. Maar heb je echt mooie goed uitziende velgen, beter via een automaat doen.
 
Last edited:
Die 250 komt natuurlijk bovenop het aankopbedrag.
Als je hem niet laat repareren moet je toch het transport, kleppenstellen en onderzoekskosten betalen vrees ik.

Even verder opgeteld:
Koppeling 40 euro
Band 25 euro
Snaar 10 euro
Bougie 5 euro
2 werkplaats uren 100 euro minstens en dan nog transport 80 euro.

U heeft "te snel gespeeld". Een van de forumleden had het vast wel voordeliger gekund.
Dat is een aanname, en daar heeft hij niets aan.
 
Als je niet om de velgen geeft is de achterband ook wel te doen zelf.. Maar heb je echt mooie goed uitziende velgen, beter via een automaat doen.
Ja het is ook wel zelf te doen. Maar wat vragen ze ervoor 20 euro om het te vervangen? Dat vind ik het wel waard aangezien het niet echt makkelijk zelf te doen is. Scheelt ook een uurtje of 2 aan lomp geweld en irritaties.

Koppeling, bougie, vsnaar etc is in iets meer dan een half uur gedaan en heb je geen bandenlichter voor nodig
 
Persoonlijk reken ik niet zo.
Ik tel bedragen niet op.
Scooter rijden kost nou eenmaal geld.
Mijn redernatie: Aanschaf ben je kwijt en zie je nooit meer terug, reparatie/onderhoud idem dito...
Conclusie: Lekker blijven rijden met wat je hebt of verkopen en het "verlies" nemen...

Mee eens...

Moet je wel de leden persoonlijk kennen en deze moeten ook nog eens in de buurt wonen... :smirk:
Tja, vragen kost niks.
 
Ja het is ook wel zelf te doen. Maar wat vragen ze ervoor 20 euro om het te vervangen? Dat vind ik het wel waard aangezien het niet echt makkelijk zelf te doen is. Scheelt ook een uurtje of 2 aan lomp geweld en irritaties.

Koppeling, bougie, vsnaar etc is in iets meer dan een half uur gedaan en heb je geen bandenlichter voor nodig

Valt allemaal wel mee. Gewoon de rand van de band eraf drukken van de velg. Die moeten beiden in het midden zitten, daar is de velg dieper en zou je dus meer ruimte moeten hebben om de band eraf te krijgen..

Daarnaast goed het rubber van de band met een glijdend goedje in smeren. Rest is gewoon geduld en techniek van de banden lepels gebruiken.

Mij is het overigens ook gewoon gelukt.. Dan moet jij het ook wel kunnen.
 
Dat is een aanname, en daar heeft hij niets aan.
Het is eerder een welgemeende waarschuwing.
Uit de opmerking " ik weet nog niet of ik hem laat maken" ligt besloten dat het nog vrijblijvend is.
Ik probeer aan te geven dat bepaalde werkzaamheden al gedaan zijn. En daar hangt een prijskaartje aan.
 
Ja het is ook wel zelf te doen. Maar wat vragen ze ervoor 20 euro om het te vervangen? Dat vind ik het wel waard aangezien het niet echt makkelijk zelf te doen is. Scheelt ook een uurtje of 2 aan lomp geweld en irritaties.

Koppeling, bougie, vsnaar etc is in iets meer dan een half uur gedaan en heb je geen bandenlichter voor nodig

Bij mijn dealer ben ik er ongeveer 10 euro kwijt als ik zelf de band aanlever die ik erop wil hebben.
Vroeger zocht ik altijd een band uit bij de dealer.. Alleen hun hebben alleen maar banden die prijs / `kwaliteit` hebben.. En vaker zijn dit toch goedkopere banden die niet super grip hebben.. Zoals de Power one die ik al eens er onder hebt gehad.
Post automatically merged:

Je moet eigenlijk bij zo'n bandenklus ook velg beschermers gebruiken . Zitten 2 in een set .
En zoals eurokit zegt banden goed insmeren met banden vet.

Die velg beschermers werken niet zo goed vind ik.. Ze zitten altijd op de verkeerde plek wanneer je ze nodig hebt.

Er zijn banden lepels te krijgen die een soort coating erom hebben zitten.. Zou eerder zoiets aan raden.
 
Back
Top