Piaggo zip benzine in luchtfilter

Hallo,

Zoals de titel al zegt heb ik na een stukje rijden telkens benzine in mijn luchtfilter. Iemand een idee wat dit nou is?

Het gaat om een piaggo zip uit 2014 4t 2v
 
Advertisement - register to remove this

hoe rijdt ie verder?
een viertakt hoort die benzine (zeker niet zo ver) terug te blazen, ik denk dat A) je kleptiming niet klopt of B) je inlaatklep niet goed meer sluit (te weinig/negatieve speling?)
 
Tenzij de motor een te hoge onderdruk creeert in de aanzuigslang/filterhuis agv een vervuild of nat luchtfilter.

Heb je het luchtfilter al eens bekeken?
da's wel een kip-ei verhaal zeg.. heb je dat wel eens gehad? en liep ie dan nog?!

en hij zegt dat z'n luchtfilter nat is, hoe weet ie dat zonder het te bekijken?
 
denk dat je een kapotte vlotternaald hebt.
Hoe kan ik zien of ik een kapotte vlotternaald heb? Is dat tezien aan de naald zelf?
Post automatically merged:

Tenzij de motor een te hoge onderdruk creeert in de aanzuigslang/filterhuis agv een vervuild of nat luchtfilter.

Heb je het luchtfilter al eens bekeken?
Luchtfilter is doorweekt met benzine, daardoor is die nat. Heb er een nieuwe luchtfilter ingezet maar het probleem blijft
Post automatically merged:

hoe rijdt ie verder?
een viertakt hoort die benzine (zeker niet zo ver) terug te blazen, ik denk dat A) je kleptiming niet klopt of B) je inlaatklep niet goed meer sluit (te weinig/negatieve speling?)
De scooter stottert als die koud is. Ik heb hem gekocht met een begrenzer. Zou het hieraan kunnen liggen? Misschien teveel benzine als je de begrenzer indrukt? Kleptiming klopt. Inlaatklep ook. Sluit goed en normale speling
 
een kapotte vlotternaald lekt en resulteert in een overlopende vlotterkamer en verzuipen (dus afslaan) bij stationair.
na demontage evt. te zien aan een "deuk" of groefjes in het rubberen puntje ervan.
 
Heb meerdere dingen geprobeerd, cabrateur volledig schoongemaakt wat niet hielp vlotternaald was ook goed. Er kwam ook heel wat spul uit de slang die vanaf de kleppendeksel naar het luchtfilter gaat ( olie maar rook naar benzine? Was ook te dun voor alleen maar olie). Heb deze slang los gekoppeld van het luchtfilterhuis. Benzineprobleem was een stuk minder ? Dit omdat dus deels ook spul via deze slang in het lichtfilter terecht kwam. Wel merkte ik dat als ik de scooter naar me toe trok dat er benzine uit het benzinekraantje kwam terwijl de scooter uitstond, Deze ook vervangen en de scooter weer naar me toe getrokken terwijl die uitstond. Nogsteeds komt er benzine uit het benzinekraantje en loopt dan naar het luchtfilter toe maar dit alleen nog maar in extreme toestand wanneer de scooter bijna rechtop staat op zijn achterwiel
 
Er kwam ook heel wat spul uit de slang die vanaf de kleppendeksel naar het luchtfilter gaat (
Dit is je carterontluchting , als hier overmatig damp ( kan olie vermengd met benz damp zijn ) komt , zou ik even de compressie meten .
Het euvel kan wezen , dat je teveel druk hebt in je carter , door versleten zuigerveren/cilinder , en dat dat naar je lucht filter wordt geblazen .
 
Back
Top