Piaggo zip iget ratelgeluid

Timon13

New Member
Goeiedag, ik heb een piaggo zip iget uit 2019. Hieronder zit een mallosi ecu, mallosi multivar, 7.5g rollen en een zwaardere drukveer. Hij is een paar dagen geleden teruggekomen van een onderhoud beurt maar het geluid is er nog steeds. Dit geluid heb ik alleen als ik boven de 50 rijdt ( 60 op teller is Max). Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe ik dit oplos?

Hier een video van het geluid:

 
Advertisement - register to remove this

Goeiedag, ik heb een piaggo zip iget uit 2019. Hieronder zit een mallosi ecu, mallosi multivar, 7.5g rollen en een zwaardere drukveer. Hij is een paar dagen geleden teruggekomen van een onderhoud beurt maar het geluid is er nog steeds. Dit geluid heb ik alleen als ik boven de 50 rijdt ( 60 op teller is Max). Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe ik dit oplos?

Hier een video van het geluid:

is dit niet gewoon de koelvin die je harder hoort doordat die meer toeren maakt door de ecu?
 
Goeiedag, ik heb een piaggo zip iget uit 2019. Hieronder zit een mallosi ecu, mallosi multivar, 7.5g rollen en een zwaardere drukveer. Hij is een paar dagen geleden teruggekomen van een onderhoud beurt maar het geluid is er nog steeds. Dit geluid heb ik alleen als ik boven de 50 rijdt ( 60 op teller is Max). Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe ik dit oplos?

Hier een video van het geluid:

Ik heb precies dit zelfde geluid met dezelfde setup maar geen idee wat dit kan zijn, zoals je zegt na een onderhoudsbeurt te hebben gehad verdwijnt het niet dat heb ik ook.
Als ik mijn gas los laat is het geratel ook gelijk verdwenen en het lijkt met dit koude weer nog erger te worden.
Ik heb geen gevoel dat ik vermogen verlies, scooter start verder ook zonder problemen of rare bijgeluiden.
 
Wil je er over praten?
:D
waar over praten? begrijp me niet verkeerd hoor, die euro 5 injectie scooter zijn super voor gewoon dagelijks gebruik. Ze zijn super zuinig, milieuvriendelijk en redelijk wening onderhoud. Maar nu zie ik dus allemaal die euro 5 scooter kopen en dan komen ze hier om ze harder te laten gaan.

Er zitten 20 verschillende begrenzingen op en wil je hem dan toch opvoeren dan betaal je de hoofdprijs en gaan ze nog steeds kei langzaam. Dus als je gewoon een betrouwbare scooter wil koop dan de Euro 5 Injectie wil je snel gaan koop dan een 2t of als je toch 4t wilt dan een ouder model met carburateur. Maar ja dat is althans mijn mening...
 
Ah zo!
Goed om te horen dat je ook wel positieve kanten van een injectie scooter ziet. Want ik vind het wel wat waard dat ze zo schoon zijn geworden en zuinig zijn. En inderdaad, voor een snellere ECU moet je aardig wat neertellen. De oude zip was heel erg makkelijk om op te voeren, makkelijker nog dan de Honda's cd 50 en ss50 destijds.
Het is jammer dat de ECU's die er zijn zo weinig tot niets aangepast kunnen worden, want wanneer dat kan leer je ook meer van de huidige techniek. Ik heb voor veel geld en nog meer tijd een instelbare ECU op mijn zip geknutseld, en ik kan volop experimenteren met een andere cilinderinhoud, vervroeging van ontsteking en injectie tijden. Na deze investering geniet ik wel van de mogelijkheden die het oplevert.
Dat was mijn tegengas. Groetjes,
Jeroen
 
Back
Top