Piaggo zip 4t v2 vermogens verlies

Nilliboy

Member
Hallo,
Ik heb al 3 maanden last van een scooter die vermogens verlies heeft. 3 maanden gelden reed mijn scooter nog 70 en trok goed op en door tot de 70. Dit werd afgelopen 3 maanden steeds minder tot nu rij hij 54 Max en hapert koud. Als ie warm word trekt ie beter op maar hij maakt niet genoeg toeren.
Setup
82 sproeier
Rollen 6,5 gram polini
Witte drukveer mallosi
V snaar polini
vario gelijders, bus en vario mallosi
Luchtschroef 2 slagen open
Jm tuning uitlaat met demper
Kleppen zijn gesteld cabrateur schoon gemaakt luchtfilter element schoongemaakt en luchtwfilderhuis schoon gemaak. Heb een groten onderhoudsbeurt gedaan. Alleen de bougie was zwart toen ik deze. Wilde vervangen.
Weet iemand hoe ik het vermogens verlies moet oplossen ?
 
Advertisement - register to remove this

compressie tekort geeft als eerste startproblemen en slecht optrekken vanuit lage toeren*. daar hoor ik je niet over, of speelt dat ook?
*omdat compressie dan het meeste tijd heeft om weg te lekken.
 
compressie tekort geeft als eerste startproblemen en slecht optrekken vanuit lage toeren*. daar hoor ik je niet over, of speelt dat ook?
*omdat compressie dan het meeste tijd heeft om weg te lekken.
Als mijn scooter koud is trekt ie ongelofelijk traag op. Na 5 min rijden rijd ie goed. Stratproblemen heb ik geen last van. Ik zag laatst wel dat mijn Gasnaald krom is. Heb nieuwe cabrateur erop gedaan precies dezelfde problemen
 
dus die kromme gasnaald is niet meer van toepassing.
koud slecht optrekken is normaal, bij zowat elke scooter.
weet je of je vaak olie moet bijvullen? olieverbruik, zwarte bougie.. (wat Trabiarie al zei)
je hèbt geen luchtschroef bij een viertakt, dat is een mengselschroef. je zòu 'm eens een kwart of een half verder open kunnen draaien, dan heb je "onderin" iets rijker mengsel. (die van m'n Kymco staat nog op 3, waar ik 'm van de zomer op heb gezet, maar eigenlijk wil die nu ook weer 3,25..)
 
dus die kromme gasnaald is niet meer van toepassing.
koud slecht optrekken is normaal, bij zowat elke scooter.
weet je of je vaak olie moet bijvullen? olieverbruik, zwarte bougie.. (wat Trabiarie al zei)
je hèbt geen luchtschroef bij een viertakt, dat is een mengselschroef. je zòu 'm eens een kwart of een half verder open kunnen draaien, dan heb je "onderin" iets rijker mengsel. (die van m'n Kymco staat nog op 3, waar ik 'm van de zomer op heb gezet, maar eigenlijk wil die nu ook weer 3,25..)
bougie er net weer uit pik zwart. Dus mengelschroef iets meer open zette.
 
Bedoel je naar binnen duwen en naar buiten , of in de draai richting ? In de draairichting , een klein beetje is normaal , is de speling tussen de diverse tandwielen , maar na een kleine speling , moet het achterwiel wel mee draaien . Naar binnen en buiten is niet goed , dit is speling op je lagers
 
Zou eerst het deksel er eens afhalen , misschien ben je al klaar met een set nieuwe lagers . Zit er wel olie in de tandwielkast ?
Vervang ik om de 5000 kilometer
Post automatically merged:

Zou eerst het deksel er eens afhalen , misschien ben je al klaar met een set nieuwe lagers . Zit er wel olie in de tandwielkast ?
Zou de speling op de vertanding de problemen kunnen veroorzaken die ik heb. Slecht optrekken en niet doortrekken tot zijn top. Hoe warmer hij word hoe beter hij gaat rijden. In de ochtend komt ie nie vooruit en hoe warmer die word hoe beter hij gaat optrekken alleen de top gaat niet harder dan 54
 
Last edited:
Kan het filmpje moeilijk beoordeelden maar volgens mij heb je enkel horizontale speling. Ook het euvel is moeilijk te beoordelen in een tekst maar lijkt me niet een vertandingsprobleem.
Doet de choke zijn werk nog gewoon?
 
Back
Top