Piaggo zip 4t houdt in en stottert.

Sharad

New Member
Goedeavond,
Ik heb een probleem met mijn piaggo zip 4t 2017. Als vol gas geeft rijdt die heel traag voelt alsof hij inhoud hij stottert en wilt niet vooruit gaan maar gaat toch een beetje vooruit wanneer ik een klein beetje gas geeft gaat die wel vooruit maar heel traag en rustig het snelste wat ik dat kan rijden is 40 hij reed eerst makkelijk over de 60 met een goeie snelle optrek als de scooter warm is hoor je ook wanneer je vol gas geeft allemaal plofjes en komt er vuur uit de uitlaat maar hij vertraagd dan heel erg. Ik heb een kleine onderhoudspakket geïnstalleerd daar zat in.
-verse olie
-nieuwe vertandingsolie
-nieuwe bougie
-nieuwe luchtfilter
-nieuwe oliefilter
-nieuwe V-snaar
En ik heb een nieuwe cdi erin gezet sinds toen rijdt me scooter heel erg slecht hij wilt niet meer vol gas gaan enzovoor wat heb ik al geprobeerd om het op te lossen
-bougi verwisseld
-V-snaar verwisseld
-cabrateur schoongemaakt
-begrenzer van een vriend erin gezet maar hij blijft zo haperend inhouden rijden ik weet nu niet wat er aan de hand is. Heb het zelf niet kunnen vinden en met wat vrienden die wat van scooters weten oom gekeken en niks kunnen vinden.
Met deze link heb ik even een video gemaakt zo dat u ook kan horen en kan zien wat er aan de hand is.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een compressie meter om een keer de compressie te meten , sluit je een lekke klep , aangaande het vuur en ploffen uit de uitlaat , ook uit.
Dat je licht alleen brand als de motor draait is normaal , die krijgt dan spanning uit je stator , of je accu moet zo dood zijn , dat deze alleen spanning krijgt via de regelaar , als de motor loopt. Meet je accu spanning eens na een tijd stilstaan . En ook je cdi krijgt geen spanning uit je accu , maar uit een ontsteking's spoel op de stator , tenzij het een dc cdi is . Een cdi staat dus als het ware buiten de accu spanning , daarom loopt je scooter ook zonder accu. ( als het een cdi is zoals je aangeeft )
 
Heb je een compressie meter om een keer de compressie te meten , sluit je een lekke klep , aangaande het vuur en ploffen uit de uitlaat , ook uit.
Dat je licht alleen brand als de motor draait is normaal , die krijgt dan spanning uit je stator , of je accu moet zo dood zijn , dat deze alleen spanning krijgt via de regelaar , als de motor loopt. Meet je accu spanning eens na een tijd stilstaan . En ook je cdi krijgt geen spanning uit je accu , maar uit een ontsteking's spoel op de stator , tenzij het een dc cdi is . Een cdi staat dus als het ware buiten de accu spanning , daarom loopt je scooter ook zonder accu. ( als het een cdi is zoals je aangeeft )
Ik heb gisteren mijn accu uitgemeten was nog goed 12.7 gisteren toen die goed reed deed de begrenzer het ook perfect dus ik denk geen storing in de begrenzer. Vanochtend toen ik wou vertrekken kreeg ik weer de zelfde probleem als altijd.
 
Doet je licht het nu ook weer ? En dan zou ik toch even voor alle zekerheid de compressie meten.
Ik dacht gisteren al : andere sproeier......ja, het zal wel !
Dat kan nooit 't probleem geweest zijn. De kleppen en de compressie ook niet.
Al heb je nog maar de helft van de compressie en zijn je kleppen totaal verlopen, dan valt je licht niet uit en gaat je cdi niet gek doen.
Dit lijkt mij echt een slijtplek in de draadboom waar draden bloot liggen en sluiting maken. Of, de spanningsregelaar.
Sharad's licht brandde trouwens wel maar alleen als de motor liep....
Dan heb je dus ergens een probleem in de draadboom of elektronica.
Denk je ook niet ?
Post automatically merged:

Ik dacht gisteren al : andere sproeier......ja, het zal wel !
Dat kan nooit 't probleem geweest zijn. De kleppen en de compressie ook niet.
Al heb je nog maar de helft van de compressie en zijn je kleppen totaal verlopen, dan valt je licht niet uit en gaat je cdi niet gek doen.
Dit lijkt mij echt een slijtplek in de draadboom waar draden bloot liggen en sluiting maken. Of, de spanningsregelaar.
Sharad's licht brandde trouwens wel maar alleen als de motor liep....
Dan heb je dus ergens een probleem in de draadboom of elektronica.
Denk je ook niet ?
De bougie-kabel kan trouwens ook voor veel ellende zorgen.
Een paar weken terug hadden we iemand waarbij de vonkjes zichtbaar oversprongen van de bougie-kabel naar het frame bij draaiende motor.
 
Het ligt er aan of de verlichting door de accu of stator gevoed wordt , of hij alleen brand met lopende motor , dit heeft Sharad nog niet gemeld.
Ook zou je eens je stator door kunnen meten , ook om deze uit te sluiten .
 
Het ligt er aan of de verlichting door de accu of stator gevoed wordt , of hij alleen brand met lopende motor , dit heeft Sharad nog niet gemeld.
Ook zou je eens je stator door kunnen meten , ook om deze uit te sluiten .
Hij gaf van de week aan dat zijn licht normaal gaat branden als hij het contact aanzet. ( en dat het licht dan pas aanging als hij gestart was )
Zoals bijna alle scooters tegenwoordig.
Ik heb nog een 2015 lichtschakelaar op mijn Kymco kunnen zetten, die dat vanaf 2016 ook niet meer hadden.
Als de schakelaar op ' aan ' staat en ik zet het contact aan, gaat de stadsverlichting branden.
als de motor dan gestart is, brand het dimlicht.
Dim - en grootlicht branden sowieso alleen bij draaiende motor, staat ook in de handleiding.
Blijkbaar zit er een schakeling in die grote stroomvreters als dim - en grootlicht uitschakelen als er stroom voor de startmotor en de bobine nodig is om te starten.
 
Dan zou hij ook een dc-cdi nodig hebben en geen cdi. Of zit er in de stator nog steeds een ontstekings spoel voor de bobine in dat bouwjaar?
Het zou als het een dc-cdi is ook kunnen liggen aan een te hoge laadspanning die daardoor de rest molt. Het is dus ook zaak te meten , hoeveel de motor bijlaadt met versneld stationair draaien . Dus meten over accu polen. Als die te hoog is zou de spannings regelaar stuk kunnen zijn.
 
Dan zou hij ook een dc-cdi nodig hebben en geen cdi. Of zit er in de stator nog steeds een ontstekings spoel voor de bobine in dat bouwjaar?
Het zou als het een dc-cdi is ook kunnen liggen aan een te hoge laadspanning die daardoor de rest molt. Het is dus ook zaak te meten , hoeveel de motor bijlaadt met versneld stationair draaien . Dus meten over accu polen. Als die te hoog is zou de spannings regelaar stuk kunnen zijn.
Ik weet niet hoe dat zit bij Piaggio.
Maar wat jij oppert, heb ik hem ook al allemaal aanbevolen.
" ach nee joh, het lag aan de sproeier, grotere in gezet......". En nu opeens toch weer,,,,?
Ik begin de indruk te krijgen dat meneer Sharad ons een beetje in het ootje neemt.
 
Ik weet niet hoe dat zit bij Piaggio.
Maar wat jij oppert, heb ik hem ook al allemaal aanbevolen.
" ach nee joh, het lag aan de sproeier, grotere in gezet......". En nu opeens toch weer,,,,?
Ik begin de indruk te krijgen dat meneer Sharad ons een beetje in het ootje neemt.
Post automatically merged:

Hallo,
Ik heb even niet meer op de scooter gereden gisteren even getest in de straat toen reed die nog goed. Daarna wil ik naar de winkel gaan met me scooter en merk ik dat het weer terug komt. Het begint er op te lijken wanneer die zin heeft rijdt die anders rijdt die niet. Ik had ook me richting aanwijzer aan gegeven en opeens knipperen ze aan bijde kanten heel snel wat ik normaal nooit had. Ik denk ook dat het een elektronisch probleem is. Het lijkt alsof een kabeltje of iets net contact maakt dat die dan goed rijd en wanneer die geen contact maakt niet goed rijdt. Maar dat weet ik niet zeker dat denk ik.
 
Back
Top