Piaggo zip 4t houdt in en stottert.

Sharad

New Member
Goedeavond,
Ik heb een probleem met mijn piaggo zip 4t 2017. Als vol gas geeft rijdt die heel traag voelt alsof hij inhoud hij stottert en wilt niet vooruit gaan maar gaat toch een beetje vooruit wanneer ik een klein beetje gas geeft gaat die wel vooruit maar heel traag en rustig het snelste wat ik dat kan rijden is 40 hij reed eerst makkelijk over de 60 met een goeie snelle optrek als de scooter warm is hoor je ook wanneer je vol gas geeft allemaal plofjes en komt er vuur uit de uitlaat maar hij vertraagd dan heel erg. Ik heb een kleine onderhoudspakket geïnstalleerd daar zat in.
-verse olie
-nieuwe vertandingsolie
-nieuwe bougie
-nieuwe luchtfilter
-nieuwe oliefilter
-nieuwe V-snaar
En ik heb een nieuwe cdi erin gezet sinds toen rijdt me scooter heel erg slecht hij wilt niet meer vol gas gaan enzovoor wat heb ik al geprobeerd om het op te lossen
-bougi verwisseld
-V-snaar verwisseld
-cabrateur schoongemaakt
-begrenzer van een vriend erin gezet maar hij blijft zo haperend inhouden rijden ik weet nu niet wat er aan de hand is. Heb het zelf niet kunnen vinden en met wat vrienden die wat van scooters weten oom gekeken en niks kunnen vinden.
Met deze link heb ik even een video gemaakt zo dat u ook kan horen en kan zien wat er aan de hand is.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

En als je nou je oude cdi er weer inzet? En even de kleppen controleren.
De oude cdi doet die precies het zelfde heb die van een vriend erin gezet maar doet ook nog steeds het zelfde en die cdi die nu bij mij zit die doet het bij die andere vriend gewoon perfect alleen de kleppen kan ik wel nog controleren wat denk u van te veel bezine? Of kan dat niet?
 
Natuurlijk kan dat , je moet eerst alles uitsluiten , en even de kleppen controleren , voordat je van alles loshaalt en later met nog meer problemen zit. Weet je wat voor maat sproeier er nu inzit , en heeft hij hiermee wel goed gelopen?
Ja nu zit er sproeier 75 in nooit aan gezeten heeft altijd goed gelopen naar mee.
 
ik heb nog even naar je filmje gekeken , rookt hij nu zo erg als je gas geeft , of lijkt dit op het filmpje zo?
Waar ik ook een beetje aan denk is : heb je een elektrische choke ? haal deze dan eens uit de carb en kijk of de naald naar beneden beweegt als je er spanning op zet ( kan gewoon via je accu) doet hij dat is de choke goed . Nu de choke weer monteren en de scooter starten en op de connector van de choke aan de kabelboom meten of je daar spanning hebt als de scooter loopt. Kan met een proeflampje of multimeter ( is wel een wissel spanning)
 
De uitlaat rook niet veel dat lijkt denk k zo op de video. Ik heb net met die choke getest die werkt perfect overal spanning gaat er goed uit en goed in.
Post automatically merged:

De uitlaat rook niet veel dat lijkt op de video. Ik heb net met die choke getest die werkt perfect overal spanning gaat er goed uit en goed in.
lk had trouwens ook een stukje zonder choke gereden toen deed die het goed maar na effetjes rijden kwam die weer terug hoe die het eerst deed.
 
Op het begin had ik dat als eerst nagekeken er loopt genoeg benzine uit de bezine slang de filter heb ik niet nagekeken maar het klinkt juist alsof die te veel bezine krijgt in plaats van te weinig.
 
Goedeavond,
Ik heb een probleem met mijn piaggo zip 4t 2017. Als vol gas geeft rijdt die heel traag voelt alsof hij inhoud hij stottert en wilt niet vooruit gaan maar gaat toch een beetje vooruit wanneer ik een klein beetje gas geeft gaat die wel vooruit maar heel traag en rustig het snelste wat ik dat kan rijden is 40 hij reed eerst makkelijk over de 60 met een goeie snelle optrek als de scooter warm is hoor je ook wanneer je vol gas geeft allemaal plofjes en komt er vuur uit de uitlaat maar hij vertraagd dan heel erg. Ik heb een kleine onderhoudspakket geïnstalleerd daar zat in.
-verse olie
-nieuwe vertandingsolie
-nieuwe bougie
-nieuwe luchtfilter
-nieuwe oliefilter
-nieuwe V-snaar
En ik heb een nieuwe cdi erin gezet sinds toen rijdt me scooter heel erg slecht hij wilt niet meer vol gas gaan enzovoor wat heb ik al geprobeerd om het op te lossen
-bougi verwisseld
-V-snaar verwisseld
-cabrateur schoongemaakt
-begrenzer van een vriend erin gezet maar hij blijft zo haperend inhouden rijden ik weet nu niet wat er aan de hand is. Heb het zelf niet kunnen vinden en met wat vrienden die wat van scooters weten oom gekeken en niks kunnen vinden.
Met deze link heb ik even een video gemaakt zo dat u ook kan horen en kan zien wat er aan de hand is.

Mvg
Ik heb precies het zelfde gehad, toen was het de cdi, was kapot.
 
Ik heb precies het zelfde gehad, toen was het de cdi, was kapot.
Ik heb al 3 verschillende cdi geprobeerd van vrienden allemaal het zelfde maar k heb mijn oude cdi wel aan een vriend gegeven om te testen en paar dagen daarna had hij prc dezelfde probleem als mij en we weten allebij niet wat het is of elektrische storing of iets?
 
Ik heb al 3 verschillende cdi geprobeerd van vrienden allemaal het zelfde maar k heb mijn oude cdi wel aan een vriend gegeven om te testen en paar dagen daarna had hij prc dezelfde probleem als mij en we weten allebij niet wat het is of elektrische storing of iets?
Maar voor je de cdi verving, was alles goed ?
Ik heb eens bij een Kymco 4t zonder de accu los te halen elktrische delen verwisseld.
Waarschijnlijk heb ik toen kortsluiting veroorzaakt en de cdi gemold.
Die deed echt exact wat jij nu beschrijft. Met een andere cdi was het weer goed.
Anders hopen dat de elektro-mannen hier je kunnen vertellen hoe je kunt checken of je ergens kortsluiting hebt.
 
Ja maar hij blijft het zelfde rijden en heb ook van 2 andere vrienden cdi geleend om te kijken maar is nog nooit het zelfde had eerst altijd een onbegrensde cdi erin maar die had ik eruit gehaald omdat ik dacht dat er een fout was in de cdi nu zit er een splinternieuwe cdi in die vriend van me had zaterdag die cd van mij erin geplaatst (die oude onbegrensde) en vandaag belt hij me dat hij het zelfde probleem heeft. Weet nu echt niet meer wat ik er mee moet doen.
 
Ja maar hij blijft het zelfde rijden en heb ook van 2 andere vrienden cdi geleend om te kijken maar is nog nooit het zelfde had eerst altijd een onbegrensde cdi erin maar die had ik eruit gehaald omdat ik dacht dat er een fout was in de cdi nu zit er een splinternieuwe cdi in die vriend van me had zaterdag die cd van mij erin geplaatst (die oude onbegrensde) en vandaag belt hij me dat hij het zelfde probleem heeft. Weet nu echt niet meer wat ik er mee moet doen.
Ik denk echt dat je een kortsluiting hebt, die je cdi's sloopt.
Misschien is het slim om je hele elektrische systeem door te laten meten. ( spanningsregelaar kapot of zo ? )
Is er ooit in je draadboom geknipt of is hij ergens door geschuurd ?
 
Ik denk echt dat je een kortsluiting hebt, die je cdi's sloopt.
Misschien is het slim om je hele elektrische systeem door te laten meten. ( spanningsregelaar kapot of zo ?)
Is er ooit in je draadboom geknipt of is hij ergens door geschuurd ?
Ja niet dat ik weet maar sinds u dit zegt denk ik ook eraan sinds vandaag doen me lichten het niet meer alleen als die aanstaat en mijn spanningsteller doet het ook niet meer bijna niks wat op electra werkt doet het niet meer maar ik dacht gewoon dat ik de accu niet goed had aangesloten.
 
Ja niet dat ik weet maar sinds u dit zegt denk ik ook eraan sinds vandaag doen me lichten het niet meer alleen als die aanstaat en mijn spanningsteller doet het ook niet meer bijna niks wat op electra werkt doet het niet meer maar ik dacht gewoon dat ik de accu niet goed had aangesloten.
Nou zeg, dit duidt toch wel op een probleem in de elektronica/draadboom.
Dat 1 voor 1 alle elektra uitvalt.
Advies :
Niet meer rijden of starten, eerst een elektro expert alles laten nakijken.
 
Ik zou eens beginnen met de accu, omdat je zei dat je licht pas brand als de motor gestart is.
Een oude accu kan sluiting maken maar een vrij nieuwe kan ook op die manier kapot zijn gegaan.
Ik weet niet hoe dat bij jouw brommer zit maar mijn Kymco heeft een dc-cdi, die pakt gelijkstroom van de accu.
 
Ik zou eens beginnen met de accu, omdat je zei dat je licht pas brand als de motor gestart is.
Een oude accu kan sluiting maken maar een vrij nieuwe kan ook op die manier kapot zijn gegaan.
Ik weet niet hoe dat bij jouw brommer zit maar mijn Kymco heeft een dc-cdi, die pakt gelijkstroom van de accu.
Ik heb het probleem gevonden de sproeier was te klein heb nu sproeier 85 erin zitten en rijdt perfect.
 
Back
Top