Sjors_i
New Member
Beste,
Ik heb een aantal vragen over mijn scooter die niet helemaal lekker loopt ( het is een opknap scooter die ik met een vriend heb gekocht)
Specs:
Piaggio zip 4takt - 2e eigenaar - 9000km
2010
4t2v
(99% helemaal standaard op luchtfilter en carb na)
Malossi luchtfilter)
Naraku carburateur
Nu heb ik een aantal probleempjes, toen ik de scooter kocht liep hij erg hoog stationair. De stationair schroef stond ook helemaal ingedraaid - ik dacht dat het een kwestie van carb schoonmaken en stationair schroef terugdraaien was - maar dit was niet zo. Ook lekt de benzinekraan. Ik heb geprobeerd een beetje teflon tape tussen de aansluiting te doen maar dit was niet het probleem - de “randjes” zodat hij beter klemt waar heel dun - hierdoor lekt hij denk ik. Ik wil er een nieuwe benzinekraan inzetten en dan is het (denk ik) opgelost.
Ook had ik een nieuwe benzineleiding gemonteerd (doorzichtig) - na het monteren merkte ik dat de benzine niet helemaal tot aan de carb kwam - hij trok niet genoeg vacuüm, toen ik een beetje remreiniger in de carb spoot en de lucht uit de leiding was had ik hier niet echt meer een probleem.
Nu het grote probleem: de scooter loopt niet lekker stationair - na het schoonmaken van de carb had ik iets gesloopt (erg domme fout) en had ik uiteindelijk een nieuwe carb gekocht - dit bleek goedkoper te zijn (naraku v.3)
Toen ik de oorspronkelijke carb openmaakte zat er een sproeier 80 in - dit hoort origineel 75 te zijn. Bij de nieuwe carb zat een sproeier 84, dus die is ook te groot.
Nu ik de nieuwe carb heb gemonteerd en hem probeer te starten gaat hij wel aan - mits je een beetje gas bijgeeft. Hij loopt dan even erg hoge toeren (ongeacht hoe de stationairschroef staat) en bouwt dan af en valt uit.
Mijn plan van aanpak is sproeier 78 monteren (aangezien ze origineel iets te arm staan van een vriend gehoord). En de kleppen evt te stellen, verder dacht ik dat het misschien valse lucht is, ik heb het spruitstuk vervangen en vloeibare pakking tussen de aansluiting gesmeerd - dit loste het niet op (misschien ergens anders valse lucht)?
Hebben jullie nog ideeën van wat het misschien zou kunnen zijn? (Mijn oplossingen raken een beetje op)
Elke hulp zou fijn zijn!
Sorry voor de lange lap tekst
Ik heb een aantal vragen over mijn scooter die niet helemaal lekker loopt ( het is een opknap scooter die ik met een vriend heb gekocht)
Specs:
Piaggio zip 4takt - 2e eigenaar - 9000km
2010
4t2v
(99% helemaal standaard op luchtfilter en carb na)
Malossi luchtfilter)
Naraku carburateur
Nu heb ik een aantal probleempjes, toen ik de scooter kocht liep hij erg hoog stationair. De stationair schroef stond ook helemaal ingedraaid - ik dacht dat het een kwestie van carb schoonmaken en stationair schroef terugdraaien was - maar dit was niet zo. Ook lekt de benzinekraan. Ik heb geprobeerd een beetje teflon tape tussen de aansluiting te doen maar dit was niet het probleem - de “randjes” zodat hij beter klemt waar heel dun - hierdoor lekt hij denk ik. Ik wil er een nieuwe benzinekraan inzetten en dan is het (denk ik) opgelost.
Ook had ik een nieuwe benzineleiding gemonteerd (doorzichtig) - na het monteren merkte ik dat de benzine niet helemaal tot aan de carb kwam - hij trok niet genoeg vacuüm, toen ik een beetje remreiniger in de carb spoot en de lucht uit de leiding was had ik hier niet echt meer een probleem.
Nu het grote probleem: de scooter loopt niet lekker stationair - na het schoonmaken van de carb had ik iets gesloopt (erg domme fout) en had ik uiteindelijk een nieuwe carb gekocht - dit bleek goedkoper te zijn (naraku v.3)
Toen ik de oorspronkelijke carb openmaakte zat er een sproeier 80 in - dit hoort origineel 75 te zijn. Bij de nieuwe carb zat een sproeier 84, dus die is ook te groot.
Nu ik de nieuwe carb heb gemonteerd en hem probeer te starten gaat hij wel aan - mits je een beetje gas bijgeeft. Hij loopt dan even erg hoge toeren (ongeacht hoe de stationairschroef staat) en bouwt dan af en valt uit.
Mijn plan van aanpak is sproeier 78 monteren (aangezien ze origineel iets te arm staan van een vriend gehoord). En de kleppen evt te stellen, verder dacht ik dat het misschien valse lucht is, ik heb het spruitstuk vervangen en vloeibare pakking tussen de aansluiting gesmeerd - dit loste het niet op (misschien ergens anders valse lucht)?
Hebben jullie nog ideeën van wat het misschien zou kunnen zijn? (Mijn oplossingen raken een beetje op)
Elke hulp zou fijn zijn!
Sorry voor de lange lap tekst