Piaggio zip - loopt niet 100% goed

Sjors_i

New Member
Beste,





Ik heb een aantal vragen over mijn scooter die niet helemaal lekker loopt ( het is een opknap scooter die ik met een vriend heb gekocht)





Specs:


Piaggio zip 4takt - 2e eigenaar - 9000km


2010


4t2v


(99% helemaal standaard op luchtfilter en carb na)


Malossi luchtfilter)


Naraku carburateur





Nu heb ik een aantal probleempjes, toen ik de scooter kocht liep hij erg hoog stationair. De stationair schroef stond ook helemaal ingedraaid - ik dacht dat het een kwestie van carb schoonmaken en stationair schroef terugdraaien was - maar dit was niet zo. Ook lekt de benzinekraan. Ik heb geprobeerd een beetje teflon tape tussen de aansluiting te doen maar dit was niet het probleem - de “randjes” zodat hij beter klemt waar heel dun - hierdoor lekt hij denk ik. Ik wil er een nieuwe benzinekraan inzetten en dan is het (denk ik) opgelost.





Ook had ik een nieuwe benzineleiding gemonteerd (doorzichtig) - na het monteren merkte ik dat de benzine niet helemaal tot aan de carb kwam - hij trok niet genoeg vacuüm, toen ik een beetje remreiniger in de carb spoot en de lucht uit de leiding was had ik hier niet echt meer een probleem.





Nu het grote probleem: de scooter loopt niet lekker stationair - na het schoonmaken van de carb had ik iets gesloopt (erg domme fout) en had ik uiteindelijk een nieuwe carb gekocht - dit bleek goedkoper te zijn (naraku v.3)





Toen ik de oorspronkelijke carb openmaakte zat er een sproeier 80 in - dit hoort origineel 75 te zijn. Bij de nieuwe carb zat een sproeier 84, dus die is ook te groot.





Nu ik de nieuwe carb heb gemonteerd en hem probeer te starten gaat hij wel aan - mits je een beetje gas bijgeeft. Hij loopt dan even erg hoge toeren (ongeacht hoe de stationairschroef staat) en bouwt dan af en valt uit.





Mijn plan van aanpak is sproeier 78 monteren (aangezien ze origineel iets te arm staan van een vriend gehoord). En de kleppen evt te stellen, verder dacht ik dat het misschien valse lucht is, ik heb het spruitstuk vervangen en vloeibare pakking tussen de aansluiting gesmeerd - dit loste het niet op (misschien ergens anders valse lucht)?





Hebben jullie nog ideeën van wat het misschien zou kunnen zijn? (Mijn oplossingen raken een beetje op)





Elke hulp zou fijn zijn!





Sorry voor de lange lap tekst :)
 
Advertisement - register to remove this

Je sproeiermaat kan van carburateur tot carburateur verschillen. Dus niet blindstaren op maat 78.

En over die benzineslang zou je ff aan het vacuum slangetje kunnen zuigen om zo de benzine er doorheen te krijgen
 
Je sproeiermaat kan van carburateur tot carburateur verschillen. Dus niet blindstaren op maat 78.

En over die benzineslang zou je ff aan het vacuum slangetje kunnen zuigen om zo de benzine er doorheen te krijgen
Welke sproeier zou er volgens jou in moeten? toen ik aan het vacuumslangetje zoog startte die niet, toen ik hem daarna weer aansloot startte hij prima en werkte de benzine toevoer ook goed. Het probleem nu is het slecht stationair lopen (hoge toeren en uitvallen)
 
Heb je naast de vloeibare pakking ook een normale pakking bij het spruitstuk?
Fix eerst die lekkende kraan maar eens. Mogelijk is het probleem dan al opgelost.
 
Heb je naast de vloeibare pakking ook een normale pakking bij het spruitstuk?
Fix eerst die lekkende kraan maar eens. Mogelijk is het probleem dan al opgelost.
Nee, dit heb ik niet. Ik heb een aardige laag vloeibare pakking gedaan, is dat niet genoeg?
 
Nee, dit heb ik niet. Ik heb een aardige laag vloeibare pakking gedaan, is dat niet genoeg?
Zou het zelf niet als primaire pakking gebruiken voor het spruitstuk. Gewoon een kartonnen pakking zoals vanaf fabriek zou mijn voorkeur zijn.
Als je toch onderdelen moet kopen zou ik die voor de zekerheid in het winkelmandje erbij doen.
 
Zou zeker doen wat Simsa zegt , orginele pakkingen , en het isolatie stuk tussen de carb en inlaat spruitstuk vervangen .
Dit euvel klinkt ook naar valse lucht , en zoals Bartj zegt niet blind staren op sproeier , ik rijdt met een gy6 het beste op 85 , dit verschilt echt per motor.
En waarom niet de scooter eerst een standaard beurt geven , olie verversen , kleppen stellen , lucht filter , benz filter en bougie vervangen.
Vergeet ook de vertandings olie niet. Ik had ook een imitatie carb gekocht , deze nooit goed afgesteld gekregen , daarna orginele keihin gekocht en was gelijk prima in orde. Dat hij even start komt misschien omdat hij in eerste instantie op de choke draait , die daarna afvalt en de stationair sproeier het moet overpakken. Bij mij is die dacht ik 35 maar weet ik niet meer zeker.
 
Zou zeker doen wat Simsa zegt , orginele pakkingen , en het isolatie stuk tussen de carb en inlaat spruitstuk vervangen .
Dit euvel klinkt ook naar valse lucht , en zoals Bartj zegt niet blind staren op sproeier , ik rijdt met een gy6 het beste op 85 , dit verschilt echt per motor.
En waarom niet de scooter eerst een standaard beurt geven , olie verversen , kleppen stellen , lucht filter , benz filter en bougie vervangen.
Vergeet ook de vertandings olie niet. Ik had ook een imitatie carb gekocht , deze nooit goed afgesteld gekregen , daarna orginele keihin gekocht en was gelijk prima in orde. Dat hij even start komt misschien omdat hij in eerste instantie op de choke draait , die daarna afvalt en de stationair sproeier het moet overpakken. Bij mij is die dacht ik 35 maar weet ik niet meer zeker.
dan zal ik een nieuw spruitstukpakking bestellen, bedankt voor de tip. Ik zal even kijken hoe hij dan loopt met de sproeier die er nu inzit. Luchtfilter is al vervangen, bougie ook (vergeten bij post te zetten sorry) kleppen zal ik ook nog even stellen. Ik zal even naar de choke kijken. Misschien toch maar voor een originele carb gaan.. bedankt voor de tips
Post automatically merged:

@Sparky Heb jij nog enige ideeën? jij had me vorige keer ook erg goed geholpen namelijk :)
 
Back
Top