Piaggio Zip Iget 2020 loopt langzaam

mikayyy

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een Zip Iget Snor E4 uit 2020. Ik heb hem net omgekeurd naar een brom door een Brom ECU, malossi multivar en 7.5 gram rollen erin te plaatsen. Het kilometer afstand is 6000km. Hij loopt nu 38-40 max op het teller en ik vind dit best wel raar omdat hij best wel 55 moet halen op het teller. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Weet iemand ervaring misschien wat er aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je kan de vario met een shim ring ertussen monteren zodat de snaar verder onder in komt.
Je hebt het over omgekeurd, je bedoelt omgebouwd/aangepast ?

 
Trekt ook traag op. Zou het mijn bougie, compressie, distributie ketting of gasklephuis zijn?
dat wou ik aan jou vragen want mijn glazen bol is een beetje mistig: hoe loopt ie verder, wat is de staat van onderhoud?
daar was ìk mee begonnen..
 
Je kan de vario met een shim ring ertussen monteren zodat de snaar verder onder in komt.
Je hebt het over omgekeurd, je bedoelt omgebouwd/aangepast ?

Juist ongebouwd door brom ecu, multivar en 7.5g rollen erin zetten.
Post automatically merged:

dat wou ik aan jou vragen want mijn glazen bol is een beetje mistig: hoe loopt ie verder, wat is de staat van onderhoud?
daar was ìk mee begonnen..
Het onderhoud is nu klaar maar hij loopt nog steeds langzaam (max 42 op het teller) en trekt langzaam op
 
wat deed ie vóór de ombouw? goed starten/ haalde wel rond de 30?
ik zou eens compressie meten: een snorversie is dermate geknepen dat ie makkelijk vervuilt/dichtkoolt.
 
Juist had gewoon een glade variobus erin en hij ging 30/32 kmh.
Post automatically merged:

Trekt ook traag op. Zou het mijn bougie, compressie, distributie ketting of gasklephuis kunnen zijn?
Zou het ook misschien een van deze onderdelen ook kunnen zijn of iets anders?
 
als jij zegt dat het onderhoud gedaan is niet toch?
edit: dan heb je kleppen gesteld dus heb je ook je nokkenastandwiel en ketting gezien, bougie vervangen.
je compressie is geen onderdeel, maar een resultaat van goede zuiger, -veren en goed werkende en sluitende kleppen.
weet je zeker dat er geen grotere injector op moet? (ik weet het niet, maar dacht zoiets gelezen te hebben)
 
Back
Top