dedon

New Member
Goedenavond,

Ik heb een Piaggio Zip IGET E4 2020 model. Ik heb de scooter exact een maand in bezit, en aan het begin was de topsnelheid 60, bergafwaarts zelfs 65/70. Ik ben de tweede eigenaar, en de scooter heeft 7700km gelopen.
Daarnaast heb ik laatst een paar onderdelen vervangen zoals: nieuwe V-snaar (ORIGINEEL), Luchtfilterbuis brom, 7,2 gram rollen Malossi (nu 6.5) en ook de olie vervangen, 10w40.
Nu gaat de scooter ipv 60km p/u, nu 50km p/u. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de 7,2 gram Malossi rollen laten verwisselen met de 6.5 omdat de scooter geen verschil maakte in topsnelheid. Er zit geen Malossi Multivar in trouwens.

Setup:

Blue Performance ECU ontgrenst
Malossi Rollen 6.5 gram
Luchtfilter buis Piaggio Brom

REST IS ALLEMAAL STANDAARD!
Heeft iemand hier raad mee? Ik hoor graag terug van jullie..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zou toch in de overbrenging zoeken, kijken of de snaar op de top van de vario komt en 7,5 gr erin.
Wordt. Er. Trouwens geen 5w40 aangeraden?
 
10w40 werkt blijkbaar beter tegen slijtage omdat het dikkere motorolie is. Hoe check ik trouwens of de snaar op de top van de vario komt? 7.5 gram wordt trouwens aangeraden met een malossi multivar maar ik heb dat er niet in..
 
Ik denk dat die lichtere rollen niet meehelpen. Wellicht zit er een storing in de ecu? Heb weleens gelezen dat die aftermarket ecu's problemen kunnen geven.
 
Ik denk dat die lichtere rollen niet meehelpen. Wellicht zit er een storing in de ecu? Heb weleens gelezen dat die aftermarket ecu's problemen kunnen geven.
De blue performance ecu's zijn sowieso niet de beste maar dat zou het toch niet kunnen zijn? Lichtere rollen had ik nu voor optrek omdat die top toch niet beter werd..
 
Back
Top