MALOSSI V-SNAAR X SPECIAL BELT | PIAGGIO / VESPA - KORT BLOK- Enig verschil op een IGET ZIP BROM E4?

RST2612

Member
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of de Malossi Vsnaar enig verschil zou hebben op een Zip E4 brom met een malossi multivar.

Mijn setup:
E4 brom ecu
Multivar
Witte drukveer
7.2 gr rollen
Piaggio V snaar

Brommer rijdt nu 49 gps en 54 teller.
Zou de Malossi vsnaar een stijging hebben in top dus wellicht 1 a 2 km en sneller optrekken?

Ik hoor graag het advies en of ik het zo moet laten is ook een optie.
Ik wil niet 54 gps overschrijden dus 52 a 53 gps is perfect. I
 
Advertisement - register to remove this

wat is het uitgangspunt? rij je nu met een oude, reeds gesleten of versleten snaar? (dan kan bijna elke nieuwe snaar al verbetering brengen)
ik denk dat specifiek deze snaar meer voor een opgevoerde scooter bedoeld is, maar misschien hebben andere er echte ervaring mee?
 
wat is het uitgangspunt? rij je nu met een oude, reeds gesleten of versleten snaar? (dan kan bijna elke nieuwe snaar al verbetering brengen)
ik denk dat specifiek deze snaar meer voor een opgevoerde scooter bedoeld is, maar misschien hebben andere er echte ervaring mee?
Hi, De huidige Vsnaar (Piaggio Origineel) is nieuw, bij de 7900 km had ik mijn brommer een beurt gegeven en heeft nu bijna 8300km opstaan.
 
hoe is het toerenverloop (draait hij erg rustig/zwaar op topsnelheid en stort in bij wind tegen/helling op? of brult ie daar makkelijk tegenin/op?)
 
hoe is het toerenverloop (draait hij erg rustig/zwaar op topsnelheid en stort in bij wind tegen/helling op? of brult ie daar makkelijk tegenin/op?)
Hij trekt gewoon sterk op en heeft geen last tegen helling op. Ik merk dat die snel trekt met de multivar.
 
ik vraag het omdat ik momenteel (met een Kymco Agility Euro 4) ook zoekende ben met een Power1 vario (voordeligere sport-vario dan malossi of polini) naar het juiste gewicht rollen: de lichtste van de meegeleverde 7,5 8,5 en 9,5 (dus de 7,5) waren al te zwaar reed net zo traag als standaard en liep op top erg rustig en stortte in zodra er een zuchtje wind stond of een stoeptegel omhoog stond.
Een goedkoop setje 6,7 lijkt nèt iets te licht: trekt goed op, maar gonst op top van de toeren, waarbij hij trouwens niet wijkt voor windkracht 4 pal tegen.
ik ga als volgende stap/test de 6,7 en 7,5 mixen en kijken wat dat oplevert.
misschien zou jij juist eens 7,5 kunnen proberen?
 
ik vraag het omdat ik momenteel (met een Kymco Agility Euro 4) ook zoekende ben met een Power1 vario (voordeligere sport-vario dan malossi of polini) naar het juiste gewicht rollen: de lichtste van de meegeleverde 7,5 8,5 en 9,5 (dus de 7,5) waren al te zwaar reed net zo traag als standaard en liep op top erg rustig en stortte in zodra er een zuchtje wind stond of een stoeptegel omhoog stond.
Een goedkoop setje 6,7 lijkt nèt iets te licht: trekt goed op, maar gonst op top van de toeren, waarbij hij trouwens niet wijkt voor windkracht 4 pal tegen.
ik ga als volgende stap/test de 6,7 en 7,5 mixen en kijken wat dat oplevert.
misschien zou jij juist eens 7,5 kunnen proberen?
Ja naja, ik weet al dat die met 7.5 1 a 2km harder gaat, maar trekkracht daalt. Dus dacht als die 7.2 met een Malossi vsnaar gecombineerd wellicht dezelfde uitslag zou kunnen halen.
Post automatically merged:

als je de juiste rollen wil vinden , kan je een test setje kopen , ik heb er 2 van Stage 6.
tevens zijn Malossi Vsnaren waardeloze snaren , beter Polini nemen.
Maar zou Polini vsnaar dan wel een verschil laten zien met mijn setup?
 
Ja naja, ik weet al dat die met 7.5 1 a 2km harder gaat, maar trekkracht daalt. Dus dacht als die 7.2 met een Malossi vsnaar gecombineerd wellicht dezelfde uitslag zou kunnen halen.
Post automatically merged:


Maar zou Polini vsnaar dan wel een verschil laten zien met mijn setup?
Nee, zelfs langzamer waarschijnlijk. Origineel is t beste. Heb je 7.5 geprobeerd dan? Lijkt me sterkt dat je trekkracht opmerkend minder word door 0.3gr
 
Gewoon een standaard snaar erop.
Malossi snaren zijn kut op snellere setups omdat ze keihard doorslippen. Daarom beter Polini of Stage6.
Maargoed aangezien je daar echt geen vermogenswinst mee pakt op deze setup of wat dan ook ten opzichte van een standaard nieuw snaartje is het gewoon geldverspilling
 
Nee, zelfs langzamer waarschijnlijk. Origineel is t beste. Heb je 7.5 geprobeerd dan? Lijkt me sterkt dat je trekkracht opmerkend minder word door 0.3gr
Naja zag het via JoeySchaar, maar nog niet geprobeerd tho. Wellicht in sep, dan laat ik er gelijk 7.5 gr rollen in stoppen tijdens een beurt.

Malossi rollen slijten toch snel, dus waarom ook niet gelijk nieuwe
 
ik heb ook mhr setup gehad dus praat geen onzin.malossi maakt de beste spullen.slippende snaar?snaar inrijden ook "warm" rijden en sterker drukveer monteren,problem solved.polini ceramic coating is ook slecht eet je snaar op.
Met nadruk op GEHAD, malossi snaren waren 10 jaar terug nog altijd de beste keus op de snelle setups. Inmiddels is dat heel anders. Je hoeft me niet te geloven natuurlijk maar zelfs de Delta Clutch van tegenwoordig is gewoon om te janken. Pak je die van 10jaar geleden dan heb je goud in handen. Maargoed Rank1 zal vast meer getest hebben dan ikzelf en Dennis van DDL gecombineerd op de testbank met en zonder blokkering dus vooral lekker Malossi snaren kopen en het raar vinden dat het niet goed draait
Post automatically merged:

Met nadruk op GEHAD, malossi snaren waren 10 jaar terug nog altijd de beste keus op de snelle setups. Inmiddels is dat heel anders. Je hoeft me niet te geloven natuurlijk maar zelfs de Delta Clutch van tegenwoordig is gewoon om te janken. Pak je die van 10jaar geleden dan heb je goud in handen. Maargoed Rank1 zal vast meer getest hebben dan ikzelf en Dennis van DDL gecombineerd op de testbank met en zonder blokkering dus vooral lekker Malossi snaren kopen en het raar vinden dat het niet goed draait
Polini keramische overrange vreet inderdaad snaren, weet je ook waarom die snaren vreet wijsneus?

Zou dat misschien komen door dat er een stuk minder slip is in heel de overbrenging? Voor op straat is dit inderdaad niet belangrijk maar als je op circuit rijd of sprints dan helpen alle beetjes en dan is een snaar van 6 tientjes of 2 snaren op een weekend niet echt een issue lijkt me
 
Ik heb laatst 7,5 g rollen gemonteerd icm de originele variobus + de Multivar in een Zip iget. Hij gaat daarmee toch 2 tot 3 km harder dan met 7,2 g rollen. Qua acceleratie maakt het voor mijn gevoel niet uit, snel wordt ie toch niet.

56 op de teller is het meeste wat ik er nu uitgeperst krijg icm een 5k km oude snaar.
 
Ja als je even mijn vorige bericht leest leg ik mijn "onzin" even uit. Koop nu maar een nieuwe overrange snaar ga ff rijden of op de testbank en doe dan hetzelfde eens met een Polini snaar. En dan kijken we of er verschil is op exact hetzelfde blok waar alleen een snaar is gewisseld
 
Ik heb laatst 7,5 g rollen gemonteerd icm de originele variobus + de Multivar in een Zip iget. Hij gaat daarmee toch 2 tot 3 km harder dan met 7,2 g rollen. Qua acceleratie maakt het voor mijn gevoel niet uit, snel wordt ie toch niet.

56 op de teller is het meeste wat ik er nu uitgeperst krijg icm een 5k km oude snaar.
Top, dit is wat ik nodig had. Ik zal eens kijken, want mijn Zippie gaat nu 49 GPS prima snelheid, maar ja als die met een ander grammage rollen ietsje harder kan, waarom niet. Maar qua toerenverloop, rijdt ie prima dan? Optrekken ook prima? Als je een helling op gaat bijv.
Post automatically merged:

Ik heb besloten om dan gewoon te blijven bij een Piaggio snaar en voor in de toekomst dan 7.5 gr rollen. Thanks allemaal!
 
Last edited:
Tsja, een 50cc iget is sowieso niet echt krachtig. Voor mijn gevoel verandert er buiten die paar kilometer extra niet veel met 7,5 gram rollen tov 7,2 gram rollen.
 
Tsja, een 50cc iget is sowieso niet echt krachtig. Voor mijn gevoel verandert er buiten die paar kilometer extra niet veel met 7,5 gram rollen tov 7,2 gram rollen.
Niet echt veel nee. Alleen merkte ik het wel lichtjes als ik steile heuvels opging(de limburgse variant). Bij de 7.5 gram rollen wilde het toerenverloop soms nog wel inkakken bij heel steile stukken wat ik niet had met de 7.2 gram rollen.

ik kan niet met zekerheid zeggen welke van de 2 sneller aanvoelde. Ik had bij de 7.2 gram rollen ook nog een malossi luchtfilterelement erbij gezet.
 
Niet echt veel nee. Alleen merkte ik het wel lichtjes als ik steile heuvels opging(de limburgse variant). Bij de 7.5 gram rollen wilde het toerenverloop soms nog wel inkakken bij heel steile stukken wat ik niet had met de 7.2 gram rollen.

ik kan niet met zekerheid zeggen welke van de 2 sneller aanvoelde. Ik had bij de 7.2 gram rollen ook nog een malossi luchtfilterelement erbij gezet.
Ik merk dat ie bij een steile heuvel met 7.2 gr rollen maar 40 gaat, optrekken doet die prima. Had eerder aangegeven, dat die tot zn top ging op steile heuvels, maar deed nooit vol gas.

We gaan eens kijken, hoe die presteert met 7.5 gr rollen
 
Back
Top