Piaggio zip - loopt perfect - start koud niet

Sjors_i

New Member
Beste,

piaggio zip
4t
+-9000km
Snor
Als opknapscooter gekocht.


Toen ik de scooter kocht liep hij heel hoog stationair, toen heb ik de carb helemaal schoongemaakt. (Toen ging er wat fout met de originele carb en heb toen een imi gekocht maar ik ben nu weer terug naar origineel)

Ik heb tot nu toe vervangen
Benzine slangen
Vacuum slang
Spruitstuk
Spruitstuk pakking (echte pakking niet vloeibaar)
Luchtfilter
Kleppen gesteld
Bougie vervangen
En aantal andere onderdelen maar dat is niet motorisch
(Sproeier 78 en 80 geprobeerd beide tzelfde probleem)

Nu is dus het probleem dat hij niet start als hij koud is, als ik dan een beetje remreiniger in de carb spuit gaat en blijft hij wel aan en als je m dan aan en na 15min weer wil aanzetten start die met 1 druk op de knop.

Alleen als die langer als 2 uur stil heeft gestaan start hij gewoon niet meer….

Ik heb de benzineslangen vervangen voor doorzichtige benzineslangen en hier zie ik soms (als ik hem wil starten als die koud is) dat de benzine niet helemaal tot aan de carb komt, maar soms komt het ook wel tot aan de carb.

Ik denk persoonlijk dat t probleem ligt in, hoe de benzineslang ligt, hij maakt een soortvan boogje naar boven (heb even op foto’s gekeken van andere scooters maar dit schijnt normaal te zijn) of ik denk dat hij niet genoeg vacuüm trekt om de benzine helemaal totaan de carb te trekken

Ik heb het spruitstuk al vervangen en rem reiniger hieromheen gespoten en toen verwisselde het toerental niet, dus hier trekt hij geen valse lucht.

Toen ik de scooter net had en hij nog zo hoog stationair liep, toen startte die wel altijd.

Dankjewel alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top