Piaggio zip 80cc 2v 2009

berdest

New Member
Hallo,

Ik heb een piaggio zip 80cc 2v,
Nieuwe stator
Nieuwe bougie
Nieuwe bougiedop
Nieuwe cdi nieuwe bougiekabel
Nieuwe cilinder 80cc topperformance
Nieuwe niet lekke kleppenkop
Meerdere carbarateurs getest

Hij vonkt, hij heeft compressie, kleppen staan op 0.10 0.10

Sproeier 82
Naraku nokkenas
Turbokit
Nieuwe spanningsregelaar

Na dit allemaal vervangen te hebben loopt hij nogsteeds niet stationair en met gas stotterd hij heel erg.

Hulp word gewaardeerd
 
Advertisement - register to remove this

Motor starten , en dan op de connector van de choke meten of daar spanning op staat . als hij koud is , start hij dan goed , en loopt hij dan versneld stationair voor 2/3 minuten ? En zakt hij dan af naar een lager toerental ? Carb goed afgesteld , als de motor warm is ?
sproeier lijkt mij eerder aan de kleine kant , voor een 80 cc
 
Motor starten , en dan op de connector van de choke meten of daar spanning op staat . als hij koud is , start hij dan goed , en loopt hij dan versneld stationair voor 2/3 minuten ? En zakt hij dan af naar een lager toerental ? Carb goed afgesteld , als de motor warm is ?
sproeier lijkt mij eerder aan de kleine kant , voor een 80 cc
Met sproeier 88 deed hij het nog slechter en de choke lijkt te niet te werken eigenlijk
 
Maar tussen 82 en 88 heb je nog meer maten , zou eens 84/85 proberen. Als de choke niet werkt , verzuipt hij op een bepaald moment , en ook stationair niet goed te krijgen . Dus eerst meten of er spanning op komt . Op de andere carb die je hebt geprobeerd , zat daar een choke op , of heb je hem over gezet ? Anders ook de choke demonteren , en op de accu proberen , plus en min maakt niet uit . Na ongeveer 2/3 min moet de naald uitschuiven . Op de carb sluit hij dan een verrijkings kanaal , die als hij open staat extra benz toevoegt aan je mengsel .
 
Die andere carb die ik heb gemonteerd had al een choke. Als ik hem nu koud start loopt hij hoog stationair voor 5 seconden en daarna valt hij uit als ik geen gas geef
 
Maar tussen 82 en 88 heb je nog meer maten , zou eens 84/85 proberen. Als de choke niet werkt , verzuipt hij op een bepaald moment , en ook stationair niet goed te krijgen . Dus eerst meten of er spanning op komt . Op de andere carb die je hebt geprobeerd , zat daar een choke op , of heb je hem over gezet ? Anders ook de choke demonteren , en op de accu proberen , plus en min maakt niet uit . Na ongeveer 2/3 min moet de naald uitschuiven . Op de carb sluit hij dan een verrijkings kanaal , die als hij open staat extra benz toevoegt aan je mengsel .
Hier op aanvullend ook de weerstand meten die voor je choke zit (vanuit de treeplank naar de choke).

Als je choke niet werkt zal je bougie ook pikzwart zijn omdat hij te rijk loopt. De bougie in werking duwt namelijk de naald in een verrijkingskanaal.
 
Ik heb nu alles goed op timing gezet hij rijd hetzelfde met luchtfilter erop en eraf
Post automatically merged:

sproeier 85 eerste 10 meter veel power en niet stotteren en daarna stotteren
Post automatically merged:

Net hele blok nagekeken ik zie niks verkeerds
 
Last edited:
Bougie is ook niet zwart
Post automatically merged:

Kan het een probleem zijn met mn vacuum ofzo?
Post automatically merged:

Hij loopt stationair nu wel goed
 
Last edited:
Ik lees op een ander forum dat als je nokkenas te vroeg staat, dat je op hoge toeren gaat ploffen etc. Dat is precies wat ik ook heb, hoe los ik dat op?
Post automatically merged:

Ik heb nu een naraku nokkenas , ik kan evt een standaard monteren om te testen
 

Attachments

  • IMG_0462.png
    IMG_0462.png
    442 KB · Views: 3
Dat is precies wat ik ook heb, hoe los ik dat op?
Door eerst te kijken of hij precies op tijd staat , met een gespannen ketting . En als dat niet het geval is , spanner los , en op tijd zetten . Let er dan altijd met monteren op , dat de kant van de ketting , waar de ketting spanner zit , de slappe kant is . En eerst als je iets veranderd met de hand , het vliegwiel een paar slagen draaien ,kun je voelen of hij goed "vrij" loopt
 
Hij loopt stationair nu goed maar soms hoor je een een geluid wat lijkt op de vonk en dan stotterd hij op stationair waarna hij meteen weer aan blijft
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Post automatically merged:

nu zit er een standaard nokkenas in en sproeier 85 luchtschroef op 3 hele slagen
 
Last edited:
Back
Top