Ik snap even niet hoe je dat bedoeld. Lijkt me dat maar op 1 manier kan. Wat me wel tijdens vervangen van klepseals opviel dat de veer die op de uitlaatklep zit minder sterk veert dan de inlaat.
Wat betreft die uitlaat test heb ik gedaan door de scooter stationair te laten lopen, vrijwel ruim minuut dicht gehouden . Maar als ik nou gewoon eens gas geef en blijf houden? Misschien dat dan wel uitvalt.Dan werkt de choke goed , ik heb dacht ik stationair sproeier 35 erin. Zuigerveren zitten dus niet helemaal goed , de opening van de olieschraap veer ligt dan tegenover de compressie veer. Als het je opvalt dat de uitlaatklep veer minder is zou ik die veranderen nu je de kop en cil weer demonteert , je moet toch een pakking set bestellen .
De kop vast zetten op kracht is wel belangrijk , De compressie beoordelen via de kick starter is eigenlijk geen optie , dat kun je alleen met je compressie meter. Het verhaal over dat zwarte kastje , wat op de uitlaat aangesloten zit , dat is wat ik bedoelde het sls systeem . Wat ik al opmerkte de uitlaatgassen moeten ergens blijven , anders slaat hij af. Dus ergens een lekkage. Koppakking sluit ik eigenlijk uit omdat hij goed start en goed blijft lopen. Maar bij demontage kun je zien of de pakking door geblazen heeft.
Post automatically merged:
Bedenk net na het nog eens doorlezen , stel het sls systeem is niet goed ,dan zou de motor dus weer uitlaat gassen opzuigen in plaats van verse zuurstof . Dan zou dat ook het slechte lopen en trekken KUNNEN verklaren. En ook dat de motor niet uitvalt als je de uitlaat dicht houd . Als je op you tube kijkt kun je zien hoe je dit systeem kunt verwijderen . Dat kun je altijd om te checken proberen , en later vernieuwen als het stuk is .
Ik dacht dat je voor dit soort naalden afstel ringetjes nodig had , die je onder de naald kon leggen ? Weet iemand dit ?
Anders is dit een vast gegeven en hoef je daar niets aan te doen , Inderdaad wat Simsa aangeeft membraam nakijken op scheurtjes.
En zou je eens een foto willen maken van de slangen van het sls systeem bij jou?
Yes komt uit daar uit..Komt dat pijpje uit in het uitlaat kanaal op de cil kop ? En zit er dan even goed nog een aparte uitlaat pijp op de kop
Ik ben helemaal niet bekend met dit systeem , maar vindt het wel interessant , om het te kunnen begrijpen hoe het werkt.
Die pijp zit op de uitlaat poort aangesloten en voert zo doende een deel uitlaatgas af via dat externe luchtfilter zodat ie schoner lijktKomt dat pijpje uit in het uitlaat kanaal op de cil kop ? En zit er dan even goed nog een aparte uitlaat pijp op de kop
Ik ben helemaal niet bekend met dit systeem , maar vindt het wel interessant , om het te kunnen begrijpen hoe het werkt.
Oké dus dat zwarte randje kan dus verbrande olie zijn in de cil? Is precies daar waar je zegt olie door dat gat komt. Jaa ik heb alleen momentsleutel van 19nm. Dat lijkt me dus te veel want het is 12 ofzo..?? Of hoeveel is het voor meeste cil?Aan de rand van de cilinder waar de kop op ligt kun je dat zien , deze heeft dan zwarte sporen naar buiten toe . Lijkt me eerlijk gezegd hier niet het geval. de rand net langs de zuiger ziet er nog mooi uit. Wel kan het zijn dat ze in plaats van te vast te los kunnen hebben gezeten. De oliedruk komt uit het gaatje in het carter via het kanaal in de cilinder , waar de pakking dus de druk moet weerstaan , naar het tapeind rechts boven (op je laatste foto) , vandaar gaat de olie omhoog langs het tapeind naar de nokkenas , voor de brood nodige smering daar. Lekt deze pakking door dan lekt de olie dus naar buiten en wordt het een smeerboel. De overtollige olie loopt via de nokkenas ketting ruimte weer naar het carter .Mijn advies is dus , om toch de boel met nieuwe pakkingen , schone pas vlakken , en op het juiste aanhaal moment vast te zetten.
Sproeier 38 is wel erg klein is dat niet je stationair sproeier wat je bedoelt?Oké dus dat zwarte randje kan dus verbrande olie zijn in de cil? Is precies daar waar je zegt olie door dat gat komt. Jaa ik heb alleen momentsleutel van 19nm. Dat lijkt me dus te veel want het is 12 ofzo..?? Of hoeveel is het voor meeste cil?
Post automatically merged:
View attachment 63790
Dit is trouwens nu met sproeier 38 2.5mm varioring. Maar die vario ga ik eruit halen en met cdi werken met afstandsbediening. Denk dat deze kleur opzich wel goed is of iets te licht?