This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

piaggio mono-arm minibike

@ knuckle,

ik heb een leuke gevonden...en rehmann voor 1000e en super specificaties.
daarnaast de bijgehorende lasdraad,handschoenen etc (150+) gesponsord gekregen.
en van een reeds bestaande sponsor nog eens een gasfles argon 10l en redu ventiel etc...

best goed gefixt!

even tijd voor wat foto's

tussendoor de uitlaat gemaakt en het inlaastuk ge 3d print.

nu nog electra aansluiten, banken en reserve onderdelen maken.

de achterzijde:

subframe in stalen versie, de alu vond ik nog te slap(mijn alu laskunsten zijn ook niet super)

inlaatstuk in de printer:

het zwarte is opvulmiddel, morgen leg ik hem in een bak en dan lost dat op zodat je binnenzijde ''hol'' wordt.

binnenkort verslag van het banken, alles gereed maken voor de 1e race en dan zijn we uiteraard benieuwd of het heel blijft

erwin

Hey, goed gedaan. en wederom ziet er goed uit. ben zeer benieuwd naar de uitslag van het banken.

oals je wist ging vorige week zaterdag niet van een leien dakje

eerst kreeg ik met geen mogelijkheid lucht in de regenband (achter) dus de 1e training en kwalificatie overgeslagen.

de 1e race zonder tijd achteraan gestart op slicks en ''we zien wel hoe het gaat'' mentaliteit.
2 dagen voor de race de mini voor het eerst aan het lopen gehad en bij aad op de bank geweest.
hier kregen we met en zonder filter, ontstekingstijdstip veranderen etc geen vermogen uit de bike.
het hoogste was 12pk geloof ik en hij wilde met geen mogelijkheid boven de 12000 toeren komen.

dit was de 1e race dus ook en ik was al blij dat ik hem uitreed.
de 2e race nog wat geprobeerd aan de carb afstelling te doen, wetend dat de bougie (heel raar) wel bruin was.

dit ging er slechter op lopen en hij kwam niet boven de 10500 uit, en met sputteren betekend dat ook dat de koppeling 30x zo snel slijt.
dus in het warmingup lapje hem maar aan de kant gezet en gekeken naar de anderen.

thuis alles uit elkaar gehaald om er eens achter te komen wat het is.
op school een ''wig'' gefreesd dat de carb 15graden schuiner staat en nu met een normaal twinair filter gemonteerd kan worden.
in het cartertje merkte ik dat 1 keerring aan de ontstekingszijde wat was gesleten op de ''lip'' alleen in de as oid is geen braam of iets te zien.
in de pasvlakken van het carter zaten 2 putjes, 1 bij de waterpompring en 1 in de krukasruimte.
deze toendertijd opgevuld en ik zag dat die van de krukasruimte er niet meer inzat.
niets is in de cilinder oid gekomen en of dit ook een reden is?

als laatste trilt de bike ook enorm en heb de krukas eens nagemeten.
deze was naar mijn idee zo krom als een hoepel door het afdraaien zonder te delen, maar na nameten blijkt deze goed recht.

al met al kun je mij bijna doodslaan want ik weet begod niet waar het probleem zit.

terwijl het blok maar 20min gelopen heeft alles van lagers/keerringen zo eens verversen.
gister kwam namelijk een pakketje met lagers/keerringen een nieuwe bougie en heuse stuurdoppen (bevindingen van de TC!)

update2

uitlaat van vorig jaar erop gezet...en geen verschil.

daarna wel het luchtfilter (nieuwe twinair0 eraf gehaald en hij liep al een stuk hoger in toeren.

eerst niet boven de 10500 en nu op 11800......sproeier 86 zit erin.
morgen proberen met sproeier 75 en hopen dat dit nog werkt.

als dit het probleem is geweest eet ik mijn schoen op!..dan is de onsteking vernieuwd en het inlaattraject iets qua vorm (niet qua onderdelen) en dit scheelt dan zoveel in sproeiermaat! (vergeet niet dat het filter er ook af is)

en als dat het niet is...dan mag een vrijwilliger hem hebben.

hier wat tussentijdse foto's.

erwin

onwijs tof dat het rijd,, alleen jammer genoeg niet zoals gehoopt
succes nog met het verbeteren van je minibike

en als dat het niet is...dan mag een vrijwilliger hem hebben.

Vrijwilleger nr1 hier :W

Ziet er goed uit Erwin, nu hopen dat je het toeren probleem snel opgelost krijgt. Ook al een andere carburateur geprobeerd toevallg?

Heel mooi werk dit, jammer dat het nog niet loopt zoals je hoopt.
Gaat ongetwijfeld goedkomen!
Ben ook wel benieuwd hoe het loopt

dit is egt precies de reden waarom ik ben gestopt met die minibike-shizzle, er gaat zoveel kapot/fout en teveel geld in om er vervolges nog meer geld in te stoppen xD

maar wel respect richting jou dat je door blijft gaan en je boom water blijft geven :W
suc6 verder met deze MONSTER van een minibike!

probleem gevonden!

even langs hank geweest om wat te testen en proberen met ontstekingsdelen.

bij het monteren van de ontsteking merkte we al een verschil van zo'n 90gr. op de krukas bij mijn bike tov die van hank op het punt dat hij start.

nu hebben we het 1 en ander geprobeerd en het viel hank op dat het stekkertje van de sensor verkeerd om zat.

dit is man/vrouw dus kan niet mis zou je denken, maar die DOMME belgen bij hpi kunnen niet witblauw op witblauw krijgen maar plaatsen die op zwart en visa versa.

zondag even kijken of we kunnen rijden en afstellen van de carb.

groeten!

erwin