oals je wist ging vorige week zaterdag niet van een leien dakje
eerst kreeg ik met geen mogelijkheid lucht in de regenband (achter) dus de 1e training en kwalificatie overgeslagen.
de 1e race zonder tijd achteraan gestart op slicks en ''we zien wel hoe het gaat'' mentaliteit.
2 dagen voor de race de mini voor het eerst aan het lopen gehad en bij aad op de bank geweest.
hier kregen we met en zonder filter, ontstekingstijdstip veranderen etc geen vermogen uit de bike.
het hoogste was 12pk geloof ik en hij wilde met geen mogelijkheid boven de 12000 toeren komen.
dit was de 1e race dus ook en ik was al blij dat ik hem uitreed.
de 2e race nog wat geprobeerd aan de carb afstelling te doen, wetend dat de bougie (heel raar) wel bruin was.
dit ging er slechter op lopen en hij kwam niet boven de 10500 uit, en met sputteren betekend dat ook dat de koppeling 30x zo snel slijt.
dus in het warmingup lapje hem maar aan de kant gezet en gekeken naar de anderen.
thuis alles uit elkaar gehaald om er eens achter te komen wat het is.
op school een ''wig'' gefreesd dat de carb 15graden schuiner staat en nu met een normaal twinair filter gemonteerd kan worden.
in het cartertje merkte ik dat 1 keerring aan de ontstekingszijde wat was gesleten op de ''lip'' alleen in de as oid is geen braam of iets te zien.
in de pasvlakken van het carter zaten 2 putjes, 1 bij de waterpompring en 1 in de krukasruimte.
deze toendertijd opgevuld en ik zag dat die van de krukasruimte er niet meer inzat.
niets is in de cilinder oid gekomen en of dit ook een reden is?
als laatste trilt de bike ook enorm en heb de krukas eens nagemeten.
deze was naar mijn idee zo krom als een hoepel door het afdraaien zonder te delen, maar na nameten blijkt deze goed recht.
al met al kun je mij bijna doodslaan want ik weet begod niet waar het probleem zit.
terwijl het blok maar 20min gelopen heeft alles van lagers/keerringen zo eens verversen.
gister kwam namelijk een pakketje met lagers/keerringen een nieuwe bougie en heuse stuurdoppen (bevindingen van de TC!)
update2
uitlaat van vorig jaar erop gezet...en geen verschil.
daarna wel het luchtfilter (nieuwe twinair0 eraf gehaald en hij liep al een stuk hoger in toeren.
eerst niet boven de 10500 en nu op 11800......sproeier 86 zit erin.
morgen proberen met sproeier 75 en hopen dat dit nog werkt.
als dit het probleem is geweest eet ik mijn schoen op!..dan is de onsteking vernieuwd en het inlaattraject iets qua vorm (niet qua onderdelen) en dit scheelt dan zoveel in sproeiermaat! (vergeet niet dat het filter er ook af is)
en als dat het niet is...dan mag een vrijwilliger hem hebben.
hier wat tussentijdse foto's.
erwin