Hallo allemaal,
Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een piaggio fly 4t 2v, brom (zonder varioring) uit 2007 met 22XXX op de teller. Qua wendbaarheid een stuk beter dan de kymco vitality die ik daarvoor had, welke gestolen was maar gelukkig sinds een paar dagen weer terug heb.
Ik heb de scooter via een kennis, waar deze 6 jaar binnen heeft stilgestaan. De fly startte met een nieuwe accu goed. Echter bij het naar huis rijden begon het probleem. na zo'n 30-40 km begon de scooter in te houden, waar hij eerst 50 liep zakte de snelheid verder weg richting de 40-45 en was er vol gas niet mee te rijden, hij begon te stotteren en met iets minder gas liep hij beter. De weken erna liep hij steeds slechter, 30-35 km/h en trok trager op dan de fietsers om me heen.
Ik ben vervolgens begonnen met eraan sleutelen, kleppen gesteld (2x gedaan), carburateur schoongemaakt (3x gedaan), automatische choke vervangen, vacuum benzinekraan getest, maar toen startte hij opeens niet meer. Stekkers doorgemeten van de CDI, om de stator etc. te checken, die waarden waren goed, dus toen een nieuwe CDI erin, plus nieuwe bougie, bougiekabel en bougiestekker en hij liep weer. Helaas heeft het qua snelheid en rijden niks geholpen, dus toen de vario erafgehaald, de rolletjes waren redelijk vlak, nieuwe 7.2g rollen erin, malossi drukveer en nieuwe v-snaar, hij trekt in ieder geval weer beter op, maar de topsnelheid ligt nog rond de 35, 40 na een lang, vlak stuk.
Ik heb ook met remmenreiniger getest op valse lucht, er is al een flesje kleppenreiniger doorheen gegaan (merkte geen verschil), ik heb een stukje zonder uitlaat gereden om te kijken of het probleem daar misschien zat, veel herrie maar geen verschil.
Ik heb nu geen flauw idee wat ik nog kan doen, de scooter wegbrengen kost me teveel, bovendien ben ik zelf handig zat en wil ik dit gewoon oplossen!
Hebben jullie nog suggesties?